Met een motorverlof in't vooruitzicht een dikke 2 maand geleden beginnen uitkijken naar een gps voor de moto.
Op verschillende fora en websites gelezen en tot de conclusie gekomen dat de zumo 220 het best paste bij m'n behoefte en m'n budget.
Dus een maand geleden de zumo 220 gekocht voor 360 euro.
- Om te beginnen al wat teleurgesteld dat mapsource niet op ubuntu draait.
- bijna een hele dag kwijt om het ding aan de windows computer te koppelen.
- terug naar winkel gegaan, hard reset en alle updates gekregen
- Dan nog een hele tijd kwijt om het ding te installeren op de netbook zonder dvd drive (garmin bood geen hulp aangezien een dvd drive als vereiste vermeld is op de verpakking)
- Voor vertrek de kaartupdate gedaan.
- dan op reis vertrokken
- iedere dag wegen gereden die niet bestonden
- iedere dag wegen gereden die niet meer bestonden
- op prive eigendommen gereden
- wel 10 keer per dag teug moeten draaien
- wegen voorgeschoteld gekregen die onberijdbaar waren (daar dan ook lichte schade opgelopen)
- Op een bepaald moment 60km tolweg moeten rijden omdat de oprit verkeerd was op de kaart (na navraag beek de verandering al 5 jaar geleden te zijn gebeurd)
- halfweg het verlof was het plots onmogelijk het ding nog verbonden te krijgen aan m'n netbook, dus 2de deel van verlof geen routes meer kunnen maken
- vast lopen tijdens navigeren
- geen route meer kunnen berekenen
- bluetooth die aanhoudend uit valt
- Smorgens willen vertrekken en ontdekken dat om de een of andere reden de voedingskabel gloeiend heet is en gesmolten is (gelukkig alles goed gezekerd en is uiteindelijk de zekering gesprongen)
- Vanaf dan (ls hij al wilde werken) maar een dikke halve dag gps gehad.
op een kleine 14 dagen 4000km gedaan. vriendin gevallen, sneeuw gehad, honger, koud, nat, ... Allemaal geen probleem.
Maar de grootste ergernis heel het verlof was toch wel de zumo.
In eerste instantie vond ik het ding al aan de dure kant, maar om dan zo veel shit te hebben en geen halve dag zonder gps problemen te rijden vind ik er over.
Ben het ding kotsbeu, moet het niet meer hebben... zou het al 100 keer ik stukken gegooid hebben als het niet zo duur was.
't liefste had ik nog m'n geld terug, of gewoon een ander merk. Voor mij nooit nog een garmin, ze mogen me zelfs de wegenkaarten terug betalen!
Maar als ik zo lees op internet ben ik zowat de enige die het zo'n tegenvaller vind.
Op verschillende fora en websites gelezen en tot de conclusie gekomen dat de zumo 220 het best paste bij m'n behoefte en m'n budget.
Dus een maand geleden de zumo 220 gekocht voor 360 euro.
- Om te beginnen al wat teleurgesteld dat mapsource niet op ubuntu draait.
- bijna een hele dag kwijt om het ding aan de windows computer te koppelen.
- terug naar winkel gegaan, hard reset en alle updates gekregen
- Dan nog een hele tijd kwijt om het ding te installeren op de netbook zonder dvd drive (garmin bood geen hulp aangezien een dvd drive als vereiste vermeld is op de verpakking)
- Voor vertrek de kaartupdate gedaan.
- dan op reis vertrokken
- iedere dag wegen gereden die niet bestonden
- iedere dag wegen gereden die niet meer bestonden
- op prive eigendommen gereden
- wel 10 keer per dag teug moeten draaien
- wegen voorgeschoteld gekregen die onberijdbaar waren (daar dan ook lichte schade opgelopen)
- Op een bepaald moment 60km tolweg moeten rijden omdat de oprit verkeerd was op de kaart (na navraag beek de verandering al 5 jaar geleden te zijn gebeurd)
- halfweg het verlof was het plots onmogelijk het ding nog verbonden te krijgen aan m'n netbook, dus 2de deel van verlof geen routes meer kunnen maken
- vast lopen tijdens navigeren
- geen route meer kunnen berekenen
- bluetooth die aanhoudend uit valt
- Smorgens willen vertrekken en ontdekken dat om de een of andere reden de voedingskabel gloeiend heet is en gesmolten is (gelukkig alles goed gezekerd en is uiteindelijk de zekering gesprongen)
- Vanaf dan (ls hij al wilde werken) maar een dikke halve dag gps gehad.
op een kleine 14 dagen 4000km gedaan. vriendin gevallen, sneeuw gehad, honger, koud, nat, ... Allemaal geen probleem.
Maar de grootste ergernis heel het verlof was toch wel de zumo.
In eerste instantie vond ik het ding al aan de dure kant, maar om dan zo veel shit te hebben en geen halve dag zonder gps problemen te rijden vind ik er over.
Ben het ding kotsbeu, moet het niet meer hebben... zou het al 100 keer ik stukken gegooid hebben als het niet zo duur was.
't liefste had ik nog m'n geld terug, of gewoon een ander merk. Voor mij nooit nog een garmin, ze mogen me zelfs de wegenkaarten terug betalen!
Maar als ik zo lees op internet ben ik zowat de enige die het zo'n tegenvaller vind.
Comment