Mededeling

Collapse
No announcement yet.

basisopleiding op circuit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• basisopleiding op circuit

hey
    nog wat groen achter de oren (slechts enkele maanden op de moto) wil ik m'n rijtechnieken wat verbeteren. een gewone circuitdag lijkt me daar misschien niet de beste oplossing voor. ik vond oa beginners cursus van motorsportschool op zolder, rece cursus van aktief op mettet. Iemand een voorkeur of andere suggesties?

als het echt de allereerste keer op circuit is, dan raad ik RECE van aktief aan.
    het is echt op het gemakje in het begin, lekker relax, om je de stress weg te nemen
    en op het einde van de dag heb je zelfs 2 sessies vrij rijden

btw, ik zou je ook een circuit als croix aanraden om te beginnen. klein, makkelijk te onthouden en heel overzichtelijk
    "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Zeker eens doen een circuitdag bij beginners .
      Inter- track , trackdays , Eybis , motorsportschool , aktief , circuitfun . Dat zijn allemaal goede organisaties die tijd steken in beginners. Ik zal er nog wel enkele vergeten zijn ze.

Succes !
      2013 : ......VOLLENBAK GAAAZZZZZZZZZZ!!!
      http://s16.postimage.org/lbn0ccui9/minisica.jpghttp://s15.postimage.org/5lh1mgx47/rossi_simo.jpg

Comment

Dagje Mettet met Eybis boeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NATAS
          met enkele maanden ervaring en vooral met de bedoeling wat bij te leren......zou ik ( nog )niet op circuit gaan rijden.

ik zou eerder een dag les gaan volgen bij stam ofzo en veel veel meer opsteken die dag
          Licensed to chill.
          Non Semper Arcum Tendit Apollo.
          2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

beginners samen met inter-track.
            Heb ik na enkele maanden op de moto ook gedaan en totaal geen spijt van
            3 sessies begeleid. Dus gene stress en je steekt er wat van op.
            Een dagje bij stam zou ook interessant zijn. Staat ook nog op de planning bij mij

Comment

Ik zou dan ook eerder naar STAM gaan als je rij ervaring zo beperkt is. Zij hebben, als het niet veranderd is, een circuitdag op Folembray ergens in augustus. Een aantal instructeurs van Stam zijn trouwens ook instructeur bij intertrack (diene lelijke en diene grote lelijke ).

Trackdays, Intertrack enzo is dan eerder als je al redelijk kunt rijden en je wil bekwamen in het circuit rijden....
              Check out : http://www.trackdays.be

Comment

laten we beginnen met de vraag.
                Heb je al veel gereden de afgelopen maanden?
                Ikzelf heb op enkele maanden 10 000 km afgelegd.
                Meer dan sommige op 2 of 3 jaar doen

Comment

ook weer waar
                  ik ging er van uit dat hij wel een degelijke basis heeft. Wat niet altijd waar is natuurlijk

Comment

Ik rijd al bijna 21j met de moto,heb voor de eerste keer circuit gereden bij de beginners op mettet en heb héél veel bijgeleerd,dus het is niet alleen een dagje fun op circuit hé,hoe ervaren of onervaren ge ook zijt,dus een dagje circuit kan geen kwaad,volgens mij.
                    Honda cbr 600f 2006
                    circuit:yamaha r6 2004

Comment

Af en toe krijgen we iemand op circuit die eigenlijk niet goed genoeg kan rijden.

Om het in tijden uit te drukken, als ik voorrij bij de beginners aan een tempo van 1.35 à 1.40 op een rondje Folembray en die persoon kan niet mee, zegt genoeg hé . (experts rijden tss 55sec en 1.00 min)

Als je al redelijk vlot rijdt op baan, je durft volgas geven op het rechte stuk, schakelen is al een automatisme, dan is een dagje circuit bij de beginners geen probleem. Als je nog naar je voeten kijkt bij het schakelen....... mmmm, toch maar niet doen .
                      Check out : http://www.trackdays.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TRX Bekijk Berichten
                        Af en toe krijgen we iemand op circuit die eigenlijk niet goed genoeg kan rijden.

