Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedkope motogps

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Goedkope motogps

Hey,

Ik zoek eigenlijk nen ni al te dure,(student hé ) maar toch deftige gps speciaal voor de moto.
    Iemand suggesties?

Alvast bedankt!
    Voor : CB250RS '83, CB500 (25kw) '99, Yzf600r thundercat '04, Tiger 1050 '07

Nu : FZ1 '08 (For Sale)

Qua prijzen zijn TomTom's goedkoper.
    Veel ritjes worden echter gemaakt met Garmin waardoor het volgen van de boel al wat moeilijker wordt.
    En écht goedkoop zijn er eigenlijk..............geen vrees ik
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
      Qua prijzen zijn TomTom's goedkoper.
      Veel ritjes worden echter gemaakt met Garmin waardoor het volgen van de boel al wat moeilijker wordt.
      En écht goedkoop zijn er eigenlijk..............geen vrees ik
      Ja khemmet ook al gezien van prijzen.

Maar wa is nu precies het verschil tussen ne motogps en nen autogps?
      Voor : CB250RS '83, CB500 (25kw) '99, Yzf600r thundercat '04, Tiger 1050 '07

Nu : FZ1 '08 (For Sale)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moechy Bekijk Berichten
        Ja khemmet ook al gezien van prijzen.

Maar wa is nu precies het verschil tussen ne motogps en nen autogps?
        Nog een optie is de GoRider GPS : http://www.goridergps.com/

Er zit blijkbaar een Nederlandse firma achter (wel gemaakt in China). En is nog wat goedkoper dan Garmin & TomTom. Hun site is nog wat leeg, maar blijkbaar reageren ze wel redelijk deftig op email. (Er zijn hier al wat andere threads over, zoek maar eens).

Ik ben die ook aan't overwegen. Ok, je hebt wat werk om de Garmin routes te importeren. Maar dat heb je bij Garmin zelf ook al als je andere versie van de kaarten hebt, dus je hebt altijd werk.

En wat is het verschil tussen een auto & moto GPS. Vooral het feit dat de motogps tegen regen en andere weersinvloeden moet kunnen en dat je er een speciale mount bijhoort zodat je die ergens aan of rond je stuur kunt bevestigen. Verder hoort er dan nog speciale software bij zodat je routes kunt uitstippelen enzovoort.
        Last edited by timverhoeven; ma. 3 sep. '12, 21:38.
        Kawasaki ER6-f 2008 - For sale
        MV Agusta Brutale 800 2013

Comment

Ik denk dat 1 van de belangrijkste (handigste) verschillen is dat je een motogps kan bedienen met je handschoenen aan en voor zover ik weet lukt dit niet met een autogps.
          Toch wel handig dat je niet steeds je handschoenen moet gaan uitdoen als je iets op je gps moet gaan veranderen ofzo.
          Yamaha R1 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benny2909 Bekijk Berichten
            Ik denk dat 1 van de belangrijkste (handigste) verschillen is dat je een motogps kan bedienen met je handschoenen aan en voor zover ik weet lukt dit niet met een autogps.
            Toch wel handig dat je niet steeds je handschoenen moet gaan uitdoen als je iets op je gps moet gaan veranderen ofzo.
            Paar aanvullingen

Auto-gps: A naar B rijden
            Moto-gps: A naar B, kronkelwegen (TomTom), inladen routes
            Moto-gps: Connecten naar bluetooth set zodat spraaksturing hoorbaar wordt in de helm (wel weer extra kost voor speakerset met bluetoothontvanger)
            Moto-gps: Montage op motor incl schokbestendigheid en waterdichtheid

Comment

Mappy, Pixmania verkoopt die.
              Dingen zijn gewoon goed en kosten vrijwel niets.

Wel niet vergeten, als je de headset sloopt kan je niet aan nieuwe geraken.
              Ik had dat zelf voor en de fabrikant blijft me verwijzen naar Pixmania die geen thuis geeft voor dat onderdeel.

De Mappy is echt een geweldig ding, maar wees voorzichtig met de headset.

Comment

Zoals hierboven reeds vermeld zijn de GoRider GPS-toestellen goedkoop (vanaf 189€) en compleet met headset:

http://kglracing.com/shop/index.php?...Path=1251_1248
                Visit www.KGLracing.com for all your quality bike-parts! And don't forget to Like our fanpage on Facebook!

