Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe onderhouden jullie je motorpak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe onderhouden jullie je motorpak

Als ik vragen mag, hoe doen jullie dat?? (zowel voor binnen als buitenkant) Gewoon wa Febreze spuiten, buiten verluchten, zelf wassen... zowel voor lederen pakken als goretex. Want heb nu juist een pak aangeschaft en wil da van den eerste keer goed doen.

Onderhouden? Euhm...niet, ik heb me dat nooit afgevraagd. Tuurlijk als wat slijk en vliegen op plakken kuis da af met water en zeep, voor de rest niets speciaal.

Comment

Op dit moment gebruik ik daar zeep voor dat speciaal dient voor motor pakken te kuisen.Ga er dit jaar ook nog een was laag opbrengen.Dit kunt ge normaal wel overal in de motor winkels vinden
      [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Voor mijn lederpak gebruik ik lederzeep,te koop in schoenwinkels.Mijn goretex pak kuis ik met een vochtige spons en de uitneembare voering word regelmatig gewassen in de machine.

Comment

Dr. Brainiac poetst de buitenkant gewoon met marseille zeep en daarna smeert hij die in met Tana Gel creme. Daarmee kunt ghe de buitenkant ook proper maken. Maar als ghe alle dagen rijdt met den moto dan begint ie toch te stinken?! :cool

Comment

Lederzeep en lederwas van bij de Di drogist

diagonally parked in a parallel universe
            - IsaMotion-

Comment

Regelmatig met uw pak door de regen rijden
              Ik HAAT mensen die hun zin nooit

Comment

ik rij vantijd nekeer door de carwash:biggrin:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
                  ik rij vantijd nekeer door de carwash:biggrin:
                  en dan is tie verwonderd dat zijn botten nat zijn

ff serieus: bij RAD hebben ze speciale lederzeep en ledervet, ook bij HG en ook bij motozoom. Bij leer is da veel werk als ge het goed wil doen maar als het goed is blijft je pak lekker soepel en is het iets waterafstodender.

De binnenkant: ik zit daar niet in mijne bloten in en ik was me nogal vaak, als je he dan openhangt na een rit dan blijft het wel goed:biggrin:
                  tis altijd ombouwtijd ....

Comment

2 maal per jaar uw lederpak eens goed invetten ( met ledervet ) en hij blijft u trouw.
                    Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Lederen pak : wordt 1 x per jaar chemisch gereinigd (voral vr de binnenkant)

wordt vr de rest gereinigd met lederzeep en dan ingevet met zadelvet (te koop in de ruiterzaken) laten intrekken en daarna enkele keren met spuitbus tegen regen ingespoten.
                      Vooral goed de naden invetten is belangrijk vr eventuele lekkage.
                      doe dit al jaren en nog nooit problemen gehad.

De Gore tex, mt een vochtige doek de vliegen en vuiligheid verwijderen
                      [font=Comic Sans MS]Do take your time...Because your soul...Will be mine the day you die !![/font]

[font=Comic Sans MS]www.ducatimob.be[/font]
                      666 -->> luna666

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lien
                        Dr. Brainiac poetst de buitenkant gewoon met marseille zeep en daarna smeert hij die in met Tana Gel creme. Daarmee kunt ghe de buitenkant ook proper maken. Maar als ghe alle dagen rijdt met den moto dan begint ie toch te stinken?! :cool
                        Ja hallo, gaat ze hier al zeggen dak stink
                        Vest is geen probleem, maar die broek is met een niet-uitneembare binnenvoering toch nie echt handig om fris te houden. En droogkuis is nogal een dure optie vind ik om regelmatig te doen. Broek spant ook goed dus een andere lange broek onderaan doen is nie evident.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                          ff serieus: bij RAD hebben ze speciale lederzeep en ledervet, ook bij HG en ook bij motozoom. Bij leer is da veel werk als ge het goed wil doen maar als het goed is blijft je pak lekker soepel en is het iets waterafstodender.

De binnenkant: ik zit daar niet in mijne bloten in en ik was me nogal vaak, als je he dan openhangt na een rit dan blijft het wel goed:biggrin:
                          Ik gebruik (Richa) lederzeep en lederwas. Sinds ik mn pak heb,(7maand) probeer ik het 1keer per maand te kuisen met de lederzeep.(hangt er ook wel vanaf hoe vuil mn vest eruitziet) Tis idd veel werk, ik ben er altijd weln uur of 2 aan bezig , maar kdoe da graag hehe.
                          De lederwas heb ik nog ma 3 keer gebruikt en ik let er ook op dat ik mijn pak een dag kan laten hangen zodat de was er goed kan intrekken. Wel altijd eerst je pak kuisen en dan pas inwrijven met de lederwas. En de lederwas is idd heel goed om je pak soepel te houden en toch ook wat te beschermen tegen de weersomstandigheden.

Ik wrijf ook altij in kringetjes en met een zachte vod/doek.
                          Met die lederzeep krijg ik wel heel moeilijk alle vuil eraf soms, dan denk dat het soms beter is om gewoon n huishoudproduct te gebruiken. Maar moet je met sommige producten dan niet opletten? want bijv. Marseille zeep zoals ik hier hoor, is dat niet te agressief voor leder? Gaat dat het leder na een tijd niet aantasten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterke750
                            Met die lederzeep krijg ik wel heel moeilijk alle vuil eraf soms, dan denk dat het soms beter is om gewoon n huishoudproduct te gebruiken. Maar moet je met sommige producten dan niet opletten? want bijv. Marseille zeep zoals ik hier hoor, is dat niet te agressief voor leder? Gaat dat het leder na een tijd niet aantasten?
                            Mijnen dealer heeft mij dit verteld/wijsgemaakt, omdat dit natuurlijke zeep is, zou dat het leder niet aantasten. En de zeep is krachtig genoeg om alle vuil weg te krijgen, ook zwarte plekken op witte leren stukken gaan er goed vanaf.

Comment

Ik had nog nooit gehoord van lederzeep
                              Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Working...
                              X