Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Faakersee/ Oostenrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Faakersee/ Oostenrijk

In Faakersee (oostenrijk) is er (net als ieder jaar) tijdens het eerste WE van september een groot HD treffen.
    Ik ga er dit jaar (net als de vorige jaren) weer naartoe maar wil er dit jaar een fijne heen en terug reis van maken (maw geen snelwegen)
    Hiervoor zoek ik nog
    1) evt reisgenoten: Wij (ik en mijn vrouw) vertrekken normaalgezien op maandag 30 Augustus en we zijn ten laatste terug tegen 12 september (kan ook vroeger zijn). De reisweg gaat normaalgezien over frankrijk, italie, zwitserland maar er stat nog niks vast.
    2) zoveel mogelijk informatie over zwitserse verkeersregels en wetten. (vb geluidseisen)
    3) Wie heeft er nog leuke reisroutes door de alpen?

De bedoeling is dat we een dag of 2 verblijven in Faakersee op het treffen (die echt te gek is) en voor de rest veel rondtrekken, genieten van baantjes en natuur.
    btw: wij slapen meestal in een tentje maar normal gaan w enkele dagen op kamers na het treffen in een piepklein dorpje om te bekomen.
    tis altijd ombouwtijd ....

Man man man, waar moet ik beginnen!

Heb van vorige week woensdag tot en met zondag, de Vogezen en de Zwitserse, Italiaanse en wat Oostenrijkse Alpen doorkruist!

Aanraders: Emmental (CH), Grimselpas (CH), Forkapas (CH), Oberalppas (CH) alledrie na mekaar, komende van Bern, Julierpas (CH) komende van Chur, Malojapas (CH) komende van Italië, Berninapas (CH) beide richtingen, Stelvio (I) komende van Merano, richting Oostenrijk, Jaufenpas (I), Gerlospas (AUT) om te racen, kost wel €4.

Afraders: Malojapas naar beneden (richting Italië), Splugenpas (vlakbij San Bernardino) en Albulapas.

Stelvio is echt de max! Klimmen tot op 2758m!!!

Ik ben met een volledig systeem met open uitlaten met veel lawaai naar daar gecrosst en heb niks last gehad. In Duitsland mag je niet tussen de file doorrijden, in Zwitserland zijn ze nogal streng op de volle witte lijn en heb je een vignet nodig als je op de autosnelweg gaat, anders niet, maar dat wist je waarschijnlijk al.
    Nee serieus, ze kijken wel eens raar naar dat lawaai van die uitlaten maar als ge aan de grens niet te zot doet (heel rustig dus) en je bent een buitenlander, dan gaan die mannen ook niet te moeilijk doen...

Comment

THX shuss, ik had al wilde verhalen gehoord (vierendelen en zo ) en begon hierdoor te twijfelen, ik zal hier eens kijken waar die passen liggen en dan een route uitstippelen

btw die stelvio, is dat legaal racen ofeuh iets minder legaal

Comment

De Stelvio zal je niet zo snel omhoog geraken, veel serieuze haarspelden...
        De Gerlospas is eigenlijk niet echt ne pas, meestal een goeie brede baan bergop waar ge serieus op kunt doorvlammen, illegaal dus..

Comment

de heen route ligt min of meer vast:

frankrijk (metz, nancy strasbourg) duitsland (zwartewoud, bodensee-friedrichshaven-) oostenrijk (voralberg, tirol, karinthie) de terug weg ligt nog niet vast mss slovenie, italie zwitserland, frankrijk??

Comment

Schussboelie heeft veel geluk gehad in duitsland , dragpipes en andere grote lawaaimakers zijn illegaal daar , pas dus maar goed op . Voor de rest wens ik jullie een fijne vakantie toe !

Een paar fijne passen in Oostenrijk : Grossglockner , Timmelsjoch , Brennerpas , veel rijplezier :biggrin:
            keep on riding :biggrin:

Comment

dragpipes en andere lawaaimakers zijn overal verboden ook in belgie.
              “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fazerboy
                Schussboelie heeft veel geluk gehad in duitsland , dragpipes en andere grote lawaaimakers zijn illegaal daar , pas dus maar goed op . Voor de rest wens ik jullie een fijne vakantie toe !

Een paar fijne passen in Oostenrijk : Grossglockner , Timmelsjoch , Brennerpas , veel rijplezier :biggrin:
                brenner staat al op agenda, grossglockner ook (denk ik, timmelsjoch moet ik nog zoeken.
                de katsberg en nog enkele andere heb ik vorig jaar al gedaan en zijn ook zeker de moeite.
                btw, de vorige jaren ben ik ook door duitslnd gereden met buell of hd, met de halfopen pijpen had ik geen last in duitsland, maar dat was op de snelweg, ben benieuw nu in het zwarte woud (heb wel een home made db killerke me, just in case

Comment

Weet dat het ier ook verboden is maar hier word het nog oogluikend toegelaten . In Duitsland zijn ze niet zo vergevensgeezind , spreek uit ondervinding

Comment

hoeveel kost zo een overtreding meten ze je db en dan een boete op het teveel db of een vast bedrag. Dan weet ik hoeveel geld ik op zak moet hebben volgende keer
                    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

Comment

nog 1 dagje in dit kikkerlandje en dan gaan we ervoor!!

eindelijk conge paye!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loudy condor
                        hoeveel kost zo een overtreding meten ze je db en dan een boete op het teveel db of een vast bedrag. Dan weet ik hoeveel geld ik op zak moet hebben volgende keer
                        weet ik niet ,hebben toen geluk gehad , degene die de luide pijpen had hebben ze laten rijden , ons hebben ze tegengehouden omdat we met choppers reden maar bij ons stonden de originele pijpen er toen nog op . Een BMW heeft geen luide pijpen dachten ze , zware vergissing want hij was degene met het lawaai . Stomme fritsen hahaha . Maar ik denk wel wel dat ze daar niet mals zijn met de boeten , hebben daar 20 jaar geleden eens een boet gehad voor te snel rijden en dat was toch al een paar duizend frank voor een kilometer of 10 te rap

Comment

fotookes

beter laat dan nooit he.
                          fotookes van onze reis.
                          en verslagje komt er nog bij, eerst uit mijn krabbels komen.

de jaufenpass (It)

mijn beide schatten op de hoge schwarzwaldstrasse (Ger)

Comment

fotookes2

het topje van de tjimeelsjoch (Aus/It)

plakaatje zegt alles al (It)

Comment

fotookes3

een klimpartijtje op de dobratch (Aus)

en dan kom je een tunnel uitgevlamd en....

die beesten zijn gek meneer!!

Comment

Working...
                              X