Comment

kan iemand me eens de pro en contra voor de garmin zumo 210 en de Gorider geven? want tis chinees ze
                  Pink is not just a color.... it's a lifestyle
                  A racer NEVER looks back...
                  R6 2004 it's Barbie bitch!

Comment

Ik heb de Gorider GPS en ben daar heel content vant, ziet er goed uit, werkt goed en is niet duur. Enige minpunt voor mij is de korte levensduur van de batterij...
                    Over de zumo ga ik mij niet uitspreken want ken er niks van

groeten

Comment

Ik heb me 2 jaar geleden den NUVI 510 BT gekocht. Was geleverd met een scooter steun maar werd toch vervangen door een RAM mount. Er waren geen headsets of wat dan ook meegeleverd en was alleen een BeNeLux versie. Toen dacht ik ook niet direct dat ik verder zou rijden dan dat. Eeeuuhhh think again. Voor ik het wist zat ik in Duitsland. Dus de nodige mappen aangeschaft en nu staat europa er op. Ik heb dan een Jabra clipper gekocht om zo instructie's te horen zonder ik veel naar dat schermpje moet staren.
                      Nadeel is dat de NUVI 510 geen slot heeft voor een vaste stroomvoorziening. Dus telkens ik de GPS inklik moet ik stroomkabeltje ook aansluiten. Voor een dagrit kom ik toe met 1 batterij. Voeding is echt voor langere ritten of dagritten met constant bluetooth aan.
                      Tot nu toe ben ik nog altijd tevree over deze aankoop. Voor mij is het van punt A naar punt B rijden en als er iemand mij een route aangeeft dat ik deze kan laden.
                      Ik ben nog niet gekomen op het punt waar ik zelf alles begin te plannen en dan overzetten naar GPS. Heb wel gemerkt dat 500 waypoints op 1 route zijn max is. Kan er nog steeds mee leven en heb er al veel plezier aan gehad.
                      De RAM mount waren de best uitgegeven 35 euro's die ik kon maken. Dat ding zit muurvast en ne maat van mij heeft een nieuwe steun met kogelgewricht gemaakt waar ik een cam op kan plaatsen. Als ik geen GPS gebruik kan ik de RAM als camera support gebruiken. ME LIKE
                      Dec 2009 Yamaha XT660X.
                      QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
                      Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
                      **You will be missed Tommy**/**You will be missed Cathy**

Comment

Morgen heb ik mijn Zumo 210 in huis.
                        EX: Yamaha R6 2009 - Kawasaki Z750 2012 - KTM Duke 690 IV 2013
                        NOW: Honda CB1000R 2009

Comment

Qua prijs kan er niets tippen aan de Peaklife: voor 125€ heb je een waterdichte BT-GPS met active dock, autolader en automount. 't Spel draait op Windows CE 5.0. Mogelijke kaarten: Tomtom, Garmin, iGo en misschien ook anderen.
                          Heb er zelf geen ervaring mee.
                          Where there is a will...There is usually a dead relative!

BMW S1000XR
                          Aprilia Tuono 1000R
                          Aprilia SL1000 Falco
                          Kymco Xciting 400i
                          Aprilia RST1000 Futura

Comment

Ik ben dus ook op zoek naar een betaalbare en goede GPS.
                            Wat denken/weten jullie van deze die nu in promo staan in de makro:
                            http://www.makroshop.be/nl/multimedi...-rider-3-eur45 en deze
                            http://www.makroshop.be/nl/multimedi...motornavigatie
                            De zumo 210 staat bij Louis ook te koop voor 299euro incl lifetime maps.
                            Of iemand anders nog andere gezien/gekocht?

Comment

Wil je van A naar B en de GPS je laten verrassen, kies dan voor de TT
                              Wil je zelf routes maken in het gratis programma Tyre, kies dan voor de TT

Wil je vaak eens een treffen rijden waarbij ze een route in je GPS laden, kies dan voor de Zumo
                              Wil je vaak een route zelf maken in het programma MapSource of BaseCamp, kies dan voor de Zumo

Verder kan je met Tyre ook routes maken voor zowel TT als Zumo zolang je maar binnen de 48 waypoints kan blijven (lukt voor een dagtrip eigenlijk best hoor )

Op termijn ben je waarschijnlijk beter af met de lifetime updates, maar dat staat dan weer los van het andere gebruik.

Het blijft een welles/nietes spelletje tussen voorstanders en tegenstanders van beide merken (vergelijkbaar met Microsoft & Apple).
                              Moeilijk kiezen voor iemand anders
                              In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Working...
                              X