Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MOTOR-PAK

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• MOTOR-PAK

ik zou graag is weten wat zowa jullie belangrijkste punten zijn op gebied van veiligheid..

en
    wa is volgens jullie een deftig motorpak...
    merk, type, veiligheid...?
    en hoe moet die aanvoelen kwestie van maat..
    moet deze spannen in het begin of eerder confortabel of te groot aanvoelen...?
    moet je deze passen met dikke pull onder of gewoon t-shirt?,
    2-delig of 1delig..?

of vinden jullie dit niet echt noodzakelijk..

laat ma kommn...
    659

2-delig is gemakkelijker in het gebruik
    lederpak zal altijd nog een beetje uitzetten,dus niet te groot kopen
    zeker een pak kopen met ingebouwde protectors.
    merk is kwestie van smaak.

Comment

2 delig leren pak...ma vindt eigenlijk een ééndelig sjieker :tongue:

ma nie zo handig in de zomer eh, als ge is stopt op een terraske ofzo
      today is a good day to race !

Comment

goei onderwerp

ikzelf heb een textiel pak met beiden uitneembare binnenvoering.
        deze heb ik er vorige week pas ingestoken.

dit was voor mij de beste prijs/kwaliteit oplossing omdat
        -ik winter en zomder rijd
        -ook door de regen moet
        -voldoende warmte bied in de winter
        -niet te heet is in de zomer
        -en zeker ook voldoende bescherming bied.

motorjas heb ik in promotie kunnen kopen, het eerste waar ik naar kijk is de bescherming die erin zit, plaat in de rug, ellebogen, schouders,...
        ook de prijs uiteraard, die viel toen op omdat er meer dan 100€ korting op was.
        verder natuurlijk het gebruiksgemak, met uitneembare binnenvoering, zonder de binnenvoering niet te warm(mijn heeft vaksjes die je open kan zetten door luchtdoorstroom), ook kijk ik of je de mouwen groot/klein kan maken, zodat bij regenweer je deze over de hanschoenen kan doen.afsluiting aan de nek vind ik vrij belangrijk.en de mogenlijkeid van zakken bekijk ik ook goed, en natuurlijk dat die waterdicht is.
        hiervoor had ik een jas van Richa, ook zeer goed e kwaliteit, iets minder warm, maar in de zomer iets warmer als deze. had ook geen luchtopeningen, en een groot nadeel dat ik hieraan bevond was dat de sluiting werkte met strip band, deze band "plakte" wanneer ik met m'n jas open rondliep tegen m'n broek, waardoor die m'n hele broek bovenaan vernield heeft. de bescherming die erin zat was echter wel zeeg goed, aleen de elleboogbescherming zat niet op zijn plaats en moets normaal iets hoger komen. met m'n huidige jas is dit beter.
        bij het passen van een jas, pas ik deze in t-shirt zonder binnenvoering, en met een bloese met binnenvoering(zoals ik op't moment rijd), is de jas in een van deze situaties minder goed passend, ga ik over op een ander soort of merk.
        prijs voor een jas tussen 150-300€