Om het in tijden uit te drukken, als ik voorrij bij de beginners aan een tempo van 1.35 à 1.40 op een rondje Folembray en die persoon kan niet mee, zegt genoeg hé . (experts rijden tss 55sec en 1.00 min)

Als je al redelijk vlot rijdt op baan, je durft volgas geven op het rechte stuk, schakelen is al een automatisme, dan is een dagje circuit bij de beginners geen probleem. Als je nog naar je voeten kijkt bij het schakelen....... mmmm, toch maar niet doen .
                        als ik dat allemaal lees, ben ik toch niet zo groen achter de oren, niet dat ik al 10000km heb gereden, maar een automatisme is het zeker al. denk dat circuitdag bij de beginners best aangewezen is voor mij! thx for the input

Comment

Ik zou - met jouw rij-ervaring - voor de RECE van Aktief gaan.

Tussen de verschillende sessies door is er theorie en na de sessies ook telkens een bespreking.

De eerste sessie is een deftige slalom (geen 5 kegeltjes m.a.w.), de tweede leer je deftig remmen (altijd interessant als je met de moto rijdt), de derde worden de rijlijnen getoond en worden ondertussen de aanwezige referentiepunten langs en op het circuit getoond, de vierde is een one-gear-no-brake sessie waarbij je leert doseren en inschatten.

De rest van de sessies (2 of meer al naargelang de tijd/opkomst) kan je vrij rijden maar kan je nog steeds terecht bij de instructeurs voor vragen/voorrijden/achterrijden...

Ik ken verschillende mensen die dit jaar de RECE gevolgd hebben en zo tevreden waren dat ze inmiddels de RACE ook gevolgd hebben.
                          Als je niet tevreden bent ga je geen 2x 150 euro betalen denk ik dan ;-)

Comment

Zeker de RECE bij Aktief.
                            Als volledig beginner vindt ik dat je hierbij nog maar de meest uitgebreide lessen krijgt en zoals hier al eerder gezegd, het is super relax.
                            En voor diegene die zin hebben, die kunnen op het einde van de dag enkele sessie's vrij rijden.
                            Maar er staan ook nog steeds instructeurs klaar om je te begeleiden (Zoals bij iedere andere organisatie)
                            De RECE richt zich ook nog op behendigheid; zoals slalom, noodstop, kijktechniek enz.
                            Wil je al iets meer circuit gerichter neem dan de RACE: Deze is ook nog relax vind ik, maar is al meer voor diegene die zich wil verdiepen in het circuitrijden zoals rijlijnen, zithouding, kijktechniek enz. en het tempo is natuurlijk ook al wel iets hoger.
                            [FONT=Arial Black]SUZUKI[/FONT] GSX-[FONT=Arial Black][/FONT]R[FONT=Arial Black][/FONT] K7[FONT=Arial Black][/FONT]

WWW.INTER-TRACK.BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freaky-D Bekijk Berichten
                              Zeker de RECE bij Aktief.
                              Als volledig beginner vindt ik dat je hierbij nog maar de meest uitgebreide lessen krijgt en zoals hier al eerder gezegd, het is super relax.
                              En voor diegene die zin hebben, die kunnen op het einde van de dag enkele sessie's vrij rijden.
                              Maar er staan ook nog steeds instructeurs klaar om je te begeleiden (Zoals bij iedere andere organisatie)
                              De RECE richt zich ook nog op behendigheid; zoals slalom, noodstop, kijktechniek enz.
                              Wil je al iets meer circuit gerichter neem dan de RACE: Deze is ook nog relax vind ik, maar is al meer voor diegene die zich wil verdiepen in het circuitrijden zoals rijlijnen, zithouding, kijktechniek enz. en het tempo is natuurlijk ook al wel iets hoger.
                              we zullen eens beginnen met de RECE, op 17juli is er nog eentje gepland.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