Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

28 juni Mettet - Clubmot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 28 juni Mettet - Clubmot

Afgelopen maandag ben ik voor de 2de keer op Mettet gaan rijden. Na het lezen van het verslag van Koeno steeg de goesting alleen maar.

Vorig jaar in de intro groep, dat was goed voor de eerste circuitervaring, maar de snelheidsverschillen tijdens het vrij rijden waren te groot, dus deze keer in de intro+ ingeschreven.

Zondagavond opgereden, mijn pa en broer waren mee, en nog een kameraad van mijn pa die me vorig jaar ook in het zwarte woud heeft vergezeld. Na het BBQ'en merkten we al snel dat de voorraad bier iets te klein was ingeschat, dus op naar de total aan het kruispunt om op zondagavond nog een paar blikjes bier te scoren. Bleek er een cafe te zijn en de voetbalmatch was net bezig. Rode Jupilers voor het EK? ๐Ÿค” Gelukkig smaakten ze hetzelfde.

Om 11u wou ik mijn luchtmatras opblazen, maar toen de luchtmatras stilaan vorm begon te krijgen zag ik dat ik het foute kampeerartikel van de zolder had gehaald: een opblaaszetel (die ook nog eens lek was)... Gelukkig was het geen pop ๐Ÿ˜‰ Dan maar zetels plat in de auto en daar in gaan slapen.

'S morgens leek het weer aanvankelijk nog mee te vallen, echter toen we aan de eerste sessie mochten beginnen was het kletsnat, en het zou de hele voormiddag niet beteren.
    We hadden een instructeur voor ons eigen groepje die ons goed mee op sleeptouw nam. Ik heb in de voormiddag enorm veel geleerd en vooral veel meer vertrouwen gekregen in het rijden op een natte baan. Ondanks dat het tempo laag lag had ik het al enorm naar mijn zin, en ook al zou het nat blijven, dan nog zag ik het vrij rijden helemaal zitten.

Na de middagbreak was het dan zover: we stonden als eerste helemaal klaar voor vertrek. Het regende niet meer, maar de baan was nog wel goed nat. Het was de bedoeling dat mijn pa voor mij zou rijden, maar hij liet mij eerst gaan. Toch ff wennen als je dan zelf het tempo moet bepalen. Het ging heerlijk samen op, rustig tempo wat opbouwen, hier en daar kwamen er na een tijdje al droge plekken tevoorschijn. Door de vele waarschuwingen voor die eerste rechtse bleef ik heel behoedzaam om daar op het gas te gaan.

De 2de vrij rijden sessie werd ingekort door een ongeval, waardoor we maar 10 minuten hebben kunnen rijden. Wederom als eerste de baan op, dit keer mijn pa op kop. Nu was de baan zo goed als droog, op enkele vochtige plekken na. Voorzichtig blijven dus. Wel heerlijk hoe het tempo doorheen de dag verder opgebouwd kan worden.

De laatste sessie dan: heerlijk weer, perfect droog, ik had er zin in! Bij het wegrijden naar de pitlane had mijn linkervoet ineens geen steun meer, voetsteun weg! Rustig gebleven, kijken of ik het snel kon maken en toch nog een stuk van de sessie rijden. Omdat het gereedschap klaar lag in de paddocktent en we een paar minuten te vroeg waren vertrokken was ik nog net op tijd voor de start van de sessie terug. Dit keer wel niet meer bij mijn pa of broer kunnen aansluiten, maar daardoor heb ik me zeker niet minder geamuseerd. Als je alleen op de baan bent ben je meer gefocust op je lijnen en kijktechnieken. (al vergeet je dat soms ook weer veel te snel) Tegen het einde van de sessie merkte ik dat mijn remmen wat begonnen te faden, wellicht moet ik korter en harder remmen, maar dat is voorlopig nog niet aan mij besteed.

In ieder geval: heel plezant dagje, veel bijgeleerd en alles heelhuids op de trailer, top!
    Qua snelheid zit ik voorlopig wel goed in de Intro+ groep denk ik, het zou fijn zijn als je niet naar de gevorderde moest voor de rem- en zittechnieken. Ik moet wel zeggen dat ik enorm fan ben van de organisatie: duidelijke begeleiding en weinig tot geen heethoofden op de baan. Ik weet al niet meer wie me hier op het forum deze organisatie getipt heeft, maar in ieder geval bedankt! ๐Ÿ‘

14 augustus gaan we opnieuw!

Als ik nog superstoere foto's vind waarop de hellingshoek miraculeus toch minder is als in mijn gedachten zal ik ze hier ook nog toevoegen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Dries B; wo. 30 jun. '21, 22:08.

