Hallo,
Ik zal mezelf een beetje voorstellen en wat meer uitleg omtrent
mijn motor geven ... de Fazer 1000.

Ben woonachtig te Scherpenheuvel.
Ikzelf ben ondertussen 37 jaar en heb 3 kinderen Illke 9 jaar - Sibrenn 7 jaar en Luna 13 maand.
Ik rij sinds mijn jonge jaren met vanalles en nog wa en ben op mijn 18 e begonnen met een mtx200 - cbr600 - 2 maal CBR900RR - VFR800 - R1 en dan ben ik bij een Fazer 1000 terecht gekomen in totaal goed voor +- 320.000 km.
Ik hou ook van reizen met de motor (tot nu toe beperkt zich dat tot één week zonder partner of kinderen)
Fazer 1000.
Getuned met Ivan's jet kit +- 131.5 pk aan het achterwiel.
Enkele carbon accesoires zoals spatbord - tankbeschermer - en carbon hotcam...verder een carburator cross-over en het air induction system verwijderd + verwarmde handvaten.
Minpunten :
standaard vering => 85 kg is de limiet voor de standaardvering => dit is op te lossen voor +- 300 Euro.
Grondspeling => je kan de motor 2.5 a 3.5 cm ophogen door achteraan dogbones te plaatsen waardoor je motor meer op de neus staat en meer grondspeling heeft
De Fazer heeft een heel gevoelige gashendel (vind ik geen nadeel maar kan nadelig zijn als je geen vaste pols hebt bij het uitkomen van een bocht bvb)
Geen achterspatbord (wel in naverkoop)
Olieverbruik +- 500 cc op 10.000 km. => dit is normaal voor Yamaha.
Pluspunten:
Remmen (blauwe remmen zoals R1)
Zithouding, motorblok (143 aan het blok)
Eindeloze acceleratie zonder dipje. Motor om van te kicken.
Reismoter met handvaten achteraan om gemakkelijk een bagagerol vast te maken. Ik heb er deze zomer 3000 km meegedaan op 5 dagen waarvan de eerste dag +- 730 km zonder pijn aan mijn nek of polsen vanwege de rechtophouding wel in my ass
Verbruik is ok => rij soms 350 km met +-19.50 liter.
Gemakkelijk te onderhouden... je kan gemakkelijk aan alles aan.
Carburatie => mogelijkheid om gemakkelijk te tunen met een kit.
Polyvalentie en niet te breed om bvb door de file te rijden.
Veel stukken in de naverkoop of zelfs Ebay Duitsland.
Betaalbaar => nu met korting slechts 8990 Eur.
Motorkarakter => gassen of toeren of filerijden => kan alles
Onderhouds of schadevrij :
intervallen elke 10.000 km => nu staan er op 18 maand +- 42.000 km op zonder maar ook één technisch probleem.
Een zeer goede site met de nodige technische uitleg :
http://www.cartestsoftware.com/fz1/
Enne hopelijk ontmoet ik jullie wel eens ergens in de toekomst
mvg
Stef
Ik zal mezelf een beetje voorstellen en wat meer uitleg omtrent
mijn motor geven ... de Fazer 1000.

Ben woonachtig te Scherpenheuvel.
Ikzelf ben ondertussen 37 jaar en heb 3 kinderen Illke 9 jaar - Sibrenn 7 jaar en Luna 13 maand.
Ik rij sinds mijn jonge jaren met vanalles en nog wa en ben op mijn 18 e begonnen met een mtx200 - cbr600 - 2 maal CBR900RR - VFR800 - R1 en dan ben ik bij een Fazer 1000 terecht gekomen in totaal goed voor +- 320.000 km.
Ik hou ook van reizen met de motor (tot nu toe beperkt zich dat tot één week zonder partner of kinderen)
Fazer 1000.
Getuned met Ivan's jet kit +- 131.5 pk aan het achterwiel.
Enkele carbon accesoires zoals spatbord - tankbeschermer - en carbon hotcam...verder een carburator cross-over en het air induction system verwijderd + verwarmde handvaten.
Minpunten :
standaard vering => 85 kg is de limiet voor de standaardvering => dit is op te lossen voor +- 300 Euro.
Grondspeling => je kan de motor 2.5 a 3.5 cm ophogen door achteraan dogbones te plaatsen waardoor je motor meer op de neus staat en meer grondspeling heeft
De Fazer heeft een heel gevoelige gashendel (vind ik geen nadeel maar kan nadelig zijn als je geen vaste pols hebt bij het uitkomen van een bocht bvb)
Geen achterspatbord (wel in naverkoop)
Olieverbruik +- 500 cc op 10.000 km. => dit is normaal voor Yamaha.
Pluspunten:
Remmen (blauwe remmen zoals R1)
Zithouding, motorblok (143 aan het blok)
Eindeloze acceleratie zonder dipje. Motor om van te kicken.
Reismoter met handvaten achteraan om gemakkelijk een bagagerol vast te maken. Ik heb er deze zomer 3000 km meegedaan op 5 dagen waarvan de eerste dag +- 730 km zonder pijn aan mijn nek of polsen vanwege de rechtophouding wel in my ass

Verbruik is ok => rij soms 350 km met +-19.50 liter.
Gemakkelijk te onderhouden... je kan gemakkelijk aan alles aan.
Carburatie => mogelijkheid om gemakkelijk te tunen met een kit.
Polyvalentie en niet te breed om bvb door de file te rijden.
Veel stukken in de naverkoop of zelfs Ebay Duitsland.
Betaalbaar => nu met korting slechts 8990 Eur.
Motorkarakter => gassen of toeren of filerijden => kan alles
Onderhouds of schadevrij :
intervallen elke 10.000 km => nu staan er op 18 maand +- 42.000 km op zonder maar ook één technisch probleem.
Een zeer goede site met de nodige technische uitleg :
http://www.cartestsoftware.com/fz1/
Enne hopelijk ontmoet ik jullie wel eens ergens in de toekomst

mvg
Stef
Comment