Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betoging 22 september 2012 Brussel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Betoging 22 september 2012 Brussel

Slechts 0.7 percent van het aantal ongevallen bij motorrijders zijn op Europees niveau te wijten aan een technisch tekort/defect van de motor. Meer dan 30 % van de ongevallen is te wijten aan de weginfrastructuur. Toch wil men onder druk van Duitsland binnen Europa de motorkeuring (APK voor de Nederlanders) invoeren. Het doel is niet om de motorrijder te behoeden voor een ongeval maar gewoon heel simpel om extra inkomsten te genereren (1,2 miljard euro per jaar binnen Europa te betalen door de motorrijder). Toch is de bezorgdheid van ons allen dat men eindelijk iets doet dat echt uit maakt en de motorrijder behoed om een zoveelste slachtoffer in het verkeer te zijn.

Voor het eerst slagen organisaties, motorbelangenverenigingen, MC's de handen in mekaar en zal er van uit Nederland, België en Frankrijk betoogd worden in Brussel om de politici duidelijk te maken dat het zo niet verder meer kan. Voor België vertrekt de oproep, de actie en de coördinatie vanuit De Féderation Belge des Motards en Colère (FMBC), BBVM en het MAG. In Nederland is dit MAG.nl, Frankrijk het FFMC (Féderation Française des Motards en Colère). Al deze organisaties doen een oproep aan de motorrijders om mee deel te nemen aan de betoging van 22 september.

Vanaf 10 september zullen de verzamel- en vertrekpunten bekend gemaakt worden en zal er duidelijkheid gegeven worden over de veiligheidsmaatregelen en de planning van de betreffende betoging.

Vetrekpunten :

Organisatie FBMC/BBVM

Route Jabbeke Parking naar Wetteren:

- extra verzamelpunt Oostende, over de Olifant (Ringlaan) om 08.00 uur

- Parking Jabbeke: vertrek 08.50 uur

- Parking Drongen: Pass en GO 09.20 uur

- Parking Wetteren: Aankomst voorzien om 09.40 uur

Route Parking Marke (Kortrijk) naar Wetteren:

- extra verzamelpunt Lichtervelde, Cafe “De Voerman” Koolkampstraat 105: vertrek 08.30 uur (naar P Marke)

- Parking Marke: vertrek 09.00 uur

- Parking Kruishoutem: Pass en Go 09.15 uur

- Parking Nazareth: Pass en Go 09.25 uur

- Parking Wetteren: Aankomst 09.40 uur

Parking WETTEREN: Vertrek 10.00 uur

Parking Groot Bijgaarden: Pass en Go 10.30 uur

-----------------------------------------------------------------------------

Route Lokeren naar Rumst:

- Mc Donalds Lokeren (N47) Zelebaan 134: Vertrek 09.00 uur

- Parking Waasmunster: Pass en go 09.10

- Parking Kruibeke: Pass en go 09.25

- Parking Waarloos/Rumst: aankomst 09.45 uur

Route Hazeldonk naar Rumst:

- Hazeldonk: Vertrek 09.30 uur

- Parking Minderhout: Pass en go 09.35 uur

- Park en ride St Job: Pass en go 0950 uur

- Parking Rumst: Aankomst 10.15 uur of door rijden naar Brussel

- Extra vertrekpunt naar Rumst/Waarloos:

Terminus PAL, Noorderlaan 63-65 Antwerpen noord: Vertrek 09.30 uur

Parking Ranst E313/E34: vertrek 09.45 uur

Parking Waarloos/Rumst: Pass en Go 10.10 uur

--------------------------------------------------------------------------

Route Limburg naar Rotselaar:

- Extra verzamelpunt Diepenbeek, Total benzine station aan oprit 30 Vertrek 08.30 uur

- Carpool Houthalen: Vertrek 09.15 uur

- Uitstap Zolder/Zonhoven: Pass en GO 09.25 uur

- Parking Rotselaar: Aankomst 09.45 uur

Parking Rotselaar: Vertrek 10.00 uur

Organisatie MAG

Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen

10u30 aan het Texaco-pompstation op de E40 richting Brussel.
    Vertrek naar Brussel, om 11u00 stipt.

