Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik stel me even voor...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik stel me even voor...

Hallo,

Mijn naam is Jelle, bijna 28j, woonachtig te Halle (Vlaams-Brabant).
    De reden van mijn registratie is simpel, dit forum lijkt me het meest voor de hand liggende keuze.
    Alles wordt klaar en duidelijk uitgelegd + beginners worden goed geholpen.

Hoe is het zo ver kunnen komen dat ik hier op een motorforum beland ben?
    Door de vriendin! Zij is bezig met haar rijbewijs B en ik ging even mee naar de rijschool.
    Daar kreeg ik te horen dat vanaf januari 2013 het aantal lesuren verdubbeld, wat dus ook een duurdere prijs met zich meebrengt. Ik heb altijd al gezegd dat mijn rijbewijs moet vol staan, B en D zijn al in mijn bezit.
    Nu enkel nog A en C. Een tweede grote reden om een motor aan te schaffen, het verkeer hier in Halle. Ik word er gek van als je 30 minuten staat te wachten om amper een anderhalve km verder te geraken! Halle is een leuke stad, het verkeer is er om gek van te worden.
    Eergisteren had ik contact met de rijschool, gisteren theorie gedaan. Vanaf 9 april heb ik mijn eerste lessen.
    Ervaring motor = 0,0. Maar de drive om het te halen is 100% Het maakt me niet uit hoeveel fouten ik zal maken, op mijn rijbewijs moet er een stempel staan bij de A!

Welke motor ik zal nemen? Mijn eerste keuze gaat naar iets comfortabel om te cruisen + woon-werkverkeer.
    Ik heb een heel grote voorliefde voor alles wat Amerikaans is, dus Harley Davidson zou later wel tot de mogelijkheden behoren. Maar ik moet realistisch blijven en iets nemen in de aard zoals de motor bij de rijschool.
    Een chopper lijkt niet makkelijk om je rijbewijs mee af te leggen. Daarom dacht ik aan een okazie Kawa ER6 of een Yamaha fazer.

Voor de rest over mezelf.
    Hobbies: tennis, reizen, fotografie, muziek en film.

Aan iedereen veel veilige km's gewenst en succes in alles!

Jelle

Re: Ik stel me even voor...

das nog eens een voorstelling
    hier kan je alles vragen ivm beginnen rijden, en de antwoorden komen hier zeker.

welkom op 2fast

Comment

Welkom,
      It's Not the Size of the Dog in the Fight; It's the Size of the Fight in the Dog.
      sigpic

Comment

Welkom @2fast4u.

Wat die voorliefde voor Amerikaans betreft al eens aan een Buell gedacht De XB'tjes zijn vrij frequent verkrijgbaar in occazie en sturen als een mes ... Naked of gekuipt te verkrijgen en het zalig geluid en de leuke bruikbare powerband van een twin krijg je er gratis bij ...
        Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
        Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
        als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bo
          das nog eens een voorstelling
          hier kan je alles vragen ivm beginnen rijden, en de antwoorden komen hier zeker.

welkom op 2fast

Veel succes met het behalven van je roze papiertje en de keuzes die je moet maken wat aankoop van de motor betreft
          In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Dank je wel allemaal.
            Wat betreft de vraag over Buell, ik heb de modellen even bekeken en ik stel vast dat ik meer geneigd ben om een iets goedkoper model te kiezen (zeker voor beginners). Ik ga zoveel mogelijk modellen testen, comfort primeert. Ik moet me veilig voelen op de 2 wielen! Die Buell lijkt me meer iets voor achteraf voor in de states.
            De droom om er ooit heen te verhuizen leeft echt. Maar voor de volgende reis wil ik absoluut mijn rijbewijs, om dan daar dan op 't gamak te kunnen cruisen! Meer moet ik niet hebben.

