Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop lederen pak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aankoop lederen pak

Ik ben van plan om mij een lederen pak aan te kopen.
    Aangezien ik hier toch altijd al goeie raad heb gekregen vraag ik het hierover ook maar.
    1 delig of 2-delig?
    Waarop letten?
    Zijn bepaalde merken beter dan andere?

Uiteraard heb ik zelf al wa aant rondkijken geweest op het net en mijn oog is eigenlijk gevallen op de SP1 van Alpinestars omdat ik dit een mooi pak vind.

Ik denk er eventueel aan om bij FC-Moto te gaan kijken, maar ben daar overlaatst geweest voor een helm en heb daar eigenlijk ni zo'n goeie ervaring gehad. De modellen die ik wou waren er niet in mijn maat, dus heb een beetje schrik om weer voor niks naar daar te rijden, zeker omdat ik niet weet welke maat ik in zo'n pak zou hebben, dus kan ook ni op voorhand vragen of ze de maat in voorraad hebben.
    Iemand hier ervaring mee bij FC-Moto?

ALvast bedankt voor de raad en tips.
    Yamaha R1 2004

Re: Aankoop lederen pak

beste dat je zou kunnen doen is eerst ergens in je buurt gaan rondkijken naar a-stars pak,zien welke maat je hebt en dan bellen naar fc-moto met de vraag of ze het betreffende pak hebben in je maat.

wel zien dat het niet te losjes zit,in het begin moet het een beetje spannend zitten,leder zet uit ;-)
    1 of 2 delig,is te zien,veel circuit enzo dan zou ik voor een 1delig gaan,is het voor gewoon op de baan te rijden,tourritjes te doen met terraspauzekes neem dan een 2delig veel relaxter en makkelijk om even je jas uit te doen.

grts racerke
    BUrn rubber not your soul

history : 1st suzuki gsxf 600 '97-2nd kawa gpz 600 '85-3rd honda cbr 600 f '95-
    4th suzuki tl1000s fighter-5th yamaha R6 2002-6th yamaha R1 2003-7th Yamaha R1 2004 -8th Yamaha R1 2003 - Yamaha R1 2004 Lorenzo rep. - Bmw S1000XR 2017

Comment

Hier eerst even bijlezen motopak-via-fc-moto-de-t43482.html
      en eventueel nadien pm sturen naar Z-Holic voor nóg meer uitleg
      In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

uwe lichaamsbouw is een belangrijke factor. indien zoals bij mij onder invloed van een bourgondische levensstijl, is een eendelig pak niet echt realistisch. Ook tweedelig is dan niet meer zo eenvoudig te vinden. Maar bij Alpine en Richa hebben ze bv. standaard wel maten voor wie aan de korte kant is voor zijn gewicht. Richa past die zelf helemaal aan op uw maat, voor een beperkte opleg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benny2909
          Ik ben van plan om mij een lederen pak aan te kopen.
          Aangezien ik hier toch altijd al goeie raad heb gekregen vraag ik het hierover ook maar.
          1 delig of 2-delig?
          Waarop letten?
          Zijn bepaalde merken beter dan andere?

Uiteraard heb ik zelf al wa aant rondkijken geweest op het net en mijn oog is eigenlijk gevallen op de SP1 van Alpinestars omdat ik dit een mooi pak vind.

Ik denk er eventueel aan om bij FC-Moto te gaan kijken, maar ben daar overlaatst geweest voor een helm en heb daar eigenlijk ni zo'n goeie ervaring gehad. De modellen die ik wou waren er niet in mijn maat, dus heb een beetje schrik om weer voor niks naar daar te rijden, zeker omdat ik niet weet welke maat ik in zo'n pak zou hebben, dus kan ook ni op voorhand vragen of ze de maat in voorraad hebben.
          Iemand hier ervaring mee bij FC-Moto?

ALvast bedankt voor de raad en tips.
          Waarom zover gaan zoeken ?
          Je hebt alles bij de hand:
          - Track Waasmunster...heel goeie service
          - RAD Willebroek
          - Hein Gerricke Wijnegem
          - Sponsors/Partners 2fast4u
          2006 Yamaha FJR 1300
          ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

en de goedkoopste voor a* is volgens mij wheelieworld in oostende...
            one life,ride it...!!!

Comment

@ Wazaa : Omdat een pak daar meestal 200 à 250 € goedkoper is dan hier.

