Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Duitsland vs Corona -> Motorrit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Duitsland vs Corona -> Motorrit?

Iemand een idee, zou graag dit weekend luxemburg ritje doen.
    de meeste gpx-en die ik vind passeren altijd voor korte stukjes in duitsland.

Is dat nu toegestaan of niet?

Ben zelf nog maar half gevaccineerd
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

‘Durchfarht’ is nooit verboden geweest ;-)

Comment

Zolang je er geen 48 uur verblijft is er geen probleem hoor, het zou kunnen dat indien je op een terras wil gaan zitten dat ze iets vragen, maar die kans is heel klein, doorreizen mag hé
      Je moet niet wachten tot de storm gepasseerd is,leer dansen in de regen

1290 Super Adventure S 2021

Comment

Ok, zit ik mij daarvoor alweer zo lang in te houden,
        dacht dat Duitsland nog altijd zo moeilijk was...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom74 Bekijk Berichten
            Daar lees ik dan:
            Wat zijn de regels om dit land binnen te komen vanuit een EU-lidstaat of een met Schengen geassocieerd land?

Reizigers die Duitsland binnenkomen, die op enig moment in een risicogebied zijn geweest in de laatste 10 dagen voor binnenkomst, zijn verplicht zich te registreren op www.einreiseanmeldung.de. Indien het in uitzonderlijke gevallen niet mogelijk is een digitale inschrijving te voltooien, moeten reizigers een inschrijving op papier invullen.

Personen die Duitsland binnenkomen na een verblijf in een „risico” of „hoog incidenteel” gebied (maar niet een „probleemgebied”) zijn vrijgesteld van registratie op www.einreiseanmeldung.de voor verblijven van minder dan 72 uur voor een bezoek aan naaste familieleden (ouders, kinderen), echtgenoten en partners die niet tot hetzelfde huishouden behoren, of met het oog op gedeelde voogdij.
            Dus je moet niets invullen of doen als je niet langer dan 72uur verblijft voor het een bezoek?

man man ik word simpel van zo'n complexe dingen

Comment

Wij hadden met een 6 tal moto's 11 juni een toer gedaan in de streek. basecamp was een hotelletje in Belgie, Malmedy en vandaar een bochten rondrit die voorbij de Nurburgring passeerde. De dag nadien zijn we dan luxemburg ingedoken.
              We wisten eigenlijk ook niet heel zeker hoe dat nu precies zat , maar hebben toch maar de knoop doorgehakt.
              In Duitsland hebben we 2 terrassen gedaan . Geen enkel probleem, maskertjes aan en er werd gewoon gevraagd om namen op lijstje te zetten, zoals bij iedereen . De maskers daar zijn wel FPP2 types en niet de chirurgische vodjes. Maar niemand had er probleem mee dat we die niet hadden. Misschien kan je dat voorzien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
                Dus je moet niets invullen of doen als je niet langer dan 72uur verblijft voor het een bezoek?
                Zo lees ik het ook, als je uit een groene zone komt (wat vlaanderen vandaag is). Gewoon elke keer vóór je gaat ff checken want het verandert nogal eens en verder relaxen en genieten.

edit:

voor de volledigheid moet dit er misschien nog bij:
                Mag ik dit land doorreizen?

GEDEELTELIJK

Doorvoer over land of over zee

Transitreizigers die Duitsland binnenkomen en vervolgens onmiddellijk naar een ander land reizen, hoeven hun toegang niet online te registreren.

In het geval van grensverkeer zijn personen die minder dan 24 uur in een risicogebied hebben doorgebracht of slechts gedurende maximaal 24 uur Duitsland binnenkomen, vrijgesteld van de quarantaineverplichting.

Reizigers die ouder zijn dan zes jaar in transit en afkomstig zijn uit een virusvariantgebied, moeten bij binnenkomst een negatieve COVID-19-test voorleggen. Transitreizigers uit een gebied met een hoge incidentie of een ander gebied zijn niet onderworpen aan de COVID-19-test.
                Last edited by Tom74; di. 29 jun. '21, 22:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
                  Iemand een idee, zou graag dit weekend luxemburg ritje doen.
                  de meeste gpx-en die ik vind passeren altijd voor korte stukjes in duitsland.

Is dat nu toegestaan of niet?

Ben zelf nog maar half gevaccineerd
                  Dat is sinds 20 juni gewijzigd, daarvoor was het niet toegestaan, nu dus wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gvy Bekijk Berichten
                    De maskers daar zijn wel FPP2 types en niet de chirurgische vodjes. Maar niemand had er probleem mee dat we die niet hadden. Misschien kan je dat voorzien.
                    Mja, ik heb ook gelezen dat het zulke maskers moeten zijn. Pfff. Half juli vertrekken we naar ginder voor twee weken. Met gewone maskerkes. We zullen wel zien hoe ze reageren.

Comment

Working...
                    X