Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

filerijden met zijkoffers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• filerijden met zijkoffers

Motorvrienden,

Omdat ik hier al vaak werd geholpen met mijn vragen, vraag ik opnieuw jullie ervaring.
    Ik ben van plan om zijkoffers op kawasaki ER6F te laten monteren, maar omdat ik redelijk wat aan filefilteren doe wou ik even vragen of dat veel invloed heeft op de breedte van de moto, of ik eventueel rekening mee moet houden dat mijn moto is breeder is dan anders.

Alvast bedankt
    Grtz Firemedic

Re: filerijden met zijkoffers

u moto gaat sowieso breder zijn he.
    hoeveel? dat hangt af van welke koffers je er gaat aanhangen.
    tzal opletten worden als je file rijdt!
    BMW R1100GS!
    RIP Hellraiser!
    ONLY THE GOOD DIE YOUNG!

Comment

Op sommige motoren komen de koffers niet breder uit dan de spiegels en dan heb je een redelijk zicht op wat kan en wat niet kan. Als ze echter breder komen dan is het toch oppassen geblazen alsje met koffers door de file gaat (maar het gaat wel hoor )
      In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

't Zal er van af hangen of je gewoon bent om overal tussen te wringen of dat je altijd ziet dat er meer dan genoeg ruimte is. In 't eerste geval raad ik je het plaatsen van die koffers echt wel af. Ge moet het maar 1 keer vergeten dat em vanachter breder is geworden en g'hebt prijs.
        En ik kan 't weten. In Brussel ben ik het gewoon om stapvoets tussen de file te wringen. Ik heb ooit eens op ne Fireblade valdoppen gezet. Na een 3-4 tal maanden heb ik bij een koekenblik zijne halve voorbumper ermee gesloopt.

Comment

Zorgen dat de breedte van uw koffers niet groter is dan de breedte van uw stuur.
          Ik heb alleen maar problemen gehad met mijne maat die langs me wou komen staan en vergat dat we alletwee onze koffers gemonteerd hadden
          [font=Georgia]Vanaf je 50ste zijn er nog maar twee dingen belangrijk!!! [/font]
          [font=Georgia]DIKKE TETTEN !!! [/font]

Comment

voor wa moeten die koffers dienen? mss kunt ge u ook wel behelpen met een tanktas of topkoffer ? zal toch handiger zijn in de file denk ik.
            [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frederik_w
              voor wa moeten die koffers dienen? mss kunt ge u ook wel behelpen met een tanktas of topkoffer ? zal toch handiger zijn in de file denk ik.
              zou eigenlijk dienen voor enerzijds wat reservekledij weg te bergen en min helm.
              Als ik een topkoffer zou gebruiken ben ik bang dat het dan het hele uitzicht van mijne moto zou vernietigen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy
                Op sommige motoren komen de koffers niet breder uit dan de spiegels en dan heb je een redelijk zicht op wat kan en wat niet kan. Als ze echter breder komen dan is het toch oppassen geblazen alsje met koffers door de file gaat (maar het gaat wel hoor )

Comment

Ik ben eens naar een Versys
                  met koffers gaan kijken en die waren echt wel breed, breder dan het stuur.
                  Vermoed dat die bij ER6 ook zal zijn.
                  Ik hoor ook regelmatig van mensen met zijkoffers die ze vervangen door topkoffer om toch door de file te kunnen. Lelijk is het inderdaad.

Comment

[quoteAls ik een topkoffer zou gebruiken ben ik bang dat het dan het hele uitzicht van mijne moto zou vernietigen[/quote]

Topkoffer is de ideale oplossing voor woon-werkverkeer tussen de file. Zet zo ene al twintig jaar op mijn motos. Handig, veilig tussen de wagens en de ladies apprecieren de extra steun.

Tenzij je een fashionboy wil zijn die de vorm belangrijker vindt dan de functie....
                    [FONT=franklin gothic medium]"A man who stands for nothing will fall for anything"[/FONT] Malcolm X

History: Bandit 1200N, Honda XL1000 Varadero, Suzuki SV1000S, KTM 990 Adventure, KTM 990 Adventure R, KTM 1190 Adventure, Honda CB500X.

Present: BMW RNineT Scrambler aka The Hipster

Comment

op mijn pan staan ook grote zijkoffers en in het begin keek ik ook constant of ik nergens tegen zou schuren maar nu let ik er zelf niet meer op , als mijn stuur erdoor kan volgt de rest ook wel.
                      first you see god than you hit the brakes...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekeboe
                        op mijn pan staan ook grote zijkoffers en in het begin keek ik ook constant of ik nergens tegen zou schuren maar nu let ik er zelf niet meer op , als mijn stuur erdoor kan volgt de rest ook wel.
                        Maar dan moet je wel zeker zijn dat dit zo is,
                        toen ik mijn koffers op mijn motor plaatste,
                        dacht ik eerst ook dat als mijn stuur past mijn koffers ook,
                        maar blijkbaar komen ze er toch iets of wat buiten...

bij een pan zitten de koffers er standaard op,
                        en volgens mij is zoiets wel "beredeneerd" door honda?
                        (net zoals bij deauville dit past, en bij andere merken ook?
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                        X