Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2021-07-25 Mettet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 2021-07-25 Mettet

2019: Mettet gereden: 1:28:xxx met de CBR 600 F4i

2020: Mettet gereden: 1:38:xxx met de CBR 600 F4I

2021-06-14: Mettet gereden: 1:30:250 met de CB 1000R (met abs)

2021-07-25: Mettet gereden met de CBR 600 F4I

al enkele dagen met argusogen het weer in de gaten gehouden...
    Voorspellingen waren nogal donderend... Hele dag onweer en regen voorspeld.
    Maar de weergoden waren ons goed gezind. 1 stevige regenbui tijdens de pauze,
    maar track was terug droog tegen dat de eerste sessie moest beginnen...

Deze keer dus met de CBR terug op pad... testen of het zin had hem in de garage te houden...
    Eerste sessie was terug aftasten, druk op de pols, motorblok dat vinniger aanvoelt als de CB1000R en vooral.... géén veiligheidsgevoel door ontbreken van de ABS....
    Wonder boven wonder (ondanks dat het rechte stuk traag ging) toch 1:29:399 gereden...
    Zowaar sneller als met de CB 1000R....

Tussen de sessies dan toch wat ijs op de pols, tijd om te bekomen...

Sessie 2 aanvatten en wonderbaarlijk genoeg ging alles beter...
    Deze keer mijzelf toegelaten naar de kilometriek te kijken rond de finishlijn om zo mijzelf te leren dat ik bij 170km/u aan de 150meter bordjes nog tijd genoeg heb om rustig te remmen (yes yes, ik moest mijzelf daarvan overtuigen, believe it or not)...
    Om zo af en toe de snelheid toch wat op te drijven....
    Sessie afgesloten met een beste tijd van 1:28:xxx

Sessie 3 dan maar,
    zelfde aanpak als ervoor + focussen op bovenlichaam naast de motor te positioneren...
    enkele schrik momentjes toen iemand mij inhaalde en recht voor mij de grindbak in ging...
    of toen iemand anders zich in het kleinste gaatje wou duwen waardoor we beide een soort van uitwijkmaneuver deden om een botsing te vermijden...
    tijd was niet verbeterd...

Middag pauze was regen regen regen...
    Maar sessie 4 was droog te rijden...
    Zelfde aanpak als ervoor en een beste tijd van 1:27:699

Sessie 5 niet doorgegaan, in de groep voor ons ernstige crash...

Sessie 6: Mijne maat die de laatste 2 jaar enorme vooruitgang geboekt heeft en mij der los af kan rijden nam mij wat op sleeptouw...
    geweldig geamuseerd door te kunnen volgen...
    afgesloten met een beste tijd van 1:26:506

bizar hoe de dag verlopen is....
    bizar hoe de eerste sessie onmiddellijk sneller ging als de CB1000Ra sessies...

nu moet ik wel eventjes bekomen...
    dooooodop....

filmpjes en fotos zullen wel nog volgen... moest mijn verhaal eens van mij afschrijven
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Heerlijk om te lezen en je progressie in manier van denken te zien!
    Is die CBR nu zoveel sneller door het "sportievere karakter" of ligt het vooral aan het manneke erop?

Zelf ben ik enigszins terughoudend om naar tijden te kijken, wil focussen m'n techniek wat verbeteren en meer vertrouwen krijgen, maar vooral de aard van het beestje: dan moet en zal ik er elke keer iets af moeten kunnen pitsen. (en eindigt het in tranen )

en euh:
    maar ze komen er dus nog aan

Comment

Geen idee wat het verschil maakte... Echt niet...
      Ik stond zelf versteld dat mijn eerste sessie zelfs al een seconde sneller liep...

Het idee was eigenlijk om niet naar de tijden te kijken... maar ergens wou ik wel weten of het verschil in "aanpak" hielp of niet...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Goed gereden en geen problemen. EN er plezier in gehad! Meer moet dat niet zijn man 👍
        Tijden zijn bijzaak, behalve in de competitie 😉
        carpe diem!
        insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
        VIRUS (straatripper)

Comment

Verzitten zal ik toch nog meer moeten op letten, want hier valt op dat mijn voet niet 100% goed staat,
          maar ook dat de motor al dicht op het asfalt zit... dus 'k zal wat moeten gaan fitnessen en stretchen om fysiek wat beter te worden

In de laatste sessie leek het wel alsof we alleen op circuit reden.... Ook de reden dat ik toen plots mijn betere tijd kon rijden:

Comment

Dat ziet er helemaal niet slecht uit vind ik,maar het zijn vele kleine details die het verschil maken.
            En als je geen supertalent bent,kan het wat duren voor je zo ver bent dat je al die zaken automatisch doet.
            Elke aanpassing moet je weer gewoon worden en zo blijf je dan stilaan verder evolueren.
            Ook je rijlijnen veranderen als je sneller wordt,dus je moet blijven aanpassen.
            BOCHTENPIKKER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
              Dat ziet er helemaal niet slecht uit vind ik,maar het zijn vele kleine details die het verschil maken.
              Thanks!

