Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gratis motorscreening 20-11-2004 Brasschaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gratis motorscreening 20-11-2004 Brasschaat

Hallo allemaal, dit is een mail die ik ontvangen heb van een collega van mijn werk.

Zijn jullie geïnteresserd om op 20 november 2004 deel te nemen aan deze gratis motorscreening te Brasschaat ?

Zo ja antwoord snel mogelijk op deze topic met deze gegevens :
    Telefoonnummer en adres. Als je ze niet op het net wil zetten
    forward via een PB bericht.

Het motto hoe meer zielen hoe meer vreugd is belangrijk hier ... misschien overtuigen wij de minister (als hij komt natuurlijk) en dragen we bij tot het voortbestaan van deze screenings.

Voor mij is dit ook de gelegenheid om de forumleden eens te ontmoeten ...

mvg

Stef

Meer info omtrent de screening :

Zoals ik jullie vorig jaar al'ns vertelde, geef ik ook mee de motorscreeningen die de Vlaamse Gemeenschap subisidieert voor al wie in Vlaanderen woont:

de gratis motorscreening (1 dag): een evaluatie + bijschaven van je rijvaardigheid, de daaropvolgende her- en baanscreeningen (1dag voor 25 EUR): training + evaluatie
    Meer info: zie mijn site, http://www.on2wheels.be, of http://www.vzwstam.be of http://www.mag.be

Helaas duren mooie liedjes nooit eeuwig: er is met de nieuwe Vlaamse regering nog geen definitieve afspraak om dit inititatief volgend jaar te kunnen verder zetten!

De her- en baanscreeningen zullen bijna zeker niet hernomen worden, maar ook de gewone screeningen staan op de helling.

Daarom zou ik zeggen: profiteer er van nu het nog kan!

Er is nog een gratis screening op zaterdag 20 november 2004 in Brasschaat (waarschijnlijk de laatste dit jaar; waarschijnlijk komt minister Van Brempt even een kijkje nemen om de beslissing voor volgend jaar te kunnen nemen).

En de laatste her- en baanscreening kan je nadien nog volgen op zaterdag 27 november.

Denk er eens over na, maar niet te lang ... ;-)

'k heb je al een pm gestuurd.
    (degene die niet weten hoe dat werkt: je moet op de nickname klikken en dan krijg je een menutje ,daar staat dat in. of klik hier)
    [font=Times New Roman]steffz1 zorg dat je mailbox(pm) niet volzit hé,50is het max[/font]
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever

Comment

die screening is dat weer iets als vorig jaar ?? met een zogenaamde gratis motorkeuring??

toen ws het namelijk een flop naar ik heb horen zeggen.
      Ik vind die zogenaamde keuringen ook maar niks, als zelfs de mag daar aan meewerkt??

Als het daarentegen gaat over het screenen van de rijvaardigheden van de motorrijder zelve dan vind ik het top.
      tis altijd ombouwtijd ....

Comment

ik denk eerder dat het een soort van test is van je motorbeheersing, en dergelijke.
        niet van je motor zelf,want dan zal'k wel gebuisd zijn
        Oprichter 2fast4u 2004
        #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

Beulke,

Neen, het heeft niets met de motorfiets keuring te maken... verrevan het zijn de rijvaardigheidscreeningen door officiële motorinstructeurs...

mvg

Stef

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
          die screening is dat weer iets als vorig jaar ?? met een zogenaamde gratis motorkeuring??

toen ws het namelijk een flop naar ik heb horen zeggen.
          Ik vind die zogenaamde keuringen ook maar niks, als zelfs de mag daar aan meewerkt??

Als het daarentegen gaat over het screenen van de rijvaardigheden van de motorrijder zelve dan vind ik het top.

Comment

dan kan ik het alleen maar toejuichen

tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Stef ken je de uren ongeveer een beetje van begin en eind Kwestie van op op tijd trug te zijn om te gaan pocketbiken

Comment

Ik had dat wel willen doen, en t is vlakbij... maar helaas kan ik er ni zijn.

Ik hoor alleen maar stoefen over die screenings.
                Ze zouden zoiets voor auto's ook moeten kunnen doen, voertuigbeheersing... je zou nogal wat zien denk ik

Comment

Screening ism MAG en de Vlaamse Gemeenschap
                  "Rij ik zo goed als ik zelf denk?"

De Vlaamse regering heeft in samenwerking met MAG een bedrag uitgetrokken om motorrijdend Vlaanderen te "screenen".
                  De instructeurs van STAM zullen je rijvaardigheden met je eigen motor analyseren en bijschaven.

