Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke botten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Welke botten

Na een nieuw pak en nieuwe helm is het nu tijd om uit te zien om nieuwe botten te kopen.
    En aangezien ik hier in het verleden al veel goede raad heb gekregen kom ik jullie nu ook nog maar eens uitvragen naar jullie meningen en advies.

Mijn ogen zijn een beetje gevallen op de alpinestars SMX plus of de Supertech R, maar wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen beide?
    Waar best op letten bij de aankoop van botten?

Benieuwd naar de meningen
    Yamaha R1 2004

Re: Welke botten

de supertech is met een echte binnen bot zeg maar erin, en de rits achteraan dacht ik was toch altijd zo.
    is ook aerodynamischer van vorm, dus looks zijn ook anders.
    en de smx plus heeft niet die echte uitneembare bot binnenin en rits aan zijkant.

letten ? gewoon zien welke beste passen, en da hoeft dan niet noodzakelijk Astars te zijn.
    Sidi is ook heel goed bv...

Comment

Wat is dan het voordeel van die echte binnenbot en rits achteraan?
      Indien jullie een ander merk en/of model aanraden, hoor ik het graag.
      Yamaha R1 2004

Comment

als je de alpinestars koopt zou ik de super-tech R kopen. pas vorm is geweldig, zit als een sloef binnenbot heeft speciale verstevigde enkels. Van de witte botten vind ik alleen de geperforeerde mooi, dus de wit/rood combo( die heb ik gekocht :duim ) de wi/zwart vind ik de witte leer niet mooi, maar dat is mijn keuze.

ik heb al 3 jaar de super-tech R en wil niks anders
        R.I.P Marco #58
        http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

Comment

alpinestars passen mij niet. Ik heb brede voeten dus vallen die al af.
          Het hangt ook af of je in de regen rijd of niet.
          Ik heb 2 paar botten. Zomer en regenbotten

Comment

Normaal rijd ik niet als het regent, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je vertrekt bij goed weer en onderweg toch effe een douche krijgt natuurlijk.
            Die Wit rode vind ik ook wel mooi, maar mijn moto is grijs zwart en mijn pak grijs/zwart/wit, dus da rood zou er echt ni bij passen. En het moet estetisch toch ook nog op iets trekken hé.
            Met andere woorden, passen is dus de boodschap...dan zal ik vant weekend is kijken of ik ergens kan gaan passen.
            Yamaha R1 2004

Comment

Sidi, heel tevreden van ...

http://www.hecosport.com/shop/index.php ... cts_id=587
              [font=Comic Sans MS]R.I.P Joeri aka Racer! [/font]
              [font=Comic Sans MS]Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !![/font]

Comment

Ik heb de sofi certificatie air. Geen natte voeten als je in een bui komt, en als je op een hete dag de verluchtingen open plaatst, lekker briesje in den bot. Heb ze nu 2,5 jaar en nog niks aan, buiten den teenslider wat geraspt, ma denk dat da mijn fout is :grin:

Verstuurd van mijn HTC Wildfire met Tapatalk
                play with the throttle, feel your heart pumping to the rhythm of road

Wrecked: Aprilia RS 250 (twietact)
                Sold: Soes SV650S
                Current: Ducati 749s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keyser
                  omdat je die alleen snachts in je bed kan dragen zonder moto heb je geen recht van spreken

nee even serieus, ik heb ook brede voeten en de super-tech passen mij perfect. als je ergens de overjaars model kan kopen, hebben hetzelfde als die wit/rode in wit/zwart.
                  http://www.ebay.co.uk/itm/ALPINESTARS-S ... 1266wt_986

deze heb ik nu, en ben aan het wachten tot de witte/rode binnen zijn
                  R.I.P Marco #58
                  http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

Comment

Ik heb Spyke's voor de winter (betaalbaar en waterdicht en toch nog een beetje racy looks) en voor de zomer heb ik Sidi's van beide content !!
                    Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
                    Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
                    als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

er stonden of staan sidi vertigo's te koop in RAD aan 159 euro ipv 289 euro, mss overwegen waard

Comment

Passen, passen, passen en nog is passen. Als je vertrekt met een bepaald merk, type in je hoofd dan kan het heel teleurstellend zijn omdat die dingen nu net de neiging hebben om net niet op je voet te willen passen of rond je onderbeen Ga met die voetjes van je is naar een zaak waar ze een uitgebreide collectie motorlaarzen hebben en laat je is een paar uur goed gaan. Je zal dat ene paar dat je perfect zit wel vinden Wel letten op een aantal aandachtspunten die belangrijk zijn en die er zeker op moeten zitten omwille van veiligheid en comfort.
                        Je laars moet stevig zitten (en verstevigd zijn rond de enkel, op de hiel en de tip), ze moeten goed blijven zitten bij een mogelijke crash (dus sluitsystemen die er voor zorgen dat ze niet wapperen aan je been), bij een rits een lederflap er over zodat je je motor niet gaat beschadigen, soepel leder, oliebestendige zolen, een zoolvorm die er voor zorgt dat je stevig zit op je pedalen en er niet gaat afschieten, een waterdicht ademend membraan om je voeten droog te houden (gore-tex), eventueel aan de zijkant beschermstuk en slidepads voor het iets bochtiger werk , een beschermstuk ter hoogte van het schakelpootje (dat ding maakt binnen de kortste keer je laars kapot als er geen versteviging op zit). Beste is ook dat je je broek mee pakt want die moet er in (bij een racepak) en dat mag niet wringen met laarzen aan (voor diegenen die wat bredere kuiten hebben).
                        Al de rest is persoonlijke smaak en budget
                        Licensed to chill.
                        Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                        2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Imno, bedankt voor de uitgebreide deskundige uitleg
                          Ook al de rest bedankt voor het advies.
                          Het is ni dat ik met een specifiek model in mijn gedachten vertrek, maar tijdens de paasrit was me toch wel opgevallen dat er veel mensen met Alpinestars botten rondrijden, vandaar dat ik dat gamma toch al is effe bekeken heb en hier dan ook verder jullie mening vraag.
                          Kga proberen om dit weekend eens te gaan passen
                          Yamaha R1 2004

Comment

Ik rijd al 5 jaar bijna dagelijks met mijn Oxtar Gore-tex racebotten. Heel content van!
                            Nu heten die TCX S-Race GTX.
                            Where there is a will...There is usually a dead relative!

BMW S1000XR
                            Aprilia Tuono 1000R
                            Aprilia SL1000 Falco
                            Kymco Xciting 400i
                            Aprilia RST1000 Futura

Comment

Alpine Star Super tech R Mijn hebben nu al 4 crashes mee gemaakt e zien er nog wree goed uit.
                              Super stevige bot met binnenbot.
                              Heb alvast na 4 jaar een nieuw paar gekocht. Wil gewoon niks anders meer aan mijn peekes.
                              sigpic

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