Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shuberth helm ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Shuberth helm ...

Ik heb een Shuberth R1 te koop gezien bij een motorzaak aan -30%, hij moet nog 300 euro kosten nu.

Heeft er iemand goede/slechte ervaringen mee ?

Het is blijkbaar al een ouder model ? ( Ik ben daar niet zo van op de hoogte )

Zouden jullie deze nog aankopen of toch maar laten staan en voor een recenter model gaan ?

Ik kan hem ook via Fc Moto aankopen en is hij nog 50 euro goedkoper. ( Lijkt me niet de moeite om hem daar te bestellen dan )

Of via Fc Moto toch maar een S1pro kopen dan ? Deze heeft wel een pinlock en de R1 niet. Die kost nog een 350 euro ...

Kheb nu een HJC en daar ben ik helemaal niet tevreden van.
    ?

Ik heb een S1, gekocht via fc-moto.
    Tevreden van : pinlock, zonnescherm, pasvorm is allemaal prima.
    Ik had hem wel stiller verwacht. Is niet slecht maar ook niet stiller dan mijn vorige helmen (shark, suomy)
    The early bird catches the worm, but the second mouse gets the cheese!

Comment

Is het de moeite om zelf eens naar FC Moto te rijden ?

Een shuberth helm of een arai kost al snel 500 tot 600 euro en bij FC Moto zijn die soms 35% goedkoper....

Iemand ervaring met de winkel ?
      ?

Comment

Cash geld meenemen. Visa willen ze ter plaatse niet nemen
        [font=Georgia]Vanaf je 50ste zijn er nog maar twee dingen belangrijk!!! [/font]
        [font=Georgia]DIKKE TETTEN !!! [/font]

Comment

Ahzo... goeie tip!
          ?

Comment

als ik ook een tip mag geven, zou ik kijken naar het jaartal wat erin staat, das ook de reden waar ze solden voor geven,
            heb laatst een ongeval gehad, en de expert keek naar het jaartal, ze verwachten dat ge om de 5jaar een andere helm koopt,
            dus zou niet zo naar de solden kijken, en koop wat u goed zit,
            Je moet niet wachten tot de storm gepasseerd is,leer dansen in de regen

1290 Super Adventure S 2021

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dafke75 Bekijk Berichten
              als ik ook een tip mag geven, zou ik kijken naar het jaartal wat erin staat, das ook de reden waar ze solden voor geven,
              heb laatst een ongeval gehad, en de expert keek naar het jaartal, ze verwachten dat ge om de 5jaar een andere helm koopt,
              Je "zou" inderdaad iedere 5 jaar een nieuwe helm moeten kopen (volgens de fabrikanten). De kunststof van de helm zou immers gedurende de jaren uitharden, waardoor die kunststof "broos" zou worden. Maar.... 5 jaar is wel heel kort. Gezien PVC na 4 jaar volledig uitgehard is, kan ik mij niet voorstellen dat bij de kunststoffen die gebruikt worden voor de fabricatie van helmen, dit al na 5 jaar zou zijn. PVC veroudert immers extreem snel...

Maar, wettelijk is het helemaal niet verplicht!
              [font=Georgia]Vanaf je 50ste zijn er nog maar twee dingen belangrijk!!! [/font]
              [font=Georgia]DIKKE TETTEN !!! [/font]

Comment

Ja man, als ik elke 5 jaar nen andere helm moet kopen voor mijn vrouw, die heeft die dan misschien 20 keer opgezet alst zoveel is... Dure zaak dan!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dafke75 Bekijk Berichten
                  hmmm... worden er dan vooral "overjaarse" modellen verkocht bij FC Moto dan ?

Merci voor de tip!

Bij EKO geven ze niets van solden op Shuberth
                  ?

Comment

Ik heb 2 schuberth C3s versleten (of kapot gemaakt? :P) en heb nu een BMW System 6 (ook gemaakt door Schuberth).

Over het algemeen content van, met één grote MAAR: Op alle helmen die ik gehad heb zijn er water problemen geweest. Geenenkele doorstaat zware stormen zonder dat er water binnen over het vizier lekt. In het begin is dit niet het geval, maar na verloop van tijd komt het er toch. Heb eerst mijn eerste C3 hiervoor binnen gedaan, maar 3 maanden nadat ik hem terug had was het weer van dat.

Nu, op zich geen ramp, maar het is spijtig. Dit komt voor zowel bij C3 als System 6. Geen idee voor R1 of S1, maar het lijkt me erg waarschijnlijk dat die het ook zitten hebben.

Ik zit nu al te loeren naar een Schubert S2 eigenlijk.
                    Sometimes I find a loose nut behind the throttle that keeps causing all sorts of problems...

Comment

Het is precies "moeilijk" om een helm te vinden die standaard pinlock en zonnevizier heeft.

Shuberth heeft dit wel maar zijn dan ook duur in België, Arai heeft dan weer géén zonnevizier omdat dit volgens hun de veiligheid naar beneden haalt...
                      ?

Comment

nen Arai met een donkerder vizier??
                        Je moet niet wachten tot de storm gepasseerd is,leer dansen in de regen

1290 Super Adventure S 2021

Comment

scorpion exo1000 heeft pinlock en zonnevizier, oppompbare wangkussens voor perfecte fitting .. een super helm .. jammer dat die net niet goed zit aan mijn slapen .. bij FC moto en bij Louis waren die trouwens in diverse designs sterk afgeprijsd toen ik er vorige week passeerde (minder dan 200 euro voor een racing-helm in glasvezel van deze klasse is spotgoedkoop)

Comment

Die had ik nog niet gevonden, merci!
                            ?

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