Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kinder motorkledij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kinder motorkledij

hey
    Het is zo ver de kids willen achterop . Eigenlijk al van in het begin maar wou eerst zelf weer wat rijden .
    Ze zijn 10 en 8 jaar dus moet kunnen .
    Nu ben ik op zoek naar gepaste kledij want anders gaan ze niet mee .
    In mijn zoektocht kwam ik dit tegen http://www.mocamp.nl/kinder-motor-broek ... 435e2f653f
    iemand ervaring met dit merk of deze kledij . Is goedkoop en volgens beschrijving met bescherming enz ...
    graag jullie mening

Re: kinder motorkledij

Je doet er natuurlijk mee wat je wil maar ik denk dat je niet op veel sympathie gaat moeten rekennen van veel mederijders , hier en buiten het forum.Begrijp me hier niet verkeerd in maar ik zou NOOIT OF TE NOOIT mijn kinderen mee op de motor nemen.Ik vind dit veel te gevaarlijk ook al hebben ze de perfecte beschermende kledij aan.Ik zou er niet mee knn leven wanneer een van mijn kinderen door het toedoen van derden en of mezelf blijvende lichamelijke schade en of erger zouden overhouden door een ongeval.Ik zal je hier natuurlijk niet in willen dwarsbomen maar kijk maar eens even bij http://www.polo-motorrad.de/ en http://www.louis.de/ en of http://www.hein-gericke.be/
    [FONT=Comic Sans MS]Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.[/FONT]
    *** Yamaha MT-09 Tracer GT ***

Comment

www.rad.eu!
      BMW R1100GS!
      RIP Hellraiser!
      ONLY THE GOOD DIE YOUNG!

Comment

@thinluni:als kinderen in de wagen zitten zonder gordel is het effect bij een ongeval ongeveer het zelfste maar dat is sociaal meer aanvaard.laat je ze met de fiets rijden langs de weg en ze worden aangereden zal niemand zeggen dat het onverantwoord is(naargelang hoe oud ze zijn)omdat het sociaal aanvaard ismaar zet ze op een motor en de goedgemeente staat op zijnachterpoten.het ligt er hem aan hoe je rijgedrag is met kinderen achterop, die moet je aanpassen.mijn kinderen waren de zelfste leeftijd als van topicstarter en mochten meerijden met aangepaste motorkledij van polo.het zijn de andere bestuurders die je niet in de hand hebt en die het gevaar zijnvoor je kinderen in of op gelijk welk voertuig ze zitten. als je zelf het gevaar bent door ongepast rijgedrag dan neem je ze beter niet mee
        if you obey all the rules
        you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
        yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
        suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Comment

ik heb van kleinsaf ook meegereden met de moto.
          Dit moet zeker en vast kunnen. En met aangepast rijgedrag zie ik geen probleem.
          Eventueel een riem rond u en u kind.
          Precies of hij gaat op zijn achterwiel rondvlammen

Comment

Mijn kindjes rijden al mee sinds hun 6jaar. De oudste is nu 10 en aan haar 2de pak toe. Voor haar eerste helm zijn we speciaal naar aken naar louis geweest voor een goed passende helm te vinden omdat die van hier niet optimaal pasten. Haar eerste pak was van Held bij rad gekocht. Haar 2de dat ze nu sinds vorig jaar heeft (wegens het eerste te klein) is identiek hetzelfde in dezelfde kleur van held maar dan 2 matekes groter. Het kleinste wordt nu verder gedragen door de jongste dochter, die nu 7is. Zeer goed en degelijk materiaal, in de praktijk getest op water- en winddichtheid en zeer goed bevonden. In de zomer iets te warm, maar liever wat te warm maar wel goed beschermt. Tis wel een fraktie duurder dan hetgene via de link, ik dacht rond de 125euro. Maar dan heb je ook wat voor je geld, volledig waterdicht, degelijk materiaal, protectoren op rug, ellebogen en schouders...
            Ik wil je wel ten sterkste aanraden om een topkoffer te laten plaatsen (indien je die nog niet zou hebben), is onontbeerlijk voor een kind achterop de motor mee te nemen. En denk er ook ff aan dat het wettelijk verboden is om kinderen onder de 10jaar mee te nemen op een motor van meer dan 125cc. Ja ik weet het, ik doe het ook, maar ik zeg het alleen maar zodat je niet verbaasd bent als ze je daarmee tegen houden. Al is mijn ervaring dat ze je gerust laten als ze zien dat je passagier voorzien is van degelijk beschermende kledij en topkoffer om tegen te leunen. Heb zo 1x probleemloos door een politie controle mogen rijden.
            De kindjes vinden het super leuk, en hebben zo een super leuke tijd met hun papa.
            En nog dit: rij voorzichtig, pas je snelheid aan en neem geen risico's, een kind is en blijft onvoorspelbaar! Begin met letterlijk een ritje rond de blok of kerktoren van 10minuutjes, eens naar de winkel enzo. Vervolgens een half uurke, dan een uurke en bouw zo langzaam op. Vorig jaar was mijn oudste dochter dus 9 (reed van haar 6jaar mee) en heeft vorig jaar voor het eerst een toertocht van een volledige dag meegereden. De jongste is nog volop aan het opbouwen maar acht ik momenteel nog niet klaar om een hele dag te gaan toeren. Gebruik je verstand!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thinluni
              Je doet er natuurlijk mee wat je wil maar ik denk dat je niet op veel sympathie gaat moeten rekennen van veel mederijders , hier en buiten het forum.Begrijp me hier niet verkeerd in maar ik zou NOOIT OF TE NOOIT mijn kinderen mee op de motor nemen.Ik vind dit veel te gevaarlijk ook al hebben ze de perfecte beschermende kledij aan.Ik zou er niet mee knn leven wanneer een van mijn kinderen door het toedoen van derden en of mezelf blijvende lichamelijke schade en of erger zouden overhouden door een ongeval.Ik zal je hier natuurlijk niet in willen dwarsbomen maar kijk maar eens even bij http://www.polo-motorrad.de/ en http://www.louis.de/ en of http://www.hein-gericke.be/
              Vind ik niet gevaarlijker dan de manier waarop sommige kinderen in de auto meegevoerd worden of de wegen met al die voorbeeldige chauffeurs die ze te voet/per fiets moeten passeren.
              Mijn sympathie heeft hem.

