Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rits motolaars kapot : garantie of laten vervangen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rits motolaars kapot : garantie of laten vervangen?

Ritssluitingen en ik zijn echt geen goede vrienden, dat weet ik al langer . Bij m'n vorige Richa botten bijv had de rits het al begeven, deze morgen was het de beurt aan de rits van mijne Side Vertigo bot. Zoals iedere keer probleemloos toegeritst (ging nog steeds vanzelf toe), alleen, ik heb de sluiting tot voorbij de 'stop' getrokken. Ik had dus de sluiting in m'n pollen Gelukkig, ze was toe, en mits de velcro te sluiten, ben ik probleemloos kunnen gaan bollen (alleen niet meer zo veilig welicht). Nu, de botten zijn anderhalf jaar oud (20 à 25 duizend km) en nog 100% waterdicht. Is daar nog garantie op? Op de site van Sidi vind ik niks ivm garantieperiode. Indien niet meer in garantie, kan ne goeie schoonmaker (of andere artiest) die rits vervangen? Merde is : het zijn waterdichte met een goretex membraan erin. Aan den binnenkant is der dus geen enkel stiksel te zien. Dit zit achter het membraan. Lijkt me maw nie evident om zoiets te vervangen.
    When in doubt, gas it ! sigpic

Re: Rits motolaars kapot : garantie of laten vervangen?

hello,ik denk dat een goeie schoenmaker dat wel kan maken,heb net hetzelfde met mijn motorpak gehad,rits kapot,laten maken bij een schoenmaker,gaat nu veel vlotter dicht,dus een bot repareren moet ook kunnen.sucses
    Honda cbr 600f 2006
    circuit:yamaha r6 2004

Comment

Rits motolaars kapot : garantie of laten vervangen?

Heeft mij bij de schoenmaker onlangs 25 euro gekost. Garantie weet ik niet

Comment

Bij RAD geven ze daar garantie op.
        2 jaar, zoals wettelijk verplicht.

greets
        BMW R1100GS!
        RIP Hellraiser!
        ONLY THE GOOD DIE YOUNG!

Comment

Heb me ooit Laten vertellen dat Richa levenslang garantie geeft op de ritssluiting. Maw zolang de rest niet versleten is

Comment

dat is nog garantie

Comment

Ik zou toch eerst eens in de winkel langs gaan waar je ze gekocht hebt. Gezien de leeftijd en de (waarschijnlijk) bijhorende garantie is de kans groot dat je gewoon nieuwe krijgt of dat ze deftig hersteld worden door de firma. Moest dat niet lukken kan je nog altijd een goede schoenmaker zoeken zodat je nog veel langer kunt plezier hebben van je botten.
              In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralph
                Bij RAD geven ze daar garantie op.
                2 jaar, zoals wettelijk verplicht.

greets
                Bij Hein Gericke is het ook 2 jaar garantie.
                Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...

Comment

Garantie, en volgende keer botten zonder rits kopen.
                  Assemocheilischmachallys!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy
                    Ik zou toch eerst eens in de winkel langs gaan waar je ze gekocht hebt. Gezien de leeftijd en de (waarschijnlijk) bijhorende garantie is de kans groot dat je gewoon nieuwe krijgt of dat ze deftig hersteld worden door de firma.
                    Heb die destijds bij Bandendepot gekocht (de Loe), maar die bestaat nie meer. Ik hoop dat ze bij Vanzeebroek in SPL een beetje soepel omgaan met spullen die niet van bij hen komen

Thx voor de reacties allemaal . Ik ga morgen is gaan horen dan.

Comment

1ste update : Bandendepot is nooit erkend geweest als officiële Sidi dealer ==> sowieso geen garantie door Sidi , zogezegd om parallel verkoop tegen te gaan. Dus morgen eens bij nen deftige schoenmaker passeren. Als em de glijder alleen kan vervangen is't OK, want volgens Vanzeebroeck is de rits vervangen bijna onmogelijk bij Sidi. Deze is immers tot en met de zool mee gestikt. To be continued....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Lorre
                        1ste update : Bandendepot is nooit erkend geweest als officiële Sidi dealer ==> sowieso geen garantie door Sidi , zogezegd om parallel verkoop tegen te gaan. Dus morgen eens bij nen deftige schoenmaker passeren. Als em de glijder alleen kan vervangen is't OK, want volgens Vanzeebroeck is de rits vervangen bijna onmogelijk bij Sidi. Deze is immers tot en met de zool mee gestikt. To be continued....

neem eens contact op met de invoerder ? http://www.sidisport.com/eng/distrib...p?macro=2&r=be

Comment

mijn rits van de Astars is gescheurd... begot 5 x aangehad.... schoenmaker ziet het al ni zitten om te maken en ik kieken kan da kasticket ni vinden
                          Pink is not just a color.... it's a lifestyle
                          A racer NEVER looks back...
                          R6 2004 it's Barbie bitch!

Comment

@ Xsaartje toevallig met de kaart betaald ;-)
                            Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
                            Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
                            als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Lorre Bekijk Berichten
                              2de update : laars binnengedaan bij nen deftige schoenmaker in Brussel (doet ook herstellingen aan lederen pakken bijv) en donderdag mocht ik er achter gaan : rits is schoon vervangen. Hij was wel wat prutsen met dat membraan volgens diene gast, maar op zich was't geen probleem. Dus, ik kan weer verder, en voor die 29€ kon ik moeilijk een nieuw paar botten kopen hé.. Enig minpuntje : het is een iets dikkere rits, waardoor ze meer uitsteekt en niet meer schoon achter die 2 flapkes zit aan weerkskanten van de rits ==> meer krassen op hielplaatjes en frame als ik deze niet dringend bescherm met een folie'ke.

Comment

Working...
                              X