Limburg

Tussen 10u15 en 10u40 aan carpool Lummen op de E314 richting Brussel.
    Vertrek naar Brussel, om 10u45 stipt.

Antwerpen

10u00 aan het rondpunt in Wommelgem op de parking achter het fruitkraam.
    Vertrek naar Brussel om 11u00 uur stipt.

Bijkomende info :
    http://www.vroom.be/nl/motornieuws/9934,-.html
    Bijgevoegde bestanden
    Last edited by Imno; vr. 21 sep. '12, 22:46.
    Licensed to chill.
    Non Semper Arcum Tendit Apollo.
    2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Vraagt ge dan meteen ook een belastingverlaging?
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

Zonet vernomen. Er zullen van het FBMC uit twee depannagevoertuigen voorzien zijn voor het geval dat er motoren problemen zouden hebben en er is ook een medisch interventieteam voorzien. Er wordt duidelijk nagedacht bij de organisatoren.
      Licensed to chill.

Comment

Ik heb hier nu al zo veel over gehoord en gelezen en telkens moet ik tot de conclusie komen dat ik niet goed begrijp
        waarom men (afgezien van het feit dat een keuring geld kost) zo gekant is tegen een motorkeuring.
        Met je wagen rij je toch ook op de openbare weg en ga je toch ook elk jaar naar de keuring? Niemand die dat abnormaal vindt.
        Goedkope hobby's zijn er ook als alternatief, zo kan je bvb ieder weekend gaan vissen, of anders postzegels verzamelen of fietsen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 666 Bekijk Berichten
          Ik heb hier nu al zo veel over gehoord en gelezen en telkens moet ik tot de conclusie komen dat ik niet goed begrijp
          waarom men (afgezien van het feit dat een keuring geld kost) zo gekant is tegen een motorkeuring.
          Met je wagen rij je toch ook op de openbare weg en ga je toch ook elk jaar naar de keuring? Niemand die dat abnormaal vindt.
          Goedkope hobby's zijn er ook als alternatief, zo kan je bvb ieder weekend gaan vissen, of anders postzegels verzamelen of fietsen...
          Niemand heeft geld teveel, en als er wel mensen zijn die er te veel hebben, ik wil gerust mijn rekening nummer hier posten. Voel u vrij ...
          De meeste (Ik herhaal, de meeste) motorrijders zijn bekwaam genoeg om met een veilige motor rond te rijden, want ze spelen namelijk met hun eigen leven als dit niet zo is. En ondergelegen problemen zullen zelden gespot worden met een keuring, net zoals bij de auto.
          En wie zal dan al die personen betalen die moeten opgeleid worden om de motor te keuren, de infrastructuur van de keuringsstations die ook moeten aangepast worden, zal ook van de belastingenbetaler komen.

Door die betoging worden ook andere problemen (nog maar eens) aangehaald die gevaarlijk zijn voor de motorrijders.
          Staat van het wegdek op vele wegen, gevaarlijke obstakels, vangrails, putdeksels, ...
          Das natuurlijk mijn mening, net als ik die van u respecteer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorre91 Bekijk Berichten
            Niemand heeft geld teveel, en als er wel mensen zijn die er te veel hebben, ik wil gerust mijn rekening nummer hier posten. Voel u vrij ...
            De meeste (Ik herhaal, de meeste) motorrijders zijn bekwaam genoeg om met een veilige motor rond te rijden, want ze spelen namelijk met hun eigen leven als dit niet zo is. En ondergelegen problemen zullen zelden gespot worden met een keuring, net zoals bij de auto.
            En wie zal dan al die personen betalen die moeten opgeleid worden om de motor te keuren, de infrastructuur van de keuringsstations die ook moeten aangepast worden, zal ook van de belastingenbetaler komen.

