Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bochtencursus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bochtencursus

Na mijn vorige rit met Wazaa en op aanraden van oa Cisse, denk ik dat ik toch maar eens moet uitkijken voor een bochtensursus.
    In eerste instantie misschien vooral een cursus voor de bochten op de openbare weg en niet zozeer op circuit.

Kan er mij iemand zeggen waar ik zo'n cursus kan volgen?
    Yamaha R1 2004

stam?
    Take care upstairs Joeri!!!!

Comment

Is je bochtentechniek nog niet wat het zou moeten zijn? Onzekerheid over de ideale rijlijn? Wat is nu in godsnaam de APEX? Volg onze bochtentraning in de Eifel.

It's Not the Size of the Dog in the Fight; It's the Size of the Fight in the Dog.
      sigpic

Comment

gewoon reisje vogezen boeken, tegen da ge terug komt kunde de bochten pakken hoor, dan ist hier (belgie) precies allemaal rechtendoor
        Je moet niet wachten tot de storm gepasseerd is,leer dansen in de regen

1290 Super Adventure S 2021

Comment

MRV biedt ook een bochtenstage op de openbare weg aan. www.m-r-v.be
          Licensed to chill.
          Non Semper Arcum Tendit Apollo.
          2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

@ Benny:
            Een rit inplannen naar de ardennen, laat maar iets weten wanneer je kan
            2006 Yamaha FJR 1300
            ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

bruke

zo'n bochten cursus word meestal wel op circuit gegeven
              heb hier zo' n foldereke uit de motorwereld een opleiding voor bochtentechniek kost 150 euro
              misschien moet je eens gaan kijken op de site aktief.be
              is wel de moeite waard denk ik zoek dat ook wel eens te doen

drie cat
              bochtentechniek 150euro
              circuit initiatie 150
              circuit perfectie 175
              hoop da ik u hiermee iets geholpen heb
              groetjes svekke
              die cursus van aktief.be is niet noodzakelijk op cicuit heb eens effe nagekeken in motoren en toerisme
              Last edited by sven 2909; ma. 25 jun. '12, 19:15.

Comment

misschien ook eens bij VROM kijken?

greets
                BMW R1100GS!
                RIP Hellraiser!
                ONLY THE GOOD DIE YOUNG!

Comment

ik heb die gevolgd bij clubmot (regio Leuven)

Comment

Maakt niet uit waar je het volgt van de adressen hierboven. Is gewoon echt heel interessant om die bochtentheorie te krijgen en dan nadien is te kunnen toepassen onder begeleiding wat je gezien hebt. Je krijgt dan ook altijd leerrijke feedback.
                    Licensed to chill.
                    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Gewoon wat komen oefenen in de speeltuin,dat doen er daar genoeg.
                      Kawa ER6-N int orange (sold)= Candy lime green Z750(sold) = Kawasaki ZX6RR(sold)=Triumph speed triple SE (sold)
                      Aprilia RSV 1000r Factory 2004 motorschade R.I.P = Suzuki GSX-R750 Circuit + BMW E36 M3+ BMW E82 135i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wazaa Bekijk Berichten
                        @ Benny:
                        Een rit inplannen naar de ardennen, laat maar iets weten wanneer je kan
                        Hey Jean,

Zo'n prive bochtencursus in de ardennen met jou zie ik zeker wel zitten
                        De laatste 2 weken van Juli ben ik met verlof, dus zal is kijken wanneer ik eventueel zou kunnen.
                        Ik stuur je nog wel een privébericht

@svekke : Ik weet dat veel vandeze cursussen op circuit gegeven worden. In mei ben ik een dag in Folembray op circuit gaan rijden en daar gingen mijn bochten redelijk vlot. Maar bij de laatste rit die ik hier heb meegereden was het precies of ik kon geen bocht meer nemen (al is de oorzaak misschien ook wel te wijten aan de toch wel stevige kater die ik toen had. ) Daarom dat ik liever een bochtencursus voor de openbare weg zou doen omdat dit toch nog anders is dan op circuit hé.
                        Yamaha R1 2004

Comment

Den 1000 bochtentour is zeker ook een aanrader. Alleen dan wel als het droog is

Maar ben zelf ook niet de vlotste bochtenpikker, maar dat zijn leuke toertjes om in het ritme te komen.
                          Kawasaki ER6-f 2008 - For sale
                          MV Agusta Brutale 800 2013

Comment

Ik ben van mening dat als je gewoon maar gaat rijden, zonder tips van ervaren rijders, je niet veel gaat opsteken en je jezelf verkeerde handelingen aanleert.
                            Zelf ben ik de laatste tijd meer en meer cursussen aan het volgen(motorbeheersing/slipcursus, e.d.) omdat ik het gevoel heb dat ik niet veel meer bijleer.

Comment

als je op een screening na een bochtencursus ziet wat je nog verkeerd doet, heb ik er schrik voor als je zonder trainer gaat bochten oefenen, je vooral je fouten gaat inoefenen, en automatisren tot "slechte reflexen". Allemaal zaken die je later eerst gaat moeten afleren alvorens je de juiste zaken kan inoefenen. Er zijn al bochtencursussen vanaf 75 euro (den eerste die ik ooit volgde), maar de meeste zitten rond de 150 euro .. zeker de investering waard.

denk je dat je het zonder die investering kan, ga dan eens naar een gratis screening, en zie op het einde van die dag wat je score is .. mijn ervaring: meestal is er nog "room for improovement"

Oorspronkelijk geplaatst door Maxxi Bekijk Berichten
                              Ik ben van mening dat als je gewoon maar gaat rijden, zonder tips van ervaren rijders, je niet veel gaat opsteken en je jezelf verkeerde handelingen aanleert.
                              Zelf ben ik de laatste tijd meer en meer cursussen aan het volgen(motorbeheersing/slipcursus, e.d.) omdat ik het gevoel heb dat ik niet veel meer bijleer.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