Foto's staan online https://atgworld.instaproofs.com/gal...events/1808230 ๐Ÿ‘
    Blijkbaar was ik in gevorderd ingeschreven ๐Ÿค”
    Stond uw motor vaak bij de groep of altijd bij Uw wagen? ik was ook naar de verkeerde kleur van motor aan het zoeken ๐Ÿคช

al bij al een leuke dag met wat regen jammer van de vele accidenten๐Ÿ˜“
    Last edited by TzaHiko; vr. 2 jul. '21, 17:41.

Comment

Mooi verslag
      [FONT=Arial Black][/FONT]
      Voor:HD softtail -Suzuki Bandit 1200-Suzuki Bandit 1250-Sym 400-Suzuki V-strom 2003-Suzuki V-strom 2006- Kawasaki Versys 1000 2014
      Nu:Kawasaki Versys 1000 2015-Yamaha T-max 500

Comment

Mooi verslag je van een mooie ervaring. Goed opgebouwd! Doe zo voort, en blijf voorzichtig!

Comment

En een TRX 850 in het groepje,die zijn intussen heel zeldzaam.
          Ik heb al heel wat moto's gehad,maar die is bij de favorieten.๐Ÿ™‚
          BOCHTENPIKKER

Comment

Die TRX is van mijn broer en gaat mss in de verkoop volgend jaar. Gaat ie spijt van krijgen denk ik, das het type motor waardoor ge overal onverwacht gesprekken aankoopt met vreemden

2 foto's gekocht, ene in de regen met mijn pa erachter en ene losse. Straf dat ze net die keren dat ik รฉcht scheef hing geen foto's hebben getrokken

Bijgevoegde bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TzaHiko Bekijk Berichten
              Foto's staan online https://atgworld.instaproofs.com/gal...events/1808230 ๐Ÿ‘
              Blijkbaar was ik in gevorderd ingeschreven ๐Ÿค”
              Stond uw motor vaak bij de groep of altijd bij Uw wagen? ik was ook naar de verkeerde kleur van motor aan het zoeken ๐Ÿคช

al bij al een leuke dag met wat regen jammer van de vele accidenten๐Ÿ˜“
              ik moet mss mijn avatar aanpassen ja, veel te veel werk ๐Ÿ˜„
              In de voormiddag in de groep, namiddag aan de tentโ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹Ben je er ook de 14de augustus?

Comment

Ik zou eens over de haag kijken en ook eens les volgen bij een andere organisatie in jouw plaats.
                moto-oor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dries B Bekijk Berichten

ik moet mss mijn avatar aanpassen ja, veel te veel werk ๐Ÿ˜„
                  In de voormiddag in de groep, namiddag aan de tentโ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹Ben je er ook de 14de augustus?
                  Ja, dan ben ik er ook maar in de gevorderde groep

Comment

Mโ€™n vrouw rijdt dan bij intro plus, ik bij de gevorderden, neven en broer bij de vrije rijders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomM Bekijk Berichten
                      Ik zou eens over de haag kijken en ook eens les volgen bij een andere organisatie in jouw plaats.
                      Clubmot is ideaal als intro.
                      Intertrack is de volgende stap ๐Ÿ‘
                      carpe diem!
                      insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
                      VIRUS (straatripper)

Comment

Ik moet het nog wat aanzien, zoals iemand anders hier op het forum al heeft gezegd is 80% op het circuit bezig met "snel straatrijden" -> ik herken me volledig in die categorie (en schaam me daar ook niet voor )

Echter merk ik bij mezelf hoe zekerder ik geworden ben op de openbare weg en hoe plezant het is om wat bochten te pakken zonder onvoorziene hindernissen op circuit. Tijden ben ik absoluut niet mee bezig, maar ik haal enorm veel plezier uit mezelf te ontwikkelen (in de wetenschap dat ik het "talent" ontbeer, maar mits voldoende toewijding moet ik toch ergens kunnen geraken )
                        Niet alleen op de baan, maar bv nu op verlof in Oostenrijk neem ik ook bij elk vrij moment het boek "Total control" vast.

We willen graag een keer naar het circuit de Ecuyers, dus dan zal het sowieso niet meer bij Clubmot kunnen.

Dus: is het bij Intertrack voor de starters vooral focus op techniek of worden de tijden steeds als maatstaf genomen?

Comment

Tijden dienen bij IT louter voor de groepsindeling.
                          carpe diem!
                          insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
                          VIRUS (straatripper)

Comment

Working...
                          X