Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft zin in een motorcursus ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wie heeft zin in een motorcursus ?

Hallo Allemaal,

Ik werk samen met een rijinstructeur (en ene die kan rijden dat geef ik u op een blaadje) die les geeft voor VZW STAM, zelfstandig les geeft en die eveneens de motorscreenings afneemt te Brasschaat. Ik had hem de vraag gesteld of hij geen zin heeft om les te geven op aanvraag. Hij zou dit met plezier doen maar om te weten wat we wensen zou ik toch van jullie willen weten of iets dergelijks jullie interesseert.

Wat er op de planning zou kunnen staan :

Vormen van een 8, tussen kegels slalommen in verband en uit verband,
    kijktechniek tijdens het vormen van een figuur afgebakend door kegels, motorkontrole, remtechniek, zithouding, kijktechniek in het algemeen dit zowel voor de ervaren rijder als de beginneling

Wat ik ook graag zou weten naar wat jullie interesse uitgaat, kunnen jullie dit vermelden in je reactie ?

Hetgene we nodig hebben is :

Deelnemers
    Een gecertifiëerde lesgever + materiaal (kegels etcetera)
    Een grote parking die we kunnen huren of mogen gebruiken.

Afhankelijk de interesse zouden we kunnen zien hoe dat we groepen zouden opdelen.

Een vb zou zijn :

De lesgever vraagt 200 Euro per dag verplaatsingskosten inbegrepen.
    De huur van het terrein bvb 100 Euro.

MAW met groepen van 5 personen zou dit op +- 60 Eur per man kosten
    voor een ganse dag ... ik denk niet dat dit te duur uitvalt.

HOE groter de groep hoe minder je in detail kan gaan.

Wat er wel niet voorzien is maar we zelf kunnen voor zorgen is hetvolgende :

Eten en drank.

Als er interesse moest zijn laten jullie iets weten aub.
    Ik ga eveneens eens aan Dr Brainiac vragen of er van de organisatie interesse is. Ik heb in ieder geval mijn collega gevraagd eens kontakt met hem op te nemen.

mvg

Stephan
    7
    Ja ik heb interesse om dit te volgen in een beperkte groep (max 5 man)
    0,00%
    0
    Ja ik heb interesse om dit te volgen in een grotere groep (max 10 man)
    0,00%
    0
    Ja dit interesseert me maar ik wacht op een konkreet voorstel
    100,00%
    7

en is het dan de bedoeling om het aan te leren aan bv mensen die geen ervaring hebben en dus van nul moeten beginnen of is het meer de bedoeling om ervaren rijders nog wat bij te schaven? nl gitte moet nog van nul beginnen en dan zou dit wel intressant kunnen zijn.
    [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
      ik zou toch van jullie willen weten of iets dergelijks jullie interesseert.
      Ik ben wel geïnterresseerd, temeer omdat het mij nog niet gelukt is, na meerdere pogingen, om via MAG een afspraak met de heren van STAM te maken.
      (kwestie van agendaconflicten, denk ik ).
      Ik moet wel zeggen, mijn agenda is dit jaar weer problematisch, ook al omdat ik verschillende dagen congé gepland heb voor 2FAST4U activiteiten.
      Waar ben je voor? --positive thinking--

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niekes & Gitte
        en is het dan de bedoeling om het aan te leren aan bv mensen die geen ervaring hebben en dus van nul moeten beginnen of is het meer de bedoeling om ervaren rijders nog wat bij te schaven? nl gitte moet nog van nul beginnen en dan zou dit wel intressant kunnen zijn.
        Alles en voor iedereen (zowel beginner als ervaren) in het algemeen,

Vormen van een 8, tussen kegels slalommen in verband en uit verband,
        kijktechniek tijdens het vormen van een figuur afgebakend door kegels, motorkontrole, remtechniek, zithouding dit zowel voor de ervaren rijder als de beginneling

Ik zal het eveneens bij de begintekst zetten.

mvg

Stef

Comment

het is mischien interresant als we een gratis terrein vinden.
          1 intstucteur voor pakweg 10 man, samen met enkele goed ervaren rijders of mensen die al vaak zulke lessen gevolgd hebben.(hulpjes zou je ze kunnen noemen), dan is't ongeveer 30-40€/persoon.

