Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trans Europe Trail

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Trans Europe Trail

De webstek: http://www.transeurotrail.org
    Dit is een website waarop een off road route door heel Europa in kaart wordt gebracht door vrijwilligers, met name de Trans Europe Trail (TET voor de vrienden ) De routes worden geüpdate en aangepast door vrijwilligers en zijn gratis ter beschikking. Via hun facebook kan je de avonturen volgen van de motards die de hele of een deel van de trail hebben afgelegd.
    Voor degenen die nog een plaatsje hebben op de bucket list, de hele TET zou voor de ervaren avonturier 5 maanden in beslag nemen.

Trans Europe Trail

34000km in totaal, ik volg dit project al een jaar of twee.
    Goeie kans dat ik volgend jaar een stuk van het Zuidoostelijke deel (Slovenië, Servië, Bosnië, Albanië) ga rijden.
    En misschien over een paar jaar een stukje van de TAT (Trans-American Trail), het oorspronkelijke project dat de inspiratie vormde voor de TET.

Comment

Ik overweeg het om volgend jaar Nederland eens van zuid naar noord te doorkruisen over deze route.

Lijkt me ideaal om te combineren met een bezoek aan de Waddeneilanden...

Comment

Zorg dan maar voor andere banden want vooral het zuidelijke deel is héél zanderig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          Zorg dan maar voor andere banden want vooral het zuidelijke deel is héél zanderig.

Zo lang het droog is kan ik wel wat zand hebben, niet?

Comment

Ik had er nog niet van gehoord, maar vind het een fantastisch project.
            De laatste foto's brengen vooral zeer mooie Franse en Spaanse routes in beeld.
            Eerst nog wat ervaring opdoen vooraleer ik mij aan zoiets waag, maar een mens mag dromen hé!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten

Zo lang het droog is kan ik wel wat zand hebben, niet?
              Nou... Ik zou er niet zonder noppen aan beginnen, zelfs niet als het al een maand droog is.
              Ik wil je anders wel eens meenemen naar een stukje TET zodat je weet wat ik bedoel, ligt net bij ons over de grens.

Comment

Trans Europe Trail

Oorspronkelijk geplaatst door NikDam Bekijk Berichten
                maar een mens mag dromen hé!
                Maggen? Moeten!! [emoji3]

Comment

Nou... Ik zou er niet zonder noppen aan beginnen, zelfs niet als het al een maand droog is.
                  Ik wil je anders wel eens meenemen naar een stukje TET zodat je weet wat ik bedoel, ligt net bij ons over de grens.

Ik heb aan die kanten volgens mij veel gereden met mijn MTB... volgens mij vind je op die passages toch ook steeds wat aangereden grond, niet?

Noppenbanden steken is iets wat ik niet zal doen... als ik het met mijn gewone allroadbanden niet kan rijden.... dan zal het niets worden.

Comment

Ik heb er mét mijn noppen dit voorjaar in ieder geval vies op gezwoegd...
                    Vraag maar aan Stoffel en Nico-VDB.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
                      Ik heb aan die kanten volgens mij veel gereden met mijn MTB... volgens mij vind je op die passages toch ook steeds wat aangereden grond, niet?

Noppenbanden steken is iets wat ik niet zal doen... als ik het met mijn gewone allroadbanden niet kan rijden.... dan zal het niets worden.
                      Dit zegt genoeg ....

What kind of bike is suitable?
                      The TET is aimed at small and medium capacity trail bikes - bikes such as Yamaha’s WR250R and XT600 and XT660Z Tenere, CCM’s GP450, KTM’s 690 and Suzuki’s DRZ400. Larger bikes can tackle it but riders need to be more experienced and competent. Soft luggage, travelling light is the ethos – leave those panniers and armchairs at home. This is overlanding in its purest form.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Youbet Bekijk Berichten
                        Dit zegt genoeg ....

What kind of bike is suitable?
                        The TET is aimed at small and medium capacity trail bikes - bikes such as Yamaha’s WR250R and XT600 and XT660Z Tenere, .....

Moet nu lukken dat ik ook zo'n XT660Z Tenere heb gehad... en ik doe met mijne dikke dezelfde dingen als toen.

Nederland is ook Frankrijk of Italië niet natuurlijk.

Soit, we zien wel. Het is iig geen must. Ik ben niet echt een offroadrijder... eerder een allroader.

Comment

Ik heb er mét mijn noppen dit voorjaar in ieder geval vies op gezwoegd...
                          Vraag maar aan Stoffel en Nico-VDB.

Da was daar ne ferme zandbak.
                          T was meer rijden dan ploegen op een bepaalde strook. Er bestaat ook ergens een filmpje van zelfs, maar vind de link niet dadelijk terug...
                          Ready to

Comment

Jammer dat de Belgische route niet online staat... Ik had daar graag precies eens een stuk van geprobeerd. Kwestie van de AT eens wat offroad te gaan testen zonder zelf te veel moeten rondzoeken. Maar als ik zie dat de route van Abele naar Arendonk gaat, stel ik me toch vragen bij het vermijden van asfalt. Je moet dan voorbij enkele extreem drukke verkeerspunten.

De Duitslandroute en Nederlandroute zien er ook wel enorm leuk uit.
                            - Bikes don't leak oil, they mark their territory -
                            ~ Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150 ~

***Suzuki Bandit 650 '08 (verkocht)***
                            ***Honda CRF1000L '16***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door utterdown Bekijk Berichten
                              Kwestie van de AT eens wat offroad te gaan testen zonder zelf te veel moeten rondzoeken.
                              Euh, nu zondag? 2fast4u AllRoadRit?

Oorspronkelijk geplaatst door utterdown Bekijk Berichten
                              Maar als ik zie dat de route van Abele naar Arendonk gaat, stel ik me toch vragen bij het vermijden van asfalt. Je moet dan voorbij enkele extreem drukke verkeerspunten.
                              Dat sowieso. Je kan het dichte en erbarmelijk ingeplande Belgische wegennet niet vergelijken met de buurlanden, laat staan met offroadparadijzen als Finland, Spanje of het walhalla van Albanië.
                              De TER is een route met vele gezichten.

Comment

Working...
                              X