Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2fast4u.be motoscreening

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 2fast4u.be motoscreening

Op 12 juni is er in Brasschaat een gratis motoscreening voor de leden van 2fast4u.be
    Degene die geinteresserd zijn in de screening kunnen hun inschrijven via mail :
    [email:yem91aw8][email protected][/email:yem91aw8].

Bevestigd via e-mail
    1 : dirk-sus
    2 : Trientje
    3 : TUNY
    4 : transalpje
    5 : Scarver
    6 : Lievin
    7 : Beir
    8 : r(t)rider
    9 : toshke
    10 : Root
    11 : Hornet
    12 : Robje
    13 : Juzuki
    14 : Roosje62
    15 : Isabella
    16 : Punica78
    17 : De Jo
    18 : Runnerx
    19 : Dr. Brainiac
    20 : micky blackbiker
    21 : ilsacan
    22 : The Doctor
    23 : ZZ9r
    24 : hoof
    25 : 122450146
    26 : tonyke
    27 : toshke
    28 : Stino
    29 : vfrboy
    30 : stimpy182
    31 : The Mickel
    32 : graantje-rf900
    33 : Dré
    34 : Tayta
    35 : Boebbel
    36 : Rufus
    37 : Lucky
    38 : Brombeir
    39 : Eduard
    40 : G.I.
    41 : The Doctor
    42 : PANCHO
    43 : bravehart
    44 : TDM
    45 : speedieke
    46 : Tim
    Sponsors - 2fast4u.be

Dieterke750 en mezelf hebben aan dezelfde screening meegedaan vorige keer en volgende zaken komen aan bod :

Slalommen tussen kegels die echter elkaar geplaatst (in verband) zijn en andere die afwisselend links en recht gereden dienen te worden (uit verband.)
    Over een houten balk rijden.
    Een 8 vormen tussen kegels.
    De fameuze test waarover je zo traag mogelijk rijdt over een aantal meters
    Een remtest aan verschillende snelheden.
    Kijktechniek tijdens het remmen
    Zithouding.
    Kijktechniek tijdens het nemen van een bocht

Het terrein van Brasschaat is ruim en verder heb je nog een heel lang recht stuk waar de remtechniek uitgetest kan worden.

Tijdens het uitvoeren van de proeven worden er punten gegeven zodat je op het einde van de dag kan zien hoe het met je rijkwaliteiten gesteld is .

Bij mij werd volgende konklusie gegeven : bij mij gaat alles bij wijze van spreken vanzelf maar ik mag niet te nochalant worden want dat kan ook tot gevaarlijke situaties leiden.Dit is voor mij de reden om toch 1 maal per jaar een motorbeheersingskursus te volgen.

Het is in ieder geval de moeite om hieraan deel te nemen. Zowel voor de ervaren als voor de minder ervaren motorrijder. Zeker door het feit dat het volledig GRATIS is.
    Dus inschrijven is de boodschap...

mvg

Stephan

Comment

Bash me, please

Wel, ik ga in elk geval meedoen, weet goed genoeg dat er punten zijn waaraan ik nog moet werken, en na zo'n screening weet ik waar eerst beginnen he? :biggrin:
      Heb mijn agenda zover vooruit nog niet kunnen plannen, maar bijna alles moet hiervoor wijken.
      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
        Dus inschrijven is de boodschap...

mvg

Stephan
        Yep en wie weet kom je dan ook in het nieuws
        Trouwes hier geld hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Comment

In mijn agenda staat het ook al genoteerd. Je kan nooit genoeg oefenen en testen vind ik ... hoop dat ik de juiste automatismen heb als ik ze eens echt noidg heb, en zoiets leer je maar door het veel te doen zeker.
          2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

Comment

heb pas in brasschaat staan werken en heb daar een soort testbaan zien liggen welke volgens mij het leger toebehoort,dicht aan een iers café,is dat daar te doen?Daar ligt in elk geval een super lange afgesloten baan dat uitkomt op een pleintje.
            [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niekes & Gitte
              heb pas in brasschaat staan werken en heb daar een soort testbaan zien liggen welke volgens mij het leger toebehoort,dicht aan een iers café,is dat daar te doen?Daar ligt in elk geval een super lange afgesloten baan dat uitkomt op een pleintje.
              Yep Niekes da klopt, daar is het.