voor kegeltjes en dergelijke heb'k geen idee waar je dat kan vinden.
          Oprichter 2fast4u 2004
          #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
          hoe gekker hoe liever
          -------------------------------------------

Comment

Stef,

Er loopt al een gelijkaardig onderwerp denk ik ... en er zijn nog plaatsen denk ik.

http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=1748
            2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door transalpje
              Stef,

Er loopt al een gelijkaardig onderwerp denk ik ... en er zijn nog plaatsen denk ik.

Dit zou door onszelf en voor onszelf ingericht kunnen worden.

mvg

Stef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door transalpje
                Stef,

pluimpje voor het opletten transalpje, dat onderwerp is inderdaad over motorbeheersing(voornamenlijk centrum van motorbeheersing te Tongeren), maar hier gaat het om zelf een motorbeheersing dagje te organiseren.

toch bedankt

Comment

Kvind dit ook weln heel interessant initiatief Vooral ook voor beginners of mensen die meer vertrouwen op de moto willen. En de prijs is zeker niet veel.
                  Mss kunnen we dan een ervaren groep en een minder ervaren groep maken.
                  En zoals Niekes al zei, om de ervaren rijder wat bij te schaven.

Comment

Ik vind het alvast een interessant voorstel. Ik ben er zeker van op zo'n dag iets bij te kunnen leren en dat is waar het allemaal om gaat.
                    Ik heb 1 kegel, en in het Leuvense weet ik dat er een oefenterrein is langs de Mechelseteenweg, richting Mechelen, iets voor Planckendael op de linkerkant .. weet niet van wie het is etcmaar kan altijd eens gaan kijken. Er is ook een grote parking in Leuven voor de Philips, waarvoor we misschien toestemming kunne krijgen. En dan is er nog dat insect op het Ladeuzeplein om achtjes rond te draaien, scheelt een kegel.
                    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterke750
                      Kvind dit ook weln heel interessant initiatief Vooral ook voor beginners of mensen die meer vertrouwen op de moto willen. En de prijs is zeker niet veel.
                      Mss kunnen we dan een ervaren groep en een minder ervaren groep maken.
                      En zoals Niekes al zei, om de ervaren rijder wat bij te schaven.
                      Ja Dieterke en gij kent den instructeur, den onze die met Minister van den Brempt (of zoiets) op zijnen BMW rondreed

mvg

STef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door root
                        Ik vind het alvast een interessant voorstel. Ik ben er zeker van op zo'n dag iets bij te kunnen leren en dat is waar het allemaal om gaat.
                        Ik heb 1 kegel, en in het Leuvense weet ik dat er een oefenterrein is langs de Mechelseteenweg, richting Mechelen, iets voor Planckendael op de linkerkant .. weet niet van wie het is etcmaar kan altijd eens gaan kijken. Er is ook een grote parking in Leuven voor de Philips, waarvoor we misschien toestemming kunne krijgen. En dan is er nog dat insect op het Ladeuzeplein om achtjes rond te draaien, scheelt een kegel.

:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::biggrin::bigg rin:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niekes & Gitte
                          Als er een sessie komt voor kneusjes dan ben ik geinteresseerd
                          Zoiets kan dan best in een klein groepje.
                          Een terrein gebruiken zou trouwens gratis moeten kunnen (hoop ik).
                          Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.

Comment

ik wil het zeker eens volgen
                            want na mijn ongeluk vorige jaar in de jaar zomer
                            heb nog altijd af en toe schrik op de weg van andere weggebruikers.
                            dus ik wacht af want jullie plannen zijn he
                            grtz wcf on tour

Comment

Heb al cursus motorbeheersing op staan voor 13 maart. Anders graag...en voor die prijs komt het er mss ook nog wel van. Je kan nooit genoeg leren hè
                              http://imageshack.us/http://imageshack.us/
                              [font=Impact]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAaH...58622981636627[/font]
                              [font=Impact]Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal......[/font]

Comment

Working...
                              X