Mededeling

Collapse
No announcement yet.

newbie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• newbie

hey
    ben net 30 geworden, ik heb dus nog een goeie 10 jaar voor die midlife-crisis toeslaat
    ik heb momenteel geen moto en enkel een autorijbewijs.
    heb voor mezelf besloten dat ik dit jaar werk moet maken van een rijbewijs en moto, en ik wil absoluut een naked bike.
    ik dacht aan een honda cb seven fifty.
    moet je nu tegenwoordig wel of niet je theoretisch examen opnieuw doen?
    ik had gedacht op zoek te gaan naar een tweedehands moto, de goedkoopste manier te zoeken om m'n rijbewijs te halen (ik vermoed 6 uren les) en dan een paar maandjes te bollen met m'n eigen moto alvorens m'n examen te gaan doen.
    iemand die overloopt van goede raad mag altijd een berichtje mijn richting uit schieten
    cheers,
    hilts

Je moet, sedert 1 september of oktober (wil er vanaf zijn maar denk september) vorig jaar inderdaad opnieuw een theorie-examen afleggen. Tegenwoordig kan je dat wel heel de dag doorlopend doen op de pc in een examencentrum. Van 8 of 9 tot 16u of zo, in Alken alleszins toch, en daar hebben ze geen middagpauzes.
    De goedkoopste manier is inderdaad om zes uur les te volgen in de rijschool (verplicht) gevolgd door een tijdje rondrijden met een L, minstens 1 maand, maximum 10.

Swat, welkom! Veel plezier en zorg dat je zo snel mogelijk ne moto tussen uw benen hebt!

Succes!!!

Comment

welkom!

er bestaan veel naked bikes, en veel leuke naked bikes ook, zoals daar bijvoorbeeld zijn:
      suzuki SV650, SV1000, en zo nen zware GSX of zo
      honda CB hornet 600 of 900 ,
      kwak ZR7, Z600 Z1000
      duc monsterkens
      cagiva raptorkens
      thriumph speed four en triples...

zooo veeel keus
      hoe kom je bij een CB750 als ik vragen mag? (allez, kvind die ook wel cool zenne, die hebben zo echt de klassieke vette naked bike look)
      http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

CB900 Hornet is ook supersjiek!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wreckah
          zooo veeel keus
          hoe kom je bij een CB750 als ik vragen mag? (allez, kvind die ook wel cool zenne, die hebben zo echt de klassieke vette naked bike look)
          ben gewoon op zoek gegaan naar de mooiste naked bike, vandaar.
          cheers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
            CB900 Hornet is ook supersjiek!
            900 is misschien wat zwaar als eerste moto? wat denken jullie?
            hilts

Comment

toffe bike , die seven-fifty. Ik rij ook met zo ééntje. Het is een erg betrouwbare motor.
              Je kan er uren aan een stuk op tuffen. Hij kan tegen een stootje. Ik ben er erg tevreden over. See you soon on the road.

Comment

Tof dat je ook de microbe te pakken hebt gekregen! Het jammere aan 6 uren rijles volgen is dat je je examen met eigen moto moet afleggen. Op de weg geen probleem natuurlijk, bij de maneuvers misschien wel. Als eerste moto had ik een CB sevenfifty, dus ik weet een beetje hoe deze rijdt. een paar maanden voor mijn examen heb ik hem ingeruild en een monsterke aangeschaft maar zelfs met deze moto (die een veel kleinere draaicirkel heeft dan de sevenfifty) kreeg ik mijn 'achtjes' niet gedraaid. uiteindelijk ben ik terug naar de rijschool gegaan, mijn instructeur kreeg het ook maar amper voor elkaar. ik heb dus verplicht 2 uren bij moeten nemen en heb het examen via de rijschool moeten doen. ik ben zo dus duurder uitgekomen dan als ik gewoon de 8 uren en het examen geboekt had, maar ja. Ik heb het papiertje nu ongeveer 3 jaren in handen, joehoe!!

Comment

Als ik je dan toch nog een motor kan adviezeren. De cbf600, een nieuwe naked van Honda, lijkt me een prima start motor. Vooral dankzij de abs-optie, want die wordt wel eens onderschat.
                  Verder is een rbw halen niet 'moeilijk'. 'k Ben vandaag aan informeren: voor 6u kost het me 365€. Maar ik moet wel nog m'n theorie doen.
                  Voor de rest wens ik je veel rijplezier en veel veilige reizen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wreckah
                    welkom!

er bestaan veel naked bikes, en veel leuke naked bikes ook, zoals daar bijvoorbeeld zijn:
                    suzuki SV650, SV1000, en zo nen zware GSX of zo
                    honda CB hornet 600 of 900 ,
                    kwak ZR7, Z600 Z1000
                    duc monsterkens
                    cagiva raptorkens
                    thriumph speed four en triples...

zooo veeel keus
                    en ze vergeten weeral de Buell
                    what's wrong with you guys???
                    (mss de kostprijs een beetje tegen?
                    tis altijd ombouwtijd ....

Comment

met een CB500 kan je ook tegen de grond gaan.. gewoon wat voorzichter met de gas zijn he Mijn eerste moto is een duc 900 SS en dat valt goed mee

Oorspronkelijk geplaatst door hilts
                      900 is misschien wat zwaar als eerste moto? wat denken jullie?
                      hilts
                      I'm not speeding, I'm qualifying!!!
                      - When we ride on our enemies -

Comment

het is sinds 1 september tenzij je je autorijbewijs al hebt sinds 84 denk ik??????

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
                        Je moet, sedert 1 september of oktober (wil er vanaf zijn maar denk september) vorig jaar inderdaad opnieuw een theorie-examen afleggen. Tegenwoordig kan je dat wel heel de dag doorlopend doen op de pc in een examencentrum. Van 8 of 9 tot 16u of zo, in Alken alleszins toch, en daar hebben ze geen middagpauzes.
                        De goedkoopste manier is inderdaad om zes uur les te volgen in de rijschool (verplicht) gevolgd door een tijdje rondrijden met een L, minstens 1 maand, maximum 10.

Swat, welkom! Veel plezier en zorg dat je zo snel mogelijk ne moto tussen uw benen hebt!

Succes!!!
                        I'm not speeding, I'm qualifying!!!
                        - When we ride on our enemies -

Comment

Eerst en vooral welkom .
                          Voor je eerste motor is het nogal moeilijk om te zeggen zo of zo, hangt af van jezelf hoe kwistig je met het gas gaat omspringen enof je al ervaring met brommers kwestie van het schakelprincipe.
                          Vind net zoals schuss de hornet 900 knap beestje,maar denk om te beginnen de cb 750 ideaal is, zeker om het praktijkexamen mee afteleggen gaat soepel toz sommige racers.
                          Een hornetje rijdt proper ,maar houd rekening met het verbruik als je sportief rijdt ,maar daarentegen krijg je véél rijplezier ,menige racer die wijkt voor dit beestje,hangt ook af van de rijder .

Grtz en succes met je rijbewijs !
                          The only thing that can beat you, is you're own fear

Comment

[quote="CriZ"]het is sinds 1 september ]
                            rijbewis van voor 1989!
                            dan moet je nu op zijn minst 33 jaar zijn, al wie jonger is kan onmogelijk nog binnen die categorie vallen aangezien je 18 jaar moet zijn om je rijbewijs te halen.
                            (hilts was in 89 pas 15 jaar als ik even snel reken)

dus hilts moet rijvbewijs doen
                            tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Geen intresse voor men Bandit 600 2004 ?

Comment

Working...
                              X