Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garmin lifetime update loopt vast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Garmin lifetime update loopt vast

Hallo,
    Gisteren garmin lifetime update gekocht en willen installeren.
    Eerst vragen ze om een stukje software te installeren, de lifetime updater. Hierna zou de download beginnen van mijn nieuwe 2012.40 kaart. De installatie lukt en het spel vraagt naar een toestel (mijne 660), regio en begint.
    Echter, ik krijg steeds foutmeldingen tijdens het downloaden van de kaarten. Het duurt heel lang en hij blijft steeds hangen rond 91,9% van de download. Ik krijg dan een foutmelding dat ik moet herproberen en als het blijft support contacteren.
    Heb ik ondertussen ook gedaan, maar nog geen antwoord.

Heeft er hier iemand een idee? Ik heb alle online tips en tricks al gevolgd (heropstarten, herinstalleren, ...) maar niets lukt.
    Is er geen andere manier om die kaarten te downloaden? Gewoon het bestand van een ftp afhalen en inladen?
    Aan schijfruimte ligt het zeker ook niet.
    Vervelend wel...
    "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Re: Garmin lifetime update loopt vast

Je moet die update starten vanuit my.garmin.com
    Doe je dat niet dan loopt het gegarandeerd in de soep.

[edit]Ik zal eens zien of ik de how-to nog kan terugvinden.

Comment

via my.garmin.com zegt hij dat de kaarten al zijn bijgewerkt, terwijl, als ik het toestel start en kijk bij kaart info, er nog steeds 2010.20 staat!

en vragen om het opnieuw te downloaden en te installeren, dat lukt mij niet

Comment

bon, tis mij gelukt om het enkel op de pc te krijgen en ik zie het in mapsource

mijn excuses als ik vragen stel die al gesteld zijn, maar mijn geduld wordt hier op de proef gesteld ze...

bij het overzetten van de kaarten naar het toestel klaagt hij over te weinig schijfruimte. Hoe kan ik eerst de oude kaarten verwijderen? Ik zie mijn toestel op PC, kan ik gewoon daar bestanden beginnen deleten?
        ik heb geen SD-kaartje...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door realnuts
          via my.garmin.com zegt hij dat de kaarten al zijn bijgewerkt, terwijl, als ik het toestel start en kijk bij kaart info, er nog steeds 2010.20 staat!

Je kan niet gans europa in de 660 krijgen.
          Bij de update kies je dus regio W-europa ipv volledig door op "Geavanceerd" te klikken en daar "Andere installatie opties" aan te vinken. In uw geval kies je dus om enkel de Zumo te updaten aangezien de kaarten op PC al up to date zijn.
          Handleiding van Waypoint

[edit] Nog een goede raad. Als het over Garmin updates gaat moet je toch echt wel eerst de handleiding lezen want zonder kennis loop je tegen deze dingen aan.

Comment

Kan de 660 niet volledig Europa laden??
            Mijne 220 kan da wel...
            Is 1x per jaar grondonderzoek verrichten meer dan voldoende? sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EagleOfEternity
              Mijne 220 kan da wel...
              Als je CN2012.4 daar op het intern geheugen wil zetten ontploft die.
              Enige manier om deze laatste versie er volledig op te krijgen is opladen op een SD kaartje.

[edit] Ben ook nog vergeten te melden dat bij het updaten min 10GB vrij moet zijn op de C-drive.

Comment

nochtans staat er momenteel CN2010.2 volledig op..
                is dat dan zo veranderd?
                jammer

ik heb er dan maar voorlopig enkel benelux en frankrijk op gezet.
                kzal mij es zo een SD-kaartje aanschaffen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxxi
                  Oorspronkelijk geplaatst door EagleOfEternity
                  Mijne 220 kan da wel...
                  Als je CN2012.4 daar op het intern geheugen wil zetten ontploft die.
                  Enige manier om deze laatste versie er volledig op te krijgen is opladen op een SD kaartje.

[edit] Ben ook nog vergeten te melden dat bij het updaten min 10GB vrij moet zijn op de C-drive.
                  exactly, Minstens SD'ke van 4 Gb en best eentje van 8 Gb. Bij elke update en best bij ritten direct bewaren op SD. Je HD zoveel mogelijk vrijwaren.
                  Licensed to chill.
                  Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                  2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

en hoe kan je de oude kaarten uit je HD halen?
                    dat zou ook praktisch zijn, want nu blijft dat daar in zitten...

Comment

en hoe kan je de oude kaarten uit je HD halen?
                      dat zou ook praktisch zijn, want nu blijft dat daar in zitten...
                      Gemakkelijkste is add/remove programs of programs bij win7 en cn 2012.2 uninstallen/verwijderen afhankelijk in welke taal die staat.
                      Zelf heb ik er nu 3 versies opstaan zodat ik nog oudere versies van routes kan laten herberekenen en aanpassen.

Ik las daarstraks dat cn2012.4 800MB groter is dan cn2012.3

Comment

En dat gaat er niet op verbeteren. Als ik zie wat die 2009 ooit bij mij was en nu de 2012 al is. Vandaar beetje voorzienend zijn en der al een 8 Gb insteken. Kan je der weer even tegen En ondertussen pruttelt mijn nuvi 550 nog altijd lekker verder
                        Licensed to chill.
                        Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                        2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxxi

Je kan niet gans europa in de 660 krijgen.
                          Bij de update kies je dus regio W-europa ipv volledig door op "Geavanceerd" te klikken en daar "Andere installatie opties" aan te vinken. In uw geval kies je dus om enkel de Zumo te updaten aangezien de kaarten op PC al up to date zijn.
                          Handleiding van Waypoint

[edit] Nog een goede raad. Als het over Garmin updates gaat moet je toch echt wel eerst de handleiding lezen want zonder kennis loop je tegen deze dingen aan.
                          ik wel op de 660
                          op de 550 niet

Comment

die kaarten zijn .img
                            kan je zomaar .img bestanden verwijderen van de 660 en dan daarna de nieuwe installeren?

Comment

die kaarten zijn .img
                              kan je zomaar .img bestanden verwijderen van de 660 en dan daarna de nieuwe installeren?
                              Neen. Je moet zelf geen kaarten verwijderen, als je een nieuwe kaart hebt wordt de oude overschreven.

op je zumo heb 2 soorten kaarten

- standaard kaart (die wordt door je garmin lifetime geupdate) die noemt gmapprom
                              - de kaart die je met mapsource of basecamp op je gps zet en die noemt gmapsupp

je kan niet gewoon een kaart van op je pc naar je gps kopiëren

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