Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Camera's flitsen nu vanachter verkeersbord

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Camera's flitsen nu vanachter verkeersbord

Camera's flitsen nu ook vanachter verkeersbord.

Wie binnenkort met de wagen of motor door Wallonië rijdt kan maar beter op zijn snelheid letten. De Franse gemeenschap heeft er 16 gloednieuwe flitscamera's geplaats. Voor bestuurders zijn de camera's niet te zien. Ze zitten nl. verscholen achter de verkeersborden. Een primeur voor België. Momenteel zijn er 2 operatief in Wallonië. Er staat er ééntje op de E411 voor het viaduct van Bouge in Namen en ééntje in de Luikse deelgemeente Cointe. Op nog 14 andere locaties in Wallonië zijn al camera's geplaats, maar die moeten nog worden goedgekeurd.
    Vlaanderen telt 140 flitscamera's langs gewestwegen en zo'n 800 flitspalen nabij kruispunten. Flitscamera's op autosnelwegen komen er voorlopig niet. Dit is de eerste keer dat we er van horen, zegt Sara Vercauteren, woordvoerster van kersvers minister van Mobiliteit. De minister is niet van plan om dergerlijke camera's ook in Vlaanderen te plaatsen.
    De administratie Ondersteunende Studies en Opdrachten die instaat voor de plaatsing en de werking van de flitspalen in het Vlaamse Gewest, noemt het een vreemd initiatief. Wij doen er in Vlaanderen alles aan om de flitspalen net te laten opvallen. De beslissing van de Franse gemeenschap werkt dat tegen.
    Bron: Het Belang van Limburg
    Suzuki rules
    “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

zie je wel, de walen komen er tenminste voor uit: die dingen zijn bedoeld om extr geld binnen te krijgen, niet om de verkeersveiligheid te verhogen!

vb: op de viaduct van beeze (bouge, is dezelfde zeker?) staan er al een tijdje van die bakken, net na de steile afdaling (maw, de meesten rijden op dat punt te snel). bij mijn weten gebeuren dar zeer weinig ongevallen en ik heb nog nooit geweten dat er daar een zwaar ongeval gebeurd is (ik passeerde daar vroeger minstens 2 keer per week, nu minder omdat ik leuke binnenwegen gevonden heb)
    de enige reden voor die kast is dus geldgewin.
    verkeersveiligheid? my ass (same old story, vreemd ik wind er me zelfs niet meer door op, help, ben in een berustingsfase )
    tis altijd ombouwtijd ....

Comment

"Wij doen er in Vlaanderen alles aan om de flitspalen net te laten opvallen"
      ik weet er een paar die juist nie bedekt zijn me bladeren zodanig da ze helemaal nie zichtbaar zijn als ze willen da die opvallen zoude ze die beter in het oranje kleuren en een aantal km op voorhand al teken geven dat er 1ne sta.
      ik krijg het dan nog het meeste van flitspalen die op autosnelwegen zone SNELweg geeft toch al nen hint voor de Snelheid die ge daar kunt rijden da ge u eigen inhoud in woonerven en in de buurt van scholen vinnek normaal en ze zouden beter daar meer controleren maar nie op wegen waar ge wa sneller kunt
      tis een geldklopperij en ge wordt tegenwoordig voor zo iets als crimineel aanzien

Comment

De meeste palen in vlaanderen staan goed zichtbaar omdat er maar 3 van de 10 werken. In walonie werken ze met lagere investeringskost maar veel hoger rendement. Als het maar goed opbrengt, de walen moeten er maar een 10-tal weten staan en dat is niet moeilijk. De vlaming die ze in walonie niet weet staan en ginder is gaat tuffen zal de rekening weeral betalen. Ze lappen het toch altijd of niet?
        Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

Working...
        X