Voor die 200 € kan ik mij een paar botten kopen

Waarom is een 2-delig pak eigenlijk ni zo aangeraden om op circuit te rijden?
              Op dit moment heb ik nog nooit op circuit gereden, maar zal wss op 17 mei voor het eerst op circuit gaan.
              Maar het is toch niet de bedoeling om maandelijks op circuit te gaan rijden hoor.
              Yamaha R1 2004

Comment

als het voor straatgebruik is: neem u een 2delig.
                uw 2delig voldoet voor circuit meer als genoeg
                ik stond een paar jaar geleden ook voor die keuze en ik heb een 1delig genomen, nu wil ik er een 2delig bijkopen.

een 1delig heeft geen rits rond u middel en kan daar dus ni scheuren bij een zware val.
                (ik ken eigenlijk wel niemand dat dat al voorgehad heeft)
                Het enige nadeel van een 2delig is dat het wat moeilijk aaneenritsen is (als uw pak correct past)
                Current Bike: Ducati Multistrada 950S

Comment

@ Wazaa : Omdat een pak daar meestal 200 à 250 € goedkoper is dan hier.

Voor die 200 € kan ik mij een paar botten kopen

Waarom is een 2-delig pak eigenlijk ni zo aangeraden om op circuit te rijden?
                  Op dit moment heb ik nog nooit op circuit gereden, maar zal wss op 17 mei voor het eerst op circuit gaan.
                  Maar het is toch niet de bedoeling om maandelijks op circuit te gaan rijden hoor.
                  Je moet durven afprijzen in motokleding zaken of wachten achter de solden.
                  Ik heb mijn 2 delige alpine-star bij Track gekocht (normaal prijs: 1200 euro, solden 40%, een babeltje met de zaakvoerder = 620,00 euro) en kheb nog een mooi zonnebril voor madam bij gekregen
                  2006 Yamaha FJR 1300
                  ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

Aangezien ik in Mei op Circuit zou gaan rijden kan ik dus niet wachten op de solden.
                    Maar ik zal zeker hier ook in enkele winkels langsgaan om te kijken wat ze te bieden hebben en aan welke prijs
                    Ik denk dat ik toch voor een 2-delig ga gaan aangezien ik toch meer toer dan circuit rijd. :-)
                    Yamaha R1 2004

Comment

Dit weekend was het open deur bij bikerfashion in Retie. Ik denk dat, in het paasweekend opendeur is bij Felix & Jos in Beringen. Het motoseizoen gaat beginnen, dus ook de opendeuren bij motorzaken. Dus even uitkijken naar opendeur dagen en kopen maar.

Comment

Ben vandaag effe gaan zien bij Hein Gericke in Wijnegem.
                        Is de pasmaat afhankelijk van model tot model?
                        Ik heb de alpinestars HG sport gepast, omdat ze de SP1 niet hadden.
                        Probleem was bij de ene broek dat de maat goed was maar de kniebescherming veel te laag zat. En een kleinere maat geraakte ik niet in. :S
                        Zou ik dan bij een SP1 hetzelfde probleem hebben en naar een ander merk moeten overstappen?
                        Iemand al ervaring met zulk probleem?
                        Yamaha R1 2004

Comment

Ik heb mijn 2delig lederen pak(richa) bij motorpaleis(gsm) in beringen gekocht.
                          Omdat dat een model was van 2 seizoenen geleden, en mits wat onderhandelingen heb ik het kunnen kopen voor 320eurootjes.

Mss daar eens een bezoekje brengen?

www.motorpaleis.be
                          The Need For Speed

Comment

Zou ik dan bij een SP1 hetzelfde probleem hebben en naar een ander merk moeten overstappen?
                            Iemand al ervaring met zulk probleem?
                            Dat is mogelijk.
                            Ieder model is anders,maar net zoals met helmen of botten kan het zijn dat een bepaald merk je gewoon nooit goed past.
                            BOCHTENPIKKER

Comment

Het zal dan toch een pak van bij een plaatselijke winkel worden.
                              Maandag mail gestuurd naar FC-Moto om te vragen of er van bepaalde pakken mijn maat was, maar op vrijdag nog steeds geen antwoord gehad. 3 maal proberen bellen maar telkens 10 minuten aan de lijn gehangen zonder iemand te horen te krijgen. :S
                              Ben dan vandaag maar verschillende winkels gaan bekijken en heb Bij Deschouwer een pak gevonden.
                              Morgen ga ik het gaan halen
                              Yamaha R1 2004

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