Verkeersveiligheid mag en kan niet alleen een onderwerp zijn van gesprekken. Er moet ook effectief iets aan gedaan worden. Ervaring met rondritten leert ons dat er verschillende variaties bestaan van motorrijders. De ene rijdt al wat soepeler dan de andere.
                  Uit navraag bij erkende rij-instructeurs blijkt dat een flink percentage van ongevallen (ongeveer 45%) zou kunnen vermeden worden indien de rijder zijn machine goed onder controle zou hebben.

En hier zit nu echt het probleem. Wanneer heb je jouw machine onder controle? De meeste motorrijders zijn voorzichtig, maar onwetend van enkele basisfouten. Deze onwetendheid is niet erg in het algemeen rijden, maar indien er zich plots een noodgeval voordoet nemen de reacties over. En fout aangeleerde kennis zal zich zeer sterk uitvergroten in foutieve reacties. En dan komt men in problemen die misschien vermeden hadden kunnen worden.

Het is dus van groot belang om jezelf eens ter test voor te leggen. De ervaren instructeurs weten door deze kleine oefeningen perfect waar uw zwakke puntjes liggen. Zaken waar men als rijder niet bij stilstaat. Als jullie mij een klein voorbeeld toestaan.
                  - Het rijden over een balk. Tijdens de "Screening Vlaanderen" is gebleken dat 60% dit niet kan omdat zij de juiste kijktechniek niet hebben. Dit wordt uitgelegd en de kandidaten proberen het opnieuw. Nu rijdt ongeveer 70% ernaast. Zij doen het perfect tot op de laatste meter en kijken dan triomfantelijk naar hun instructeur, waarna het ALTIJD AANWEZIGE principe toeslaat: " Men rijdt naar waar men kijkt"
                  De screening is dus gewoon een zelftest om tot de volgende ongedwongen besluiten te komen

A) Ik kan goed rijden
                  B) Ik moet opletten voor die en die punten.
                  C) Ik moet dit punt blijven oefenen.
                  D) Ik moet dringend extra lessen gaan nemen.

Weten waar je grenzen liggen is niet alleen goed voor de andere weggebruikers, het is ook goed voor jezelf. Zonder de zware ongevallen als leidraad te nemen kan men rustig stellen dat een extra lesdag heel wat goedkoper is dan je motor tegen de vlakte te zien gaan.
                  www.vzwstam.be

hoeveel hebben er zich nu al ingeschreven, dit zou thans een fijne dag kunnen worden met z'n allen...
                  zaterdag gratis motorscreening('s avonds pocketbiken, en zondag naar street or track, fijn weekendje )
                  Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

Komt eraan de begin en eindtijd van de screening .. ik laat je iets weten

mvg

Stef

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterke750
                    Stef ken je de uren ongeveer een beetje van begin en eind Kwestie van op op tijd trug te zijn om te gaan pocketbiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
                      Komt eraan de begin en eindtijd van de screening .. ik laat je iets weten

mvg

Stef
                      Ok thx
                      Ik hoop da ik het wa goed doe op die screening, kwil dat echt wel is doen om te zien hoever ik al sta (na 9000km) hehe

@runner: zaterdag of zondag pocketbike??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterke750
                        Ok thx
                        Ik hoop da ik het wa goed doe op die screening, kwil dat echt wel is doen om te zien hoever ik al sta (na 9000km) hehe

@runner: zaterdag of zondag pocketbike??
                        sorry, het is zaterdag pocketbiken, 'k heb de post aangepast;
                        dus zaterdag door de dag motorscreening,( 's avonds pocketbike, en zondag street or track)
                        Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

het spijt me, maar ik heb moeten terugmailen dat ik niet kan deelnemen
                          dit omdat m'n motor het hele weekend moet staan op street or track, motorbeurs in nederland, want ik doe mee met de streetfighterverkiezingen.

'k hoop toch dat julie genoeg volk over de vloer krijgen en dat het een fijne en vooral leerrijke dag word
                          Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

Ok geen probleem bedankt alleszins ...

mvg

Stef

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                            het spijt me, maar ik heb moeten terugmailen dat ik niet kan deelnemen
                            dit omdat m'n motor het hele weekend moet staan op street or track, motorbeurs in nederland, want ik doe mee met de streetfighterverkiezingen.

'k hoop toch dat julie genoeg volk over de vloer krijgen en dat het een fijne en vooral leerrijke dag word

Comment

Geeft nie zè Runnerx.

Comment

Working...
                              X