Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2fast4u.be Basiscursus Motorbeheersing - 26 juni 2005

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 2fast4u.be Basiscursus Motorbeheersing - 26 juni 2005

Op 26 juni 2005 organiseren we een basis cursus motorbeheersing. U kan die dag uw motorbeheersing bijschaven of aan de punten werken die men op de screening vermeld heeft.

Kuringersteenweg te Hasselt, aan de lichten de schampbergstraat inrijden en direct links de parking op. (aan de winkelketens mc donalds, gb, schoenwinkel, resto gb, muziekwinkel, leenbakker, ...)

Doel:
    • Deelnemers die hun beheersing willen bijschaven[/*:m:2i9f0bc7]
    • Aanbeveling: screening gevolgd hebben om de sterke en zwakke punten te kennen.[/*:m:2i9f0bc7]
    • Focus: kijktechniek, soepele zithouding, vertrouwen, beheersing van de tractie.[/*:m:2i9f0bc7]
    Praktisch:
    • Van 9u tot ca. 16u30[/*:m:2i9f0bc7]
    • Max. aantal deelnemers: 10[/*:m:2i9f0bc7]
    Programma:
    • Welkom, enkele praktische afspraken, ontbijt en koffie[/*:m:2i9f0bc7]
    • Kort stukje theorie 's morgens en 's middags: belang van kijktechniek, belang van goede zithouding, belang van tractie, enkele aspecten van defensief rijden.[/*:m:2i9f0bc7]
    • Eenvoudige manouvres tegen lage snelheid:[list:2i9f0bc7]
    • Tractie aanvoelen[/*:m:2i9f0bc7]
    • Cirkel: kijken, mogelijke zithoudingen[/*:m:2i9f0bc7]
    • Slalom[/*:m:2i9f0bc7]
    • Keren[/*:m:2i9f0bc7]
    • Traag rijden[/*:m:2i9f0bc7]
    [/*:m:2i9f0bc7][*]Moeilijkere manouvres tegen lage snelheid:
    • Slalom uit verband[/*:m:2i9f0bc7]
    • motorgymnastiek[/*:m:2i9f0bc7]
    • Met duo[/*:m:2i9f0bc7]
    [/*:m:2i9f0bc7][*]Bochtentechniek:
    • Oefenen op zithouding en kijktechniek in grote cirkel[/*:m:2i9f0bc7]
    • Oefenen op tegensturen in snelle slalom[/*:m:2i9f0bc7]
    [/*:m:2i9f0bc7][*]Remoefeningen:
    • Analyse achterrem en voorrem[/*:m:2i9f0bc7]
    • Krachtige stop[/*:m:2i9f0bc7]
    [/*:m:2i9f0bc7][/list:2i9f0bc7]Prijs:

De deelnameprijs is 60€ per persoon voor de ganse dag. Inbegrepen is de instructeur, gebruik terrein, ontbijt, waardebon van 10€ om smiddags iets te eten in RestoGB.

Inschrijven:

Inschrijven kan enkel via email naar [email protected]
    Uw inschrijving is pas in orde als het geld gestort is op onze rekening.

Lijst ingeschreven deelnemers (betaald):
    1 : Lievin
    2 : Drè
    3 : Motomuis
    4 : Josiane
    5 : Ludo
    6 : Transalpje
    7 : Eduard
    8 : Lien
    9 : vfr boy

effe vraagje: komt er zoiets ooit ook voor degenen die nog geen rijbewijs hebben maar wel al willen leren zodat het beter gaat bij de rijschool?

