Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tanktas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• tanktas

hoop dat het op de juiste plaats gepost is.
    Mijn vraag
    Een tanktas met magneeten is dit af te raden of is dat ok?
    Ga het niet zo vaak gebruiken en zijn nu te koop in LIDL.
    Brengt dat schade op de tank of niet en zit dat wel zeker goe vast?

Dank voor antwoord

Ne maat van mij is daar gaan zien, en vond de magneetjes maar van kleine makelij en vond ze niet zo denderend. Kans op lossen of verschuiven was wel redelijk groot. Maar heeft wel zo'n communicatie-kit voor rijder-duozit meegebracht en die werkt wel prima!:cool
    [font=Fixedsys]Senna's[/font]words ; Racing is in my blood!!

Comment

Ik hem destijds van gitte nen tanktas gekregen met magneten en die heeft al zeer veel dienst gedaan.Kan dat niet meer missen.In het begin dacht ik wel dat het hoogste gedeelte(is in verschillende compartimenten aan elkaar vast te maken)nooit zou gebruikt worden want dan zie ik zelfs mijn snelheidsmeter niet meer maar enkele weken geleden heb ik het toch kunnen gebruiken en was blij dat ik het had.Zeker zien dat de magneten niet te klein zijn en dat ze appart vast gestikt zijn want anders dan kunnen ze schuiven .ook handig om enkel je wegenkaart in op te bergen maar bij langere ritten neem je mee wat je maar wil en het stoort niet.
      [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Zo'n tanktas gaat niet vliegen dat is al zeker.De magneetjes groot of klein dat maakt niet uit want de kleine zijn dikwijlser sterker dan de grote (trouwens ze zullen wel getest zijn in het fabriek).Beschadigingen zijn niet uit te sluiten .De tank en de tanktas moeten goed zuiver zijn van stof en andere zaken, gezien dit dan tussen de magneet en de tank kan komen en door de (geringe) wrijving die dan ontstaat de tank eventueel kan beschadigen.Ik heb al verschillende jaren een tanktas en heb van de door u genoemde zaken nooit iets van mogen ondervinden.[font=Pepita MT]Groetjes ZX9®[/font]
        [FONT=Comic Sans MS]Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.[/FONT]
        *** Yamaha MT-09 Tracer GT ***

Comment

Heb ook een kleine tanktas met magneten. Voor mijn gps en fototoestel. Mijn ervaring is dat als je de tijd neemt om hem goed te installeren dwz dat alle magneten de tank raken, je geen problemen hebt met verschuiven. Indien je ze vlug vlug zet en de helft van de magneten maken contact, kan je wel schuivers krijgen.

Is inderdaad belangrijk dat je de kant van de magneten proper houdt, anders krijg je lakbeschadigingen.

Heb ook het communicatiekitje en de helmmuts gekocht in de lidl werkt inderdaad goed. Maar zou me verwonderen als er nu nog tanktassen zouden liggen... meestal is zoiets na één dag uitverkocht
          2004: Honda Transalp - 2006 BMW F800ST - 2008 BMW R1200GS - 2015 Triumph Tiger XCA

Comment

Ik heb mezelf een jaar of 6 geleden een tanktas aangeschaft.
            Wel één van een duurdere prijsklasse.
            Heb deze al vaak gebruikt en geen krassen hoor.
            Maar ik steek wel een dunne zeemvel tussen de tas en de benzine tank.
            Ik persoonlik zou nooit zo een tanktas in de Lidl kopen.
            Magneten zijn best klein, misschien meer kan op verschuiven, en zo schade aan je benzinetankje he.

...Greetz,...

Comment

Heb zo'n tanktas meegebracht uit de Lidl.
              Ik wil eigenlijk een bagster (tankovertrek) met daarop tanktassen, maar deze leek een goed idee voor ondertussen - voor minder dan 10 euro.

De kwaliteit is natuurlijk bepaald niet denderend, vooral de prutsritsen vallen op. Maar wat wil je, voor zo weinig geld. Zal niet lang duren voor die stuk gaan, maar voor mij hoeft het ook niet lang mee te gaan.

Het blijft wel goed zitten met die magneten, zelfs al zijn ze klein.
              Er is ook een riempje om rond de kroonplaat vast te maken. Mocht je zo een tanktas op een naked hangen en dan op de autostrade gaan scheuren, dan zou ik dat riempje zeker gebruiken. Al was het maar om gerust te zijn. Ook als je de tas extra vol propt (er kan bijvoorbeeld net een helm in), want dan maken de magneten minder contact met de tank.

Maar anders zit een tanktas lekker in de luwte achter het windscherm, dus boegeren doet het niet. Zelfs niet aan "Duitse" snelheden. Nu heb ik dus altijd mijn regenpak mee, en kan alle brol uit mijn vestzakken.

Beschadigingen aan de tank kun je grotendeels vermijden door tank en tas proper te houden, en door de tas erop te leggen en er af te heffen (niet schuiven dus).
              Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.

Comment

Ik heb ooit een tanktas gekocht bij Hein Geiricke met zeer goede magneten voor weinig geld. Deze tanktas gaat al jaren mee...
                Zoals ZX9r leg ik onder de tas een op maat uitgesneden dunne dweil en ik heb zelfs de indruk dat het weinige wrijven een simoniserend effect geeft => maw geen krassen te bespeuren.

PS en goed raad een hele hoge tanktas is niet nodig, je gebruikt dat toch niet en dat rijdt toch niet zo leuk.

mvg

Stef

Comment

Ik heb een tanktas gekocht met ingenaaide magneten, die raken de tank niet.

Voor je zo'n tanktas koopt, controleer eerst of je wel een metalen tank hebt :biggrin: .

Greetzzz

Sanka
                  Ik HAAT mensen die hun zin nooit

Comment

Enkel positief zo te horen dank je ga er één kopen.:biggrin:

Comment

Heb tanktas met magneten en ene die ge moet vastriemen.

Beide zijn okay, alleen gaat die met magneten boven de 190 km/h zweven vanwege onderdruk achter scherm. Dan even met kin weer omlaag duwen.

Gewoon gelden dat ding van de Lidl, is fijn spul.
                      Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

Comment

ewel ik heb die tas uit de Lidl in mijn handen gehad en die magneten leken mij toch echt wel langs de kleine kant
                        maar zoals eerder vermeld hier, doet de grootte er niet altijd toe, tis de kracht waarmee ze plakken
                        dus als iedereen hier "voor" is ga ik mss nog es gaan kijken of er nog liggen

twijfel nog steeds...
                        out with the old: CB600F Hornet
                        out with the new: RSV Mille
                        in with the newest: GSXR K5

Comment

Wij hebben die gekocht in de lidl. Ziet er toch goed uit voor die prijs. En er zit nog altijd een bevestigingsriem bij.

Lien

Comment

Heb die ook in de lidl gekocht en moet zeggen is toch handig: het is zowel een tanktas als rugzak hé
                            Dus als ik alleen rij, is het een handige tanktas en als ik duozit ben op Criz zijn Ducati, dan is het handig als rugzak
                            Oooops ... I did it again :biggrin:
                            Damn I'm good...

Comment

Heb een tanktas bij rad gekocht een voyager GIVI bag voor sport bike.

Sterke magneten en beetje afgerond van voor zit niet in de weg met bescherm laag van onder en antislip prijs 63eur.

Comment

Working...
                              X