m'n eerste broek: dit was een broeg die ik bij hein-gericke heb gekocht: mooi model, uitneembare binnenvoering, lekker warm in de winter, snikheet in de zomer. bescherming waren van "zachte platen" die tochwel van goede kwaliteit waren, deze zag je jammer genoeg wel aan de buitenkant waar deze zaten, rondom de knieën, in de heupen, achteraan,...
        toch een zeer goed broek, 't was z'n geld waard, en ook goed waterdicht.
        de broek die ik nu heb is een Richa broek die erg weinig voorkomt, en ik speciaal heb moeten bestellen. zachte platen in de heupen enzo, aan de knieën hardere beschermers. zeer stevige naden, mooie afwerking, je ziet ook nergens de protectors zitten, maar toch zitten ze erin. dat vind ik er net zo mooi aan.
        voor de rest kan deze broek van beneden tot aan de knieën opengeritst worden, voor het makkelijk aan/uit doen, en eventueel de broek over de botten te laten komen tegen het "binnenregenen", verder is deze voorzien van delen met rekbaar stof, voor het gemakkelijk meeplooien, ritssluiting rondom voor aan jas aan te ritsen, schuift niet op het zadel, ook voorzien van lederen stukken aan zijkant, en knieën, valt toch niet zo hard op.ook heeft deze broek iets wat slechte enkele merken hebben(2maar dacht ik), en dat is de mogenlijkheid om sliders te bevestigen op een textiel broek. noemt ook niet voor niets, de "richa slidertex". fris in de zomer, en warm genoeg in de winter. 'k heb de maat ook uitgekozen om zonder binnenvoering en gewone broek, goed te passen, maar dat het ook nog past wanneer ik een jeans broek onderaan heb en de binnenvoering in de broek zit(broek+binnenvoering+jeans onderaan) zoals ik nu dezer dagen m'n woon-werk verkeer doe. 1 nadeel aan deze broek vind ikdat deze maar 1 zak heeft, waar ik m'n portefuile, sleutels en gsm moet inproppen.
        prijs broek: 150-250€

moest je nog iets willen weten over de botten of (bij mij verwarmde) handschoenen, sjaaltjes, ... zeg je het maar;
        'k zeg gewoon wat ik van m'n kledij vind, als iedereen dit doet, kunnen velen hier nog vanalles bijleren

/edit/
        kloenk 'k heb precies weer 'n half boek geschreven
        Oprichter 2fast4u 2004
        #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
        hoe gekker hoe liever

Comment

2-delig leder, ingebouwde protectoren, was zeer spannend toen ik het kocht, zit nu perfekt!!!

Tevens een all-season broek en vest met uitneembare vcoering en protectoren.

Alles van Richa, zeer content.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
            goei onderwerp
            tnxz
            ikzelf heb een textiel pak met beiden uitneembare binnenvoering.
            deze heb ik er vorige week pas ingestoken.
            ik ook, (spidi)vest maar euh zonder die binnekleding (3lagen),
            is ze veel te groot en gaan beschermers los hangen..

de broek die ik nu heb is een Richa broek die erg weinig voorkomt, en ik speciaal heb moeten bestellen. zachte platen in de heupen enzo, aan de knieën hardere beschermers. zeer stevige naden, mooie afwerking, je ziet ook nergens de protectors zitten, maar toch zitten ze erin. dat vind ik er net zo mooi aan.
            voor de rest kan deze broek van beneden tot aan de knieën opengeritst worden, voor het makkelijk aan/uit doen, en eventueel de broek over de botten te laten komen tegen het "binnenregenen", verder is deze voorzien van delen met rekbaar stof, voor het gemakkelijk meeplooien, ritssluiting rondom ..
            ebde der een fotoke van?
            was da da pak wermee ge gevallen zijt?
            moest je nog iets willen weten over de botten of (bij mij verwarmde) handschoenen, sjaaltjes, ... zeg je het maar]verwarmende handschoentjes hu?
            op 12v?:biggrin:

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
            2-delig leder, ingebouwde protectoren, was zeer spannend toen ik het kocht, zit nu perfekt!!!

Tevens een all-season broek en vest met uitneembare vcoering en protectoren.

Alles van Richa, zeer content.
            kben er vandaag paar gaan testen, mijn oog viel op deze:van dainese
            650euros

anders haddek op ne online shop de deze gevonden voor 300 euro
            morja kan ze moeilijk passen eh

ziet er wel nice uit

mor euh , is zon pak ni te koud in de winter? kunde der ne pull onder dragen?
            sijpelt da ni binnen aan de botten..?