on-topic :
              Oorspronkelijk geplaatst door Ralph
              http://www.rad.eu!
              Dacht ik ook te zeggen

Comment

@michael: nooit een kind met een riem aan je binden is bij een eventueele crash nog veel gevaarlijker.
                @ riding man:dat van die leeftijd is dat een nieuwe wet,vroeger was het als ze zich goed konden vasthouden en met de voeten op de steunen zitten dat ze mochten meerijden er stond geen minimum leeftijd op dacht ik
                tis wel al een jaar of 8terug dat ze begonnen meerijen
                if you obey all the rules
                you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
                yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
                suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Comment

Yep is inderdaad een wet die van kracht is sinds september 2011.

edit: dit was vorig jaar tijdens een ardennenweekend, toen was ze 9 en reed ik nog met mijn scooter sh300i. Ondertussen met een cbr250r.

Comment

even verduidelijken .
                    Kinderen vanaf 8 jaar mogen mee op de motorfiets , onafhankelijk van vermogen of cc en dat sinds 02/09/2011 .
                    En ja nu fietsen ze door het verkeer en dat is pas levensgevaarlijk .
                    Heb wel een topkoffer waar ze tegen kunnen leunen en aan het rek van de zijkoffers extra handvatjes gemonteerd zodat ze zich goed kunnen vasthouden .
                    Zal even zien naar die andere winkels , was vooral het gemak van thuis leveren daar ik in de buurt geen maar dan ook geen deftige motorwinkel vind wat kleren betreft .
                    groeten
                    nog even link naar nieuwe wet http://www.lokalepolitie.be/5405/persbe ... jders.html
                    daar staat duidelijk tussen 3 en 8 op speciaal zitje en max 125 cc boven 8 ???
                    een gewoon medepassagier

Comment

Oké, dan is het 8 ipv 10.

Comment

hallo
                        ik reed vroeger dus met een schadow ace 3 met ruggesteun dat wel dus , en heb mijn dochter ook meegenomen van af een jaar of 8 dacht ik , nu is dat wel een moto waar je zowiezo langzaam mee rijdt
                        maar nooit geen problemen gehad , ik reed dan 70 - 80 per uur en dat ging goed , ik had dan wel de afspraak dat ze mij steeds moest vasthouden en als er iets was moest ze kloppen
                        nadien een firestorm en daar ging ze ook op mee , toen was ze ongeveer 10 dacht ik , ze was dus wel heel groot voor haar leeftijd en men dacht dat het een vrouw was die achter me zat ,en moet zeggen ik reed toen wel soms vlotter , en nu een gsxf 750 en ook geen problemen ze is ondertussen dus wel 17

Comment

Behalve de kledij zou je eventueel ook eens kunnen kijken naar een riem die jij kan dragen en waaraan de kinderen zich makkelijker kunnen vasthouden indien ze niet vlot rond jouw lichaam kunnen (motorvest maakt je niet bepaald smaller ). Ik zag dit laatst op een motorbeheersingscursus bij een dame die haar dochter mee had en dat scheen goed te werken .
                          In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Is belangrijk dat je goede afspraken met hen maakt en ik kies er doorgaans voor dat er iemand achter mij rijdt wanneer Axel achterop zit. Een steun achterop (topkoffer, sissybar) is ook belangrijk.
                            Anyway ik heb nog een goede motorjas maat 134 liggen waar h'm uit gegroeid is en een kinderhelm (enduromodel). Voor een zacht prijsje valt er wel wat te regelen.
                            Licensed to chill.
                            Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                            2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

THX voor het aanbod Imno
                              Maar we gaan es zien bij rad brugge want de dochter heeft een 152 of 164 nodig tis ne grote en onze jongste mag al blij zijn als hij niet uit een 128 waait .
                              Communicatie zal er zijn via intercom dus kunnen gewoon spreken en rugesteun is er ook en zijsteun om vast te houden ook zo moet er geen riem rondom mij .
                              toch bedankt allen en nu naar rad want vind da pakje van the riding man zen dochter er goed uitzient en degelijk passend .

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