Door die betoging worden ook andere problemen (nog maar eens) aangehaald die gevaarlijk zijn voor de motorrijders.
            Staat van het wegdek op vele wegen, gevaarlijke obstakels, vangrails, putdeksels, ...
            Das natuurlijk mijn mening, net als ik die van u respecteer.

De meeste motorrijders zijn heel waakzaam voor kritische mankementen aan hun voertuig juist omdat ze heel goed weten dat ze met hun leven spelen als ze dat niet doen. Reden waarom het aantal ongevallen als gevolg van technische mankementen miniem is. Het is dus een behoorlijke drogreden om daar dan ook spel van te maken in naam van de veiligheid.
            Wat dan WEL een probleem is en zorgt voor een hoog sterftecijfer pakt men juist niet of amper aan omdat dit ook geld kost in plaats van dat het opbrengt.

@666 : je kan met een verroeste technisch verwaarloosde auto rijden en daar nog min of meer veilig in zitten omdat je nu eenmaal 4 wielen hebt en zaken die beschermend zijn. Wij moeten het doen met 2 wielen en zonder airbags, gordels en wat nog meer. Wezenlijk verschil.

Toevallig hebben wij nu juist een rondreis door Schotland gemaakt en daar ben je als motorrijder zelfs veilig in een iniminie klein dorpje. De weginfrastructuur is onderhouden, nette banen, doordachte signalisatie en bovenal een mentaliteit van wederzijds respect op de baan. Hoog in de bergen hebben de smalle wegen zelfs wachtzones zodat een tegenligger veilig voorbij kan. Heeft Schotland dan veel meer centen dan wij ? Nee hoor. Het is er gewoon een gegeven dat de Scottish Council haar bewoners (ook motorrijders) een veilige omgeving wil geven en daar ook een punt van maakt.
            Last edited by Imno; do. 23 aug. '12, 23:28.
            Licensed to chill.

Comment

We kunnen anders ook nog een keuring voor fietsen invoeren, er zijn ook nogal wat dodelijke ongevallen met fietsers.
              Dat zal ook het aantal dodelijke ongevallen drastisch doen dalen

Comment

Ik begrijp jullie standpunt, maar het zal niks veranderen, ook al staan er 100.000 motards in Brussel,
                daar ben ik van overtuigd.
                In de ons omringende landen is er al sinds jaar en dag een keuring (APK, TÜV) dus het zal toch ingevoerd worden.
                En fietsen met motoren vergelijken, tja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 666 Bekijk Berichten
                  Ik begrijp jullie standpunt, maar het zal niks veranderen, ook al staan er 100.000 motards in Brussel,
                  daar ben ik van overtuigd.
                  In de ons omringende landen is er al sinds jaar en dag een keuring (APK, TÜV) dus het zal toch ingevoerd worden.
                  En fietsen met motoren vergelijken, tja.
                  Niks veranderen? Volgens mij is er al verandering gebracht voor de motorrijder.
                  Er zijn al enkele gevaarlijke punten veranderd, zoals een rail onder de vangrail op gevaarlijke bochten.
                  Maar er is nog veel werk, en die motorkeuring zal het enkel en alleen maar uitstellen.
                  Terwijl dit juist iets belangrijker is.

En waar heb ik een fiets vergeleken met een motorfiets?

Slechts 0.7 percent van het aantal ongevallen bij motorrijders zijn op Europees niveau te wijten aan een technisch tekort/defect van de motor. Meer dan 30 % van de ongevallen is te wijten aan de weginfrastructuur. Toch wil men onder druk van Duitsland binnen Europa de motorkeuring (APK voor de Nederlanders) invoeren. Het doel is niet om de motorrijder te behoeden voor een ongeval maar gewoon heel simpel om extra inkomsten te genereren (1,2 miljard euro per jaar binnen Europa te betalen door de motorrijder)
                  Hieruit kan ik toch afleiden dat de motorkeuring er komt om de motorrijder te 'beschermen' voor ongevallen.
                  Er zijn ook veel ongevallen met fietsers, daar kunnen ze dan ook een keuring voor invoeren, om de ongevallen te verminderen.
                  Het is even onlogisch ..