Comment

Heb een Gore Tex jas van IXS gaan zeer lang mee, de vorige liefst 10 jaar (en er was nog niets aan maar wel niet meer van de mode ):biggrin: .
              En een lederen broek van Richa
              Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Ik ben ook begonnen met een gore-tex pak van IXS.
                Zeer goed spul maar bij stortbuien en stormwinden (tja, vroeger had ik alleen maar een motor en reed dagelijks 120 km enkel, daarna wel verhuisd zodat dat er maar 60 meer waren) kwam er uiteindelijk toch vocht binnen via de plooien. (nogthans een zeer dure vest en broek)

Anyway, aangezien ik dat klapperen maar niks vond en dat vocht in mijn kruis was al even vervelend ben ik maar gaan kijken voor een leren pakie.
                Uiteindelijk een 2delig leren pak van IXS met regenoveral van HG(kost 2 keer niks en kocht dus ieder jaar een nieuw voor de zekerheid)
                met beiden en een goeie fleecetrui eronder had ik nooit koud, nat,.... ideale combinatie: stevig leer, en de regenoveral doe je gewoon aan als het regent dus dat klappern en los zitten is dus minder. veel droger en zekerder dan goretex!

Anyway, bij een leren pak let je vooral dat de protectoren comfi zitten voor jezelf en dat ze geen scherpe (onafgewerkte) stukken hebbendie in het leer kunnen slijten. Zorg ook dat aan de binnenkant van de (harde )beschermstukken een zachte protector zit voor je knieen, ellebogen,...

Anyway, voorkeuren zijn er altijd, ikke voor leer, een ander voor gore-tex.
                tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Mijn leren pak is zeker niet voor de winter!
                  Ik kan daar wel nen (dikke) pull onder aan doen maar dan nog, en zeker niet waterdicht.
                  Te veel stukken elastiek, zit wel als gegoten.

Wrexkah rijdt gans het jaar door, elke dag, en doet in 't leer denk ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yvoshkiro
                    ebde der een fotoke van?
                    was da da pak wermee ge gevallen zijt?

op http://www.richa.be/nl/indexNL.htm vind je er meer over.
                    en eumz, ja niet hard, vorige outfit wel hard

verwarmende handschoentjes hu?
                    op 12v?:biggrin:
                    ja deze zijn van Klan, verwarme handschoenen met aansluitkabels en al bij, voor (ik dacht) €120, ik vind handschoenen veel beter dan de veelverkochte handvaten, is mischien wat duurder, maar voor een setje goei zomerhandschoenen betaal je evenveel of meer.
                    site: http://www.klansrl.com/

bijvoorbeeld mijn zomer handschoenen die ik begin van de zomer had gekocht, spidi's van €150 (er bestond nog 1maatje duurder), absoluut tophandschoenen, 'k heb er niet 1 moment te warm in gehad, en ook geen kou. en ze geven je ook een veilig gevoel kwa bescherming, en de looks doen het hem helemaal
                    MAAAR
                    ik heb er nu 1 zomer mee gereden(wel regelmatig en intensief gebruik) en nu zijn de naden van de rechterhandschoen gans losgekomen, of gewoon doorgesleten, oorzaak hiervan is dat het leer op de vingertopen niet dik of stevig genoeg is, en dat de naden steviger moeten aan de vingertoppen.
                    het is enkel m'n rechterhand(gas geven, lossen remmen,...) die het heeft.
                    toch vind ik zo iets niet kunnen, 150€ voor 1 zomer toe te komen aan handschoenen
                    nu ga ik tegen volgende zomer eens zien of dat maatje duurder steviger is uitgevoerd, zoja neem ik ze , en anders moet ik van het tochwel goede merk afstappen

mor euh , is zon pak ni te koud in de winter? kunde der ne pull onder dragen?
                    sijpelt da ni binnen aan de botten..?
                    daar weet ik weinig van, maar een leren pak werkt natuurlijk ook in de winter, toch wil ik er niet aan beginnen omdat je steeds met dat regenpak zit. dat heb je echt wel nodig bij leer, aangezien dat niet waterdicht is.

tip: bij regen altijd de mouwen OVER de hanschoenen, en de broek OVER de botten, regenwater stroomt naar beneden, en kan zo niet in je hanschoenen of botten binnen. als het ineens heel hard begint te regenen stop ik even om dat te doen.
                    Oprichter 2fast4u 2004
                    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