Comment

Ik kom ook uuummmm is mijn eerste maal dus niet te veel lachen héééé:tongue: :tongue:

Oeps ik kom van ver welke weg moet ik nemen om er te geraken.

Ik ben van w-vl gemeente Deerlijk.
                Zal wel weer al een mooi toertje op zich zijn eer ik er ben.

Comment

Nog een beetje info.

Zoals reeds gezegd is inschrijven via mail (Graag uw nick vermelden)
                  Wij geven de deelnemers dan door aan vzw Stam.

Alle deelnemers krijgen een bevestiging met routebeschrijving via mail
                  Screening is gratis
                  2 broodjes koffie à volonté ’s middags is 5 EUR/persoon.
                  Drank voor en na is voor eigen rekening.
                  Er is een instructeur voorzien per groep van maximaal 14à15man
                  Sponsors - 2fast4u.be

Comment

Tot welke datum mag je inschrijven?
                    Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

ik wacht op examenrooster

Comment

Inschrijven tot 29 mei.
                        Het lijstje van de deelnemers wordt bijgehouden in de eerste post.
                        Oorspronkelijk geplaatst door TDM
                        Tot welke datum mag je inschrijven?
                        Sponsors - 2fast4u.be

Comment

zit het er in om dan samen een rit ta maken?????
                          Spreekt voor zich wanneer het wa laat gedaan is lukt da ni meer.
                          Ik bedoel maar wie zin heeft!!

OOO ja juist ik ben niet van die kanten ik volg wel

Comment

Hey schrijf mij ook maar in, het zal zeer leerrijk zijn en zeker en vast een goei oefening.
                            Comming soon, new trips
                            De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
                            ------>>> DOMINO <<<------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk-sus
                              zit het er in om dan samen een rit ta maken?????
                              Spreekt voor zich wanneer het wa laat gedaan is lukt da ni meer.
                              Ik bedoel maar wie zin heeft!!
                              Een ritje huiswaarts kan misschien nog net

Een beetje extra praktische info misschien?
                              • je krijgt enkele dagen op voorhand een bevestigingsmail met routebeschrijving.[/*:m:298bairp]
                              • de inschrijvingen beginnen rond 8u30 tot 9u.[/*:m:298bairp]
                              • je doet de ganse dag in groep een aantal oefeningen waarop je beoordeelt wordt[list:298bairp]
                              • je doet de oefening zonder veel uitleg[/*:m:298bairp]
                              • nadien legt de instructeur ze uit, doe je ze nog'ns en wordt je weer beoordeeld[/*:m:298bairp]
                              [/*:m:298bairp][*]op het einde van de dag krijg je een persoonlijke terugkoppeling[/*:m:298bairp][*]het is gedaan tussen 15u en 16u, afhankelijk van wanneer je aan de beurt komt voor dat feedbackgesprek.[/*:m:298bairp][/list:298bairp]Bedoeling van een screening is om voor jezelf te kunnen uitmaken wat je niveau is qua pure motorbeheersing. Een degelijke beheersing is immers een 1e vereiste om veilig en vlot op straat te kunnen rijden.

En naast die evaluatie krijg je al resem tips mee om aan te werken.

Met de info die je krijgt, kan je dan zelf doelgericht je niveau opkrikken door 1) zelf op enkele dingen te letten, 2) een extra geschikte training te volgen.

Dat is ook de idee van de Vlaamse Overheid en daarom subsidiëren zij de screening zodat ze voor de deelnemers gratis is (uitgezonder de drank en de lunch ...).
                              Dus als je nog'ns iets terug wil krijgen voor je belastingsgeld, is dit het moment...

Comment

Working...
                              X