Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ardennenritje 03/10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ardennenritje 03/10

Hey,

Voor de toerders onder de furumleden:
    Wie heeft er goesting om nu zondag (03/10) een toerke te doen in pretpark "Ardennen"

Het is een leuke toerrit aan een vlot tempo, op enkele leuke grote steenwegen (leuke bochten), maar zoeken ook weer de kleinste baantjes op. Baantjes waar geen kat komt en met veel side-seeing.

De rit vetrekt vanin Huy - Neuville - Ombret - .... - Esneux - ....- Chevron - Trois-Ponts - Lierneux - Hotton - Durbuy - Barvaux - Erezee - ... - Les Avins - ...- Huy

Tijdens deze rit volgen we ook een gedeelte van de bewegwijzerde rit "Route Romantique" waarbij we door het bekende riviertje rijden (ja, jullie lezen het goed). Allom gekent bij deze rit.

Afstand van deze rit bedraagt +/- 300km

Vetrek: omstreeks 09u00 carpool parking E40 afrit Bertem bij Leuven.
    Omstreeks 9u45 à 10u00 in Huy waar we een stop houden aan caféke aan de brug met motoparking ervoor.

Aandacht: dit is geen georganiseerde rit van het forum.
    Iedereen op zijn eigen risicio. Geldt ook voor verloren te rijden. :biggrin:

Voor de leden die het liever iets sneller hebben; kijk eens naar de toerrit van de Niekes & Gitte.
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

volgende de link voor de rit van Niekes & Gitte:
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch

Comment

ferm, al 2ritten in't ardennen, gaat er nog volk mee buiten 't forum?
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
      hoe gekker hoe liever
      -------------------------------------------

Comment

Ik ga zeker terug mee deze zondag. Vorige week was ook heel tof.
        Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

Ik heb op het forum ooit eens gelezen dat er iemand kloeg over het "te snel rijden met de groep". Hier is het dus niet de bedoeling om eens goed door te pranillen (of toch niet de hele weg). Weinig reactie, snap het niet goed. En voor (her-)beginners zeker de moeite
          Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

Same to mie aaj kant help it twoe.Heb den indruk da iedereen zen machien al hé voorbereid voor de winter,opgepoetst en netjes weg gezet.Misschien komen wij jullie strak nog tegen in de ardennen want onze(snellere)rit kruist die van jullie op verschillende plaatsen.Wie weet?????? Wij vertrekken wel (door omstandigheden)veel later.
            [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Oeps sorry Niekes ik heb men pc deze morgen niet meer open gezet. Ik had er nog aan gedacht om ergens af te spreken om ene te pakken ma ja, hetzij zo. De rit op zich was geweldig, er waren zeer goeie stukken bij waar ik men éénpitter meermaals eens laten schreeuwen heb. Ook waren er weer zeer kleine leuke baantjes bij. Bij dat rivierke was er wel ééntje met nen Buell die volgens mij dacht "o nee, ik heb hem just gekuist".

Geef toe Niekes het was toch weeral een zeer hoge pretpark factor in de Ardennen, heb zeer dikwijls men handje omhoog dienen te steken. In Durbuy was het percies een moto happening. Enfin ik heb me hiel goed geamuseerd.
              Comming soon, new trips

Comment

Leuke rit vandaag. Kleine baantjes, mooie plaatjes en gladde dalende wegen met veel bochten. En ja, op tijd eens een recht stuk om de koolaanslag uit de cilinders te proesten. Diene met zijn Buell zag het inderdaad niet zitten, ik dacht dat hij zou afstappen om zijne tuf te dragen aan da rivierke. Kippen zaten er niet op de weg, deze keer waren het fazanten en katten. Mooi weer en veel volk met den tuf vandaag, zelfs meer dan vorige week. En Scarver joeng, met de roadboek, da moet ge kunnen zeg. Ni fout gereden ondanks dat de kilometers niet juist waren(tegenover de tellerstand op onze tuf). Het ging zeer vlot. Die rit ga ik zeker nog eens opnieuw doen.

Oorspronkelijk geplaatst door scarver
                Oeps sorry Niekes ik heb men pc deze morgen niet meer open gezet. Ik had er nog aan gedacht om ergens af te spreken om ene te pakken ma ja, hetzij zo. De rit op zich was geweldig, er waren zeer goeie stukken bij waar ik men éénpitter meermaals eens laten schreeuwen heb. Ook waren er weer zeer kleine leuke baantjes bij. Bij dat rivierke was er wel ééntje met nen Buel die volgens mij dacht "o nee, ik heb hem just gekuist".

