Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luxemburg 20-21 juli 2017

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Luxemburg 20-21 juli 2017

• Spaanse Pyreneeën
    • Eifel
    Heb ik al moeten laten schieten, ik ga hoogstwaarschijnlijk op bovenvermelde data rijden in Luxemburg. Ik hoop dat de banen daar in goede staat zijn, op de afgeschraapte bochten na...

Vermoedelijk routes van 2020 en 2019.

Met mijn RT of S1000r.

Ik ga zondag/zaterdag sowieso een ritje met de camionette doen om te zien of de bouwgronden die ik op't oog bestand zijn tegen zulke regens die in de toekomst meer kans hebben. Dat is vlak bij het drielandenpunt. Ik laat hier wel weten wat de staat is vd banen.

In Luxemburg waren de banen op het einde van de Sur, waar die in de Our komt, en zo verder de Our af naar de Moesel, afgesloten.Vianden heeft het ook vlaggen gehad (maar stelt niets voor met de beelden uit Duitsand).
    In de nieuwsberichten zie ik dat Mersch, Diekrich & Bollendorf het hardst getroffen zijn. in Ettelbruck waren ook al de toegangswegen geblokeerd
    De Moesel zou nog stijgen tot in't weekend.

Luxemburg zat op het zuidelijk eind van de zwaarste regen, maar heeft wel die diepe valleien heeft die overstromingsgevaar geven.
    Alle banen rond het meter Lac de Haut Sure zijn sowieso vrij vuil na een zware regenbui, laat staan een storm zoals deze. Ik heb er 1x gereden met de moto bij een wolkbreuk toen de auto's zelf niet meer reden wegens geen zicht. Ik heb toen ook de zware stromen grond de baan zien op gaan ... het gaat daar vrij snel. Ik heb ook al twee grote grondverschuivingen gezien op de banen rond het meer.

https://www.luxtimes.lu/en/luxembour...135b9236f58aa6

De plekken die op't nieuws komen vermijd je best wel. Maar zoals ik al aangaf... Spa is wonderbaarlijk al opgekuist (al viel de schade daar ook mee vs de rest van rivierafloop).

Er zijn 2 2fast'ers momenteel op reis in Harz, en daar lijkt het nog allemaal OK.
    Dat is ook een optie?
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)
    2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Wel ik hoop ook dat er tegen dinsdag al een groot deel van de modder is opgekuist. Als ik hier en daar moet omrijden is dat jammer maar that's life?
      Ik verschiet ervan dat Spa al is opgeruimd!
      Ergens in een topic hier had ik gelezen dat het Harz te vermijden was voor motorrijders...?

Ik kijk alvast uit naar je verslag als reporter ter plaatse :-)

Comment

Gisteren de 2019 routes gereden 1a 2c en 3b,
        ‘s ochtendsvroeg met aanhangwagen richting Weiwampach en daar toegekomen om 09:15, geparkeerd op de -2 van het Massen shopping center omdat mijn nieuw eendelig motorpak nog al wat acrobatie vergt om aan te doen, de kijklustigen en bijhorend zweet kon ik wel missen 😝
        Nog eens volgetankt ter plaatse en vervolgens 1a 2c en 3b gereden, ik moest op tijd terug thuis zijn anders had ik zeker de langere gereden.

Wederom een pracht van een route die mij langs mooie landschappen en water heeft gebracht, dat water bleef trouwens mooi in zijn daartoe voorziene plaats. Van eventuele overstromingen heb ik niets gemerkt.

Jammer genoeg toch 4-5 wegversperringen moeten omzeilen door werken.

Ik denk dat ik ook die afgeschraapte bochten ben tegengekomen in deel 1A, ben wel niet zeker.

Kortom: weer een top dag gehad!

Comment

Working...
        X