Comment

Denk niet dat we zo'n cursus kunnen doen. Als je nog geen rijbewijs hebt kun je ook niet met de moto komen, dus zouden wij al moto's moeten voorzien.
      Ik dacht dat je bij VZW Stam daar voor terecht kan.
      Wij gaan het voorlopig houden op de doorgedreven cursus en de basiscursus.
      Sponsors - 2fast4u.be

Comment

cursus

hallo,

heb een vraagje i.v.m die cursus !

ik heb een fireblade , kan ik met die moto die cursus volgen ??

greetz en alvast bedankt !!

groetjes
        http://img414.imageshack.us/img414/4...pnmoomiob0.jpg
        [font=Comic Sans MS]An offer you can't refuse ![/font] Made by Thinluni®

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blade900
          hallo,

groetjes
          zeker, je kan met ieder type motor deze cursus volgen.
          Oprichter 2fast4u 2004
          #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
          hoe gekker hoe liever
          -------------------------------------------

Comment

Bedankt voor de snelle reactie.

Groetjes
            http://img414.imageshack.us/img414/4...pnmoomiob0.jpg
            [font=Comic Sans MS]An offer you can't refuse ![/font] Made by Thinluni®

Comment

Zeg als er niemand is ( iedereen denkt dat hij goed kan rijden blijkbaar ), wil ik dit wel eens doen hoor

Kwestie van " oefening baart kunst ".
              Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blade900
                hallo,

groetjes
                Het is zelfs zo dat het een verheldering is voor de sportmotors, gisteren was het doorgedreven kursus en dan hebben we de mensen leren korter draaien ;-)

Doen zou ik zeggen !!!

mvg

Stef

Comment

Ik ben het helemaal eens met Stef, vooral voor de sportmotoren is het stapvoets rijden en keren een heel goede en vaak nodige oefening. 't Was gisteren zweten hoor.

Dus Blade, mijn advies is ook DOEN!
                  Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KOLDARK
                    Zeg als er niemand is ( iedereen denkt dat hij goed kan rijden blijkbaar ), wil ik dit wel eens doen hoor

Ik heb tot nu toe een 5-tal mails gehad van leden die graag willen meedoen aan deze cursus .
                    Maar zoals reeds gezegd is ben je pas ingeschreven als we de betaling hebben ontvangen.
                    Sponsors - 2fast4u.be

Comment

Nee hoor, was eigenlijk aant afwachten wie zich ging inschrijven...
                      Zo alleen inschrijven is ook maar dom hé...
                      Heb ik de parking voor mij alleen :biggrin: en mss is dat wel het beste kwestie van niemand van de baan te rijden of omver te rijden gezien ik wat probleemkes heb bij het remmen looool

Oorspronkelijk geplaatst door KOLDARK

Oooops ... I did it again :biggrin:
                      Damn I'm good...

Comment

Ik denk dat ik wat oefening kan gebruiken voor sommige dingen ... (ondanks de 9900 km sinds gisteren).

Had me helaas al ingeschreven voor de basiscursus op 5 juni in Tongeren (samen met Isabella, Trientje en Cbartje), en we kunnen wellicht niet meer terug. Ga dus eerst deze les afwachten, en misschien ook de motorscreening om een beslissing te nemen ... of ik nu basis basis ben ... of minder basis.
                        2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nadia
                          Nee hoor, was eigenlijk aant afwachten wie zich ging inschrijven...
                          Zo alleen inschrijven is ook maar dom hé...
                          Heb ik de parking voor mij alleen :biggrin: en mss is dat wel het beste kwestie van niemand van de baan te rijden of omver te rijden gezien ik wat probleemkes heb bij het remmen looool
                          Ik heb me ingeschreven en den drè ook ,we hebben ook het geld gestort op de rekening dus inschrijven Nadia je bent niet alleen op die parking.

Comment

Hoi Nadia,

ik heb me ook samen met een vriendin ingeschreven (ik rij zelf nog maar pas en met ne chopper ma ga het toch proberen :tongue: )
                            Dus je bent niet alleen. Hopelijk tot dan.
                            Grtz

Comment

Moeke, heb reeds vorige week gestort, ... maar sta nog niet in het rijtje van de deelnemers?
                              2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

Comment

Working...
                              X