Comment

Ik ga er niet verder op in want het heeft geen zin om eeuwig door te drammen over zaken die we toch niet kunnen veranderen
                    Maar ik respecteer ieders mening en als je denkt er iets aan te kunnen vernaderen door aanwezig te zijn, gewoon doen
                    Ik verdoe mijn tijd liever in de Ardennen...

Comment

Verzamel- en vertrekpunten, (organisatie FBMC, MVM) :

Oost en West Vlaanderen:
                      tankstation Shell Wetteren op de E 40 9u30 start aan 10u
                      Stop en Go station Texaco op de E 40 in Groot-Bijgaarden 10u30

Antwerpen: tankstation Q8 in Ranst E 34-E313 vertrek 9u45
                      Stop en go Rumst tankstation Total E 19 vertrek aan 10u15

Limburg – Vlaams Brabant: tankstation Esso Rotselaar Noord E314 richting Leuven
                      vertrek 10 uur
                      Licensed to chill.

Comment

Verzamelpunt Limburg (organisatie MAG)

Voor de motorrijders die van Limburg en omstreken komen is er een samenkomst voorzien.
                        Carpoolpunt, Zes Septemberstraat aan Afrit 26 (E314) te Lummen.
                        We Verzamelen ons tussen 10u15 en 10u40 om dan tegen 10u45
                        samen in groep naar Brussel te rijden.
                        We hopen dan ongeveer tegen 12u aan te komen aan het Atomium.
                        Square de L'Atomium, GPS coördinaten: N 50 53 41 47 E 4 20 29 48
                        Licensed to chill.

Comment

Ik ga zeker mee! Zal afkomen tot in Wetteren!

Comment

vergeet vooral niet weer file te veroorzaken op de E40 zodat ge de haat van alle automobilisten weer op je dak krijgt eh
                            Pink is not just a color.... it's a lifestyle
                            A racer NEVER looks back...
                            R6 2004 it's Barbie bitch!

Comment

Technische keuring naar Europese norm

In juli van dit jaar stelde de Europese Commissie voor om het systeem van technische keuring te uniformiseren. Alle voertuigen, ook tweewielers, zullen moeten deelnemen.

Contra’s

Te duur? Bijkomende kosten voor motorbestuurders. De prijs wordt geschat op 50 euro. Onder voorbehoud.
                              Minder verantwoordelijkheidszin? Een verplichte technische keuring zou een vals gevoel van veiligheid kunnen teweegbrengen. Motorrijders zouden minder zorg kunnen gaan besteden aan de algemene staat van hun voertuig.
                              Dubbele controle? Een jaarlijkse technische keuring lijkt overbodig want tweewielers worden al vaker nagekeken: om de 6000 à 10.000 km, tegenover 15.000 voor wagens.
                              Absurd? Technische gebreken bij motoren vormen minder dan 1% van de ongevallen. De wegen veiliger maken door meer technische controle is dus helemaal niet doeltreffend.

Pro’s

Veiligheidsmaatregel! 1% (of minder) is nog altijd teveel als het over mensenlevens gaat. De verplichte keuring kan 36.000 ongevallen door technische gebreken vermijden.
                              Nuttige maatregel! De technische keuring zou onnodige bekeuringen kunnen voorkomen: 50 € voor de slechte staat van een 50 cc en 150 € voor het opvoeren.
                              Een maatregel ‘op maat’! De technische keuring van tweewielers zal zo ‘light’ mogelijk zijn. Alleen de elementaire veiligheid zal verplicht bekeken worden.

Of we nu voor of tegen dit voorstel zijn, het zal ten laatste in 2016 in werking treden. Intussen gaat het debat voort.

(bron : http://my.touring-assurances.be/page...7&contentId=21)
                              Licensed to chill.

Comment

Working...
                              X