Geef toe Niekes het was toch weeral een zeer hoge pretpark factor in de Ardennen, heb zeer dikwijls men handje omhoog dienen te steken. In Durbuy was het percies een moto happening. Enfin ik heb me hiel goed geamuseerd.

Comment

Hebben jullie niet gezien, maar ja, veel volk op de weg he. Maar het was zeker tof onderweg, nog vlug profiteren van een van de laatste mooie dagen. Volgende week zondag zal het niks worden, ik moet werken. De zondag doorop gaan we zeker weer op pad.Lets WHAAAAAAAAAAAP..... broebeldebroebel.... WHAAAAAAAAAAAAAP

Oorspronkelijk geplaatst door Niekes & Gitte
                  Same to mie aaj kant help it twoe.Heb den indruk da iedereen zen machien al hé voorbereid voor de winter,opgepoetst en netjes weg gezet.Misschien komen wij jullie strak nog tegen in de ardennen want onze(snellere)rit kruist die van jullie op verschillende plaatsen.Wie weet?????? Wij vertrekken wel (door omstandigheden)veel later.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scarver
                    Oeps sorry Niekes ik heb men pc deze morgen niet meer open gezet. Ik had er nog aan gedacht om ergens af te spreken om ene te pakken ma ja, hetzij zo. De rit op zich was geweldig, er waren zeer goeie stukken bij waar ik men éénpitter meermaals eens laten schreeuwen heb. Ook waren er weer zeer kleine leuke baantjes bij. Bij dat rivierke was er wel ééntje met nen Buel die volgens mij dacht "o nee, ik heb hem just gekuist".

BUELL!! is met 2 l-en.

Btw, waarschijnlijk was het niet het feit dat hij pas gekuisd was maar het feit dat je met een riemaandrijving niet zomaar overal los door kan rijden. zand of steentjes zijn nefast voor de levensduur van een riem (das dan ook 1 van de enige nadelen van een riemaandrijving) aangezien dat een riviertje meestal niet geasfalteerd is zal dat we de reden zijn.
                    (en anders als die "gast op een buell" onze Benni was dan kan het ook zijn dat het water te diep was (een buell is redelijk hoog en de beentjes iets minder)
                    eneuh, die benni rind er hier wel een paar zoek denk ik (ik kan toch niet mee!)
                    tis altijd ombouwtijd ....

Comment

jajaja,ook wij hebben genoten van de ardennen.Bleven goed bij elkaar en er werd zeer vlot gereden.Op een gegeven moment toen we terug richting huy reden werden we voorbij gestoken door een vtr.We reden zelf al aan een stevig tempo,komt dieje kerel voorbij en smijt zijne motor daar eventjes op zijn achterwiel,niet te doen.Daarna bochtje pikken en opnieuw op achterwiel,en toen uit zicht verdwenen.Was echt zalig weer.Hopelijk zondag opnieuw.
                      [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

mij had hij pas te pakken vlak voor Huy,maar kon(durfde) hem toch nie volgen,ben dieje gast daar nogal tegengekomen,die doet niks anders als da stuk baan op en af rijden(denk ik).

Comment

locals laat je beter rijden of je wordt waarschijnlijk ook een local maar dan op de grond
                          Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KOLDARK
                            locals laat je beter rijden of je wordt waarschijnlijk ook een local maar dan op de grond
                            mij gedacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                              BUELL!! is met 2 l-en.

Btw, waarschijnlijk was het niet het feit dat hij pas gekuisd was maar het feit dat je met een riemaandrijving niet zomaar overal los door kan rijden. zand of steentjes zijn nefast voor de levensduur van een riem (das dan ook 1 van de enige nadelen van een riemaandrijving) aangezien dat een riviertje meestal niet geasfalteerd is zal dat we de reden zijn.
                              (en anders als die "gast op een buell" onze Benni was dan kan het ook zijn dat het water te diep was (een buell is redelijk hoog en de beentjes iets minder)
                              eneuh, die benni rind er hier wel een paar zoek denk ik (ik kan toch niet mee!)
                              Mijn scarver heeft ook een riemaandrijving en het was geen enkel probleem. Rivierke stroomde over een betonbaantje en had een breedte van +/- 6m. Het was duidelijk dat die gast schrik had om zen motoke vuil te maken, of te wel om ne schuiver te maken en nat te worden.
                              Comming soon, new trips

Comment

Working...
                              X