Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijden met oortjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rijden met oortjes

Hallo

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst met gps (navigon) en oortjes gereden, dit allemaal aangesloten op mijn gsm.
    Nu die gps software kan wel wat beter (max 5 poi's) dus om de zoveel tijd nieuwe route ingeven.
    De werking was wel vlot, rijden met muziek en wanneer ik moest afslaan werd de muziek tijdig gedempt en nam de gps stem over.
    Nu zat ik wel met het probleem dat mijn oren na verloop van tijd enorm pijn begonnen te doen.
    Ik reed met volgende oortjes:
    Dit zijn perfect oortjes om muziek te luisteren maar probleem is dat ze vrij groot zijn en door de druk van mijn helm ertegen krijg ik oorpijn.
    Kan iemand van jullie mij andere (betere) oortjes aanraden die geen pijn doen en toch goede geluidsweergave hebben?

Mvg

Re: Rijden met oortjes

gewoon kleinere oortjes hé...
    In de mediamarkt veronderstel ik dat alle oortjes van dezelfde prijs wel een geluid geven dat goed genoeg is...

Kunt ge op de oortjes van de foto geen kleinere plugjes steken?
    Met mijn vorige gsm reed ik vaak met oortjes in omdat ik die als gps gebruikte. hier zaten 3 verschillende maten rubber plugjes bij, ging zonder prob.

Comment

Speakerkes in uwen helm plakken.

Comment

gewone oortjes zijn te groot om onder een helm te dragen. Uw helm dient immers nauw ana te sluiten, en duwt op uw oren die niet leeg zijn. Dit voelt na verloop van tijd onplezierig tot pijnlijk. je kan heel platte speakers kopen voor in uw helm. Bij sommige helmen zoals mijnen eerste Schuberth C, eerst met een hete lepel een kleine deuk maken in je helm, zodat met de speaker erin, je oren nog steeds niet teveel plat geduwd worden. andere helmen hebben meer plaats rond je oren. In mijn oude jethelm had ik zoveel plaats bij de oren dat gewone oortjes dragen mogelijk was, maar bij de meeste helmen is dit aan te bevelen.

Comment

En wordt er dan gereden met oordoppen in combinatie met die speakertjes? Want zonder oordoppen word ik gek ondertussen.
          S1000XR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antropos
            En wordt er dan gereden met oordoppen in combinatie met die speakertjes? Want zonder oordoppen word ik gek ondertussen.
            Ik kan me niet voorstellen dat van die 'stomme' oortje enige geluidsdemping bewerkstelligen. Ik heb het wel nog nie geprobeerd, maar voor ik BT oortjes aanschaf om te pairen met m'n tomtom rider, wil ik ook wel wat ervaringen ivm geluidsdemping.
            When in doubt, gas it ! sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antropos
              Ik rijd altijd met op maat gemaakte oordoppen en hoor de muziek en aanwijzingen van de GPS nog perfect.

Comment

Goed om weten, rij ook met op maat gemaakte oordoppen (ruimschoots te laat, maar kan echt niet meer zonder)
                S1000XR

Comment

Ik rij niet meer zonder oortjes en ik moet zeggen dat deze toch een bepaalde geluidsdemping geven hoor.
                  Die van mij zijn van de jabra clipper. Zo kan ik mijn GPS horen en bij eenzame ritjes durf ik er al eens wat muziek doorjagen.

En jawel ... ik gebruik ze dus ook als gehoorbescherming. heb ze al 3 dagen/1000 km's na elkaar ingehad en niet veel last van gehad. ja ze drukken na 3 dagen toch een beetje maar niet storend genoeg. Ik zal toch binnenkort op maat gemaakte halen in Neerpelt denk ik. De korte ritten zonder GPS of woon/werk verkeer zouden daarmee makkelijker gaan.
                  Dec 2009 Yamaha XT660X.
                  QUOTE: Trouwens kuipen zijn voor mietjes die bang zijn voor de wind ... hahaha ©Speedofiel
                  Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
                  **You will be missed Tommy**/**You will be missed Cathy**

Comment

veel hangt ook van je helm af; schuberth is gekend dat het stille helmen heeft. toch draag ik ook in mijn C2 nog steeds oordopjes; als je die groene filters erin steekt die de spraak minder filteren dan de wind geluiden, dan is het zeer goed te doen om de navigatie-instructies te volgen met de dopjes aan. Ook met de optioneel witte "music filters" is het anagenaam rijden; Alle frequenties worden dan evenveel gedempt, maar als de speakers luid genoeg staan, kan je wel nog genieten van je muziek via de BT-speakers in je helm terwijl te toch minder last hebt van de windgeluiden. Met de gele filters vind ik het minder in combinatie met de BT-speakers: de demping is te fel om nog te genieten van de meerwaarde.

Comment

Deze oortjes hebben geen steeltje dat uit de oor steekt, het kabeltje zit direct in de oorplug ik gebruik deze ook af en toe

http://www.waypointleuven.be/producten/ ... hones.html

Comment

Working...
                      X