Wij hebben gekozen voor een 2delig motorpak van spike.De reden hiervoor is dat ik eerst zo'n gele jas had zien staan in een boekje van spike maar toen bleek dat je er enkel een zwarte broek kon bij kopen(jas zelfde als nu).Dit was in retie waar ze zijden dat in die kleuren,de kleuren enkel doorlopen in de broek bij een 1 delig pak.Geloofde dit uiteraard en gids van dit jaar gaf dat ook zo aan.Heb daar toen geen pak gekocht en ben in brussel bij een grote winkel gaan zien en daar was blijkbaar toch zo'n 2delig pak in die kleuren.Ikke al vree blij.Daar kreeg ik de uitleg dat het normaal niet bestaat in deze uitvoering maar eigenaar had zo 5 gele en 5 rode pakken laten maken omdat 1 bestellen te duur was en hij wou zo'n gele.Dus hebben wij nu twee van de vijf pakken die zo gemaakt zijn.Waarom spikemdat ze een goede reputatie hebben,zou veel langer moeten meegaan dan ander pakken,leder bestaat uit één geheel terwijl andere pakken vaak uit gelooid(kleine aan elkaar verbonden)materiaal bestaat.De naden zijn aan de binnenkant gestikt dus bij een schuiver kan het pak niet openschuren langs de stiknaad.Pakken zijn met de hand gemaakt.Had voordien een aantal andere lederen pakken gepast maar daar voelde je zeker het verschil in hoor.Heb een opvallende kleur gekozen omdat mijn eerste motor een zwarte was en ik droeg een zwart gortex pak ,had mijn broer voorbij gestoken en die(ook motorrijder )wist me te zeggen dat ik bijna niet zichtbaar was in het verkeer.Wat nu wel het geval is.
                      Gele motor en gele pakken.Ik heb gekozen voor duurdere kwaliteit van pakken omdat ik dit zie als een verlengstuk van mijn motor en omdat dit ECHT het enige is dat ons als motorrijder beschermd.De prijs per pak was ongeveer 1200euro.Heb trouwens een hekel aan motorrijders die in jeansbroekje en zondagse schoenen op motor rond rijden.Voor de winter is zo'n pak uiteraard niet echt geschikt maar ik voel me er wel een stuk veiliger in dan in mijn gortex pak.En ik vond dat spoilerke erop toch zo leuk.We hebben er nu een seizoen mee gereden en ik ben er zeer content over en gitte ook.
                      maar 2delig hoefd voor mij niet echt want hoe vaak doe je die jas uit???meestal wanneer ik ergens ben danlaat ik hem gewoon naast me hangen.
                      [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

ik heb een 2 delig pak, tribal , rood zwart en wit van dainaise(in solden bij RAD gevonden), voor koude dagen doe ik er een broek en bloes van bikers onder(beterkoop bij POLO in Aken ), sokken heb ik ook van bikers, ma ook xsocks en die zijn ook goe, laarsen rood zwart van sidi

Comment

nikkes: dat naast je hangen is echt slecht voor de verbindingsrits, zo is de mijne ook naar de kloten gegaan! en ik heb een ICS pak en deze zijn ook wel van een goede kwaliteit.

voor de rest geef ik je 100% gelijk.
                          tis altijd ombouwtijd ....

Comment

kan iemand mij een beetje raad geven omtrend da laatste pak (foto)
                            prijs is 300 euro en zou ideaal zijn... maar euh als ik gewoon mijn maat neem,
                            volgens

zou dit dan goed komen of kannek beter geen kat in zak kopen betreft motopak... en ben ik beter af met het ander pak van dainese met 40%korting =600euro

Comment

Een lederpak is altijd beter dat je zelf eerst past voor het te kopen.

Als je erin kan en het spant dan is het perfect.

Pas op het moet spannen want na verloop van tijd zet leder uit, anders is hij te groot.
                              Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Working...
                              X