Ja 't was een vermoeiende dag, omdat ik op enkele dingen tegelijk wou werken:
              1. vertrouwen krijgen om te remmen op einde van het rechte stuk. Door altijd bepaalde ijkpunten te nemen om zo aan te voelen of het sneller mocht om comfortabel te remmen, of later kon beginnen remmen. Dat was nodig om de val van 2 jaar geleden uit mijn systeem te krijgen... 't is nog niet van de baan, maar 't voelt wel al beter aan...

2. zitpositie... om zo bochtensnelheid naar omhoog te krijgen.
              De poep al wat verzetten, maar vooral proberen bovenlijf goed naast de moto te brengen...
              wat mij daar vooral opvalt is dat ik te veel rechtop blijf... de CBR600F heeft natuurlijk geen supersportieve positie op dat vlak.
              1keer ook de tip van de laars aan de grond gezet wat natuurlijk de reminder is om de voeten genoeg te verzetten

Ach, 't was fijn... vooral fijn om zoveel vooruitgang te zien en voelen...
              grappig genoeg voelde het zelfs beter aan als op de CBR...

Volgend jaar dan toch eens een circuittraining meepikken, dat zal meer dan op zijn plaats zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten

Thanks!

Ja 't was een vermoeiende dag, omdat ik op enkele dingen tegelijk wou werken:
                1. vertrouwen krijgen om te remmen op einde van het rechte stuk. Door altijd bepaalde ijkpunten te nemen om zo aan te voelen of het sneller mocht om comfortabel te remmen, of later kon beginnen remmen. Dat was nodig om de val van 2 jaar geleden uit mijn systeem te krijgen... 't is nog niet van de baan, maar 't voelt wel al beter aan...

2. zitpositie... om zo bochtensnelheid naar omhoog te krijgen.
                De poep al wat verzetten, maar vooral proberen bovenlijf goed naast de moto te brengen...
                wat mij daar vooral opvalt is dat ik te veel rechtop blijf... de CBR600F heeft natuurlijk geen supersportieve positie op dat vlak.
                1keer ook de tip van de laars aan de grond gezet wat natuurlijk de reminder is om de voeten genoeg te verzetten

Ach, 't was fijn... vooral fijn om zoveel vooruitgang te zien en voelen...
                grappig genoeg voelde het zelfs beter aan als op de CBR...

Volgend jaar dan toch eens een circuittraining meepikken, dat zal meer dan op zijn plaats zijn

Uw bovenlijf blijft idd veel teveel in de motor en te recht..
                Als ge nen bocht naar links neemt zoals op de foto te zien is moet uwe rechter kant van uwen helm naast de linkerkant van uw kuipruit zitten (of bijna)
                Dus niet alleen verder naar buiten maar ook platter op de motor.
                Ik heb het hier al vele malen gezegd en geschreven, deel het circuit waar je rijdt op in 3 of 4 delen afhankelijk van de grootte van het circuit, e' focus telkens een volledige sessie of 2 op 1 deel..
                ​​​​​​​Je zal zien dat je na een X aantal keer veel sneller zult zijn dan dat je maar vanalles ligt te proberen..
                Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Comment

Leuk om te lezen 👍🏻.
                  ben zelf dit jaar terug begonnen en voor mezelf het meeste progressie kunnen maken met laat remmen...
                  De eerste dubbele linkse al remmend insteken op de apex, veel mensen zie je die bocht insteken aan de buitenkant, terwijl je dat allemaal nog als remzone kan gebruiken.

Platter gaan en hogere bochtensnelheid komt vanzelf volgens mij, met ervaring.

Het enige wat van tel is op een trackday is fun en ervaring opdoen, ik ben er van overtuigd dat je er een betere motard van wordt.

Wat mij ook vooruit helpt is om de tijd tussen 2 trackdays kort te houden. Net voor m’n vakantie heb ik 2 keer mettet gedaan op een week. De eerste dag dacht ik a l echt vlot te gaan. De 2de dag deed ik er 3 sec af...

Ahja en fysiek moet ik ook nog wennen! Met de Duke 890r was dat allemaal goed te doen, maar met de R1 kom ik na 15-20min volledig geradbraakt binnengereden 😂😂.

keep up the progress man 👍🏻

Comment

Working...
                  X