Comment

Cowgirl hier heeft op de rijschool leren rijden met de Kawa ER6.
              Ik heb er tussen de sessies door ook even op mogen rondsnorren en vond het een zeer aangenaam ding om mee te rijden. Ligt er natuurlijk aan waar je het accent op wil leggen qua comfort, gebruiksgemak, bagagemogelijkheden etc. maar zeker het overwegen (testen) waard denk ik
              In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pkwy
                Welke motor ik zal nemen? Mijn eerste keuze gaat naar iets comfortabel om te cruisen + woon-werkverkeer. Ik heb een heel grote voorliefde voor alles wat Amerikaans is, dus Harley Davidson zou later wel tot de mogelijkheden behoren. Maar ik moet realistisch blijven en iets nemen in de aard zoals de motor bij de rijschool. Een chopper lijkt niet makkelijk om je rijbewijs mee af te leggen. Daarom dacht ik aan een okazie Kawa ER6 of een Yamaha fazer.
                Hoi Jelle,

Welkom hier bij 2fast4u !

Ikzelf het m'n A sinds november 2010. Op de rijschool leren rijden met een BMW F600 (is ne 1 cilinder als ik het goed voor heb), maar heb dan voor mezelf een tweedehands Kawa ER6-f gekocht. En ben daar dik tevreden van.

Ik rij sinds september vorig jaar met de ER6 naar't werk (Leuven - Brussel, zelfde verhaal als gij, met de auto is dat meer stilstaan dan rijden). Ook de winter door. En nog geen enkel probleem gehad. Start altijd, hij is redelijk licht en smal (uitlaat zit midden onder de motor) en toch voldoende power voor mijn noden (al gaat de volgende wrsl toch wel een stapke zwaarder zijn ) Dus zeker een optie.

Maar veel geluk het halen van je A en nog veel leuke en veilige kilometers toegewenst!

Tim
                Kawasaki ER6-f 2008 - For sale
                MV Agusta Brutale 800 2013

Comment

Hey,

Ben zelf van Ruisbroek (opgegroeid in Huizingen) dus niet zo ver weg...
                  Vorig jaar ook eindelijk de stap gezet om rijbewijs te halen...en nog geen seconde spijt van gehad

Als je bij Lefevre in Halle gaat voor de lessen zal je zeker en vast een goede opleiding krijgen van Bart (t'is wat ne speciale, maar uitstekende lesgever). Heb zelf een Yamaha FZ6 gekocht, de lessen was met een ER6...
                  Had zelf 0.0 ervaring met de motor, maar heb 6 uur les genomen en dan met de "L" de baan op en op eigen tempo leren en maneuvers oefenen.

Je zal wel snel aanvoelen of je na 6 uur klaar bent of niet, maar er is niets mis mee om zelf de tijd te nemen en examen te gaan doen eens je echt klaar bent...natuurlijk is het rijbewijs halen nog maar het begin...het echte leerproces begint erna...elke keer opnieuw

Ik probeer zelf regelmatig wat mee te rijden met meer ervaren rijders...en leer zo een pak meer bij dan altijd alleen op de baan te zijn (wat ook wel eens leuk is). Dus als je binnenkort eens een toerke wil gaan doen, of hulp met de maneuvers laat je maar iets weten. Hun oefenterrein is de parking in Bellingen waar de feesten elk jaar doorgaan (zou voor mezelf ook goed zijn de maneuvers nog eens te oefenen hehe).

Comment

Heb vaak in sint pieters leeuw getennist. Veel plezier met de rijschool en uiteindelijk op de moto.

Denk dat je er weinig zal vinden hier die er spijt van hebben dat die stempel op hun rijbewijs staat
                    cbr600rr

Comment

Thanks iedereen voor de berichten. De hoeveelheid aan berichten is een duidelijk bewijs dat veilig motorijden heel plezant moet zijn, dus het maakt me nog méér benieuwd naar de eerste les!
                      En Tazzbe: Dat komt er zeker van binnenkort
                      Altijd welkom in Halle als je Ruisbroek eens wil ontvluchten...

Comment

Welkom @ 2fast4u.

Comment

Yow racemuis! thx!

Comment

Welkom @ 2fast !!!
                            *Kawasaki zx10r 2016 wintertest*

[FONT=Arial Black]I dont like people driving fast, Thats the reason why i overtake them[/FONT]

Comment

welkom @ 2fast4u.
                              Veel succes met de lessen niet opgeven wanneer het wat zwaar wordt want het is het allemaal meer dan waard.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