Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vakantie Spaanse Pyreneeën juli 2021

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hoewel sommige grotere steden zoals Madrid, Barcelona en Valencia de snelheid in hun centra al hadden teruggebracht tot 30 km/u, was de algemene maximumsnelheid in de bebouwde kom in Spanje nog 50 km/u. Die is vanaf 11 mei in heel het land gelijk gelegd op 30 km/u. De snelheidsbeperking geldt voor wegen in de bebouwde kom met één rijstrook in elke rijrichting. Er zijn twee uitzonderingen: op wegen met 2 rijstroken of meer in elke rijrichting mag je nog steeds 50 km/u rijden en op smalle wegen waar de trottoirs op hetzelfde niveau liggen als de rijbaan wordt het 20 km/u. Wie te snel rijdt mag rekenen op een boete tussen 100 en 600 euro.
    https://magazine.vab.be/op-weg/snelh...-naar-30-km-u/
    Last edited by Tam-Ara; di. 6 jul. '21, 22:00. Reden: quote fix

Comment

ik ben nog wat aan't grasduinen geweest op zoek naar inspiratie voor routes:
      https://www.2fast4u.be/forum/algemee...2019-pyreneeen
      https://www.2fast4u.be/forum/algemee...A3%C2%ABn-2018
      Straat: BMW S1000R 2017
      Circuit: Honda CBR600rr 2008
      Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

Comment

Ik heb nu toch definitief beslist om niet naar Spanje te reizen.
        Ik duim er voor dat de kaart van Spanje niet nog meer rood gaat kleuren zodat jullie op een veilige manier op reis kunnen gaan.
        Alvast veel plezier gewenst.

Comment

Mijn broer woont in spanje.
          even gebeld en geen probleem.
          Alles is er voorlopig open.
          Je moet enkel een mond masker dragen als je ergens binnen gaat.
          naar zijn uitleg te horen is dat de media hier alles nogal spectaculair wil maken en veel negatieve info geeft.
          maar natuurlijk moet je oppassen en je aan de regels houden.

oude nickname = Pascal Geraerts

Comment

hebben we nu eigenlijk zo'n crit'air sticker nodig om door Frankrijk te rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
              hebben we nu eigenlijk zo'n crit'air sticker nodig om door Frankrijk te rijden?
              https://www.lez-france.fr/nl/milieuz...frankrijk.html

Best op tijd bestellen. Ik had de mijne in 2019 (voor trein Parijs) pas na 10 dagen thuis ... juist de dag na mijn vertrek (maar geen bekeuring gekregen).
              2011 Kawasaki Z1000SX (black)
              2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Ik heb mijn verblijf geannuleerd, jammer genoeg moeten annuleren door omstandigheden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten

https://www.lez-france.fr/nl/milieuz...frankrijk.html

Best op tijd bestellen. Ik had de mijne in 2019 (voor trein Parijs) pas na 10 dagen thuis ... juist de dag na mijn vertrek (maar geen bekeuring gekregen).
                  Ik heb em juist besteld, dus ik ga die niet meer op tijd ontvangen, maar ik herinner me van vorige keer dat je een pdf krijgt die je kunt afprinten als je de sticker niet hebt ontvangen dus dat zal wel goed zijn zeker? Ik kan sowieso bewijzen dat ik betaald heb.

Oorspronkelijk geplaatst door GxerMark Bekijk Berichten
                  Ik heb nu toch definitief beslist om niet naar Spanje te reizen.
                  Ik duim er voor dat de kaart van Spanje niet nog meer rood gaat kleuren zodat jullie op een veilige manier op reis kunnen gaan.
                  Alvast veel plezier gewenst.
                  da's jammer merci in elk geval!

Oorspronkelijk geplaatst door Outsync Bekijk Berichten
                  Ik heb mijn verblijf geannuleerd, jammer genoeg moeten annuleren door omstandigheden.
                  ai, da's jammer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten

Ik heb em juist besteld, dus ik ga die niet meer op tijd ontvangen, maar ik herinner me van vorige keer dat je een pdf krijgt die je kunt afprinten als je de sticker niet hebt ontvangen dus dat zal wel goed zijn zeker? Ik kan sowieso bewijzen dat ik betaald heb.
                    Het staat ook op je nummerplaat geregistreerd dacht ik.

2011 Kawasaki Z1000SX (black)
                    2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

• en toen kleurde Belgie terug oranje op de Europese kaart... even afwachten wat de implicaties hiervan zijn voor onze reis. Zelf zullen we bij vertrek volledig gevaccineerd zijn dus op dat vlak denk ik dat we wel safe zitten voor het vertrek (geen PCR test bijkomend nodig om Frankrijk door te reizen hoop ik?).

Ik merk ook dat de regio's links en rechts van Aragon allebei donkerrood kleuren nu, dus als ook Aragon die kant op gaat (en dat verwacht ik ook wel) dan vermoed ik dat dit betekent dat we sowieso in quarantaine moeten bij terugkomst?

Comment

• Aankomst vanuit rode zone:
                          • Wie beschikt over een digitaal coronacertificaat met volledig vaccinatie (+ 2 weken), een recente negatieve PCR-test of herstelcertificaat, hoeft niet in quarantaine.
                          • De recente test mag niet ouder zijn dan 72 uur voor aankomst in België.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
                          en toen kleurde Belgie terug oranje op de Europese kaart... even afwachten wat de implicaties hiervan zijn voor onze reis. Zelf zullen we bij vertrek volledig gevaccineerd zijn dus op dat vlak denk ik dat we wel safe zitten voor het vertrek (geen PCR test bijkomend nodig om Frankrijk door te reizen hoop ik?).

Ik merk ook dat de regio's links en rechts van Aragon allebei donkerrood kleuren nu, dus als ook Aragon die kant op gaat (en dat verwacht ik ook wel) dan vermoed ik dat dit betekent dat we sowieso in quarantaine moeten bij terugkomst?
                          Voor de Pfizer kunde laten vervroegen naar drie weken...

En normaal geen Quarantaine voor volledig gevaccineerde, ook voor Frankrijk voorlopig geen speciale voorwaarden indien enkel doorreis,
                          Je moet niet wachten tot de storm gepasseerd is,leer dansen in de regen

1290 Super Adventure S 2021

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister_Ace Bekijk Berichten
                            Voor de Pfizer kunde laten vervroegen naar drie weken...
                            Ook als je de eerste al gehad hebt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                              Ook als je de eerste al gehad hebt?
                              Yep,
                              Je moet niet wachten tot de storm gepasseerd is,leer dansen in de regen

1290 Super Adventure S 2021

Comment

• Hoe is de reis verlopen?🤗

Comment

Working...
                                X