Mededeling

Collapse
No announcement yet.

iemand een idee wat er misloopt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• iemand een idee wat er misloopt?

Ik heb al 2 verschillende gps tracks gedownload van de MR-site. Die zet ik dan om met ITN converter zoals er bij mijn GPS handleiding aangegeven wordt. Ik zet die dus in ITN converter en optimaliseer de route en dan schrijf ik die naar mijn GPS. Als ik dan die route inlaadt,komt er een foutmelding op die zegt: gedupliceerde punten.
    Iemand een idee wat ik moet doen?

grtz

Re: iemand een idee wat er misloopt?

Sorry, ik doe precies hetzelfde als jij maar krijg geen foutmelding dan.
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Comment

Over welke GPS heb je het en over welk soort bestand dat je probeert binnen te halen. Een *.gdb ? Een *.gpx ? Iets anders ? Kan je iets specifieker zijn ?
      Licensed to chill.
      Non Semper Arcum Tendit Apollo.
      2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno
        Over welke GPS heb je het en over welk soort bestand dat je probeert binnen te halen. Een *.gdb ? Een *.gpx ? Iets anders ? Kan je iets specifieker zijn ?
        Ik denk deze.
        iemand-ervaringen-met-deze-gps-t44989.html
        De bestanden van MR zijn Garmin tracks als ik me goed herinner.
        It's Not the Size of the Dog in the Fight; It's the Size of the Fight in the Dog.
        sigpic

Comment

.itn extensies zijn "in principe" voor een TomTom. Ik heb geen idee waar deze GPSmee werkt (zou kunnen dezelfde zijn natuurlijk ).
          Ik ging er in mijn post van uit dat het om een TomTom ging juist vanwege die extensie .
          Iets meer info zou inderdaad handig zijn al zijn er denk ik weinig die dat type GPS gebruiken (meerendeel heeft een Garmin, enkele andere gekken zoals ik een TomTom, en off-road-freaks hebben al eens een Tripy )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy
            .itn extensies zijn "in principe" voor een TomTom. Ik heb geen idee waar deze GPSmee werkt (zou kunnen dezelfde zijn natuurlijk ).
            Ik ging er in mijn post van uit dat het om een TomTom ging juist vanwege die extensie .
            Iets meer info zou inderdaad handig zijn al zijn er denk ik weinig die dat type GPS gebruiken (meerendeel heeft een Garmin, enkele andere gekken zoals ik een TomTom, en off-road-freaks hebben al eens een Tripy )
            ITNconv kan natuurlijk maar met bepaalde extensies overweg om om te zetten en dan is het nog is interessant om te weten met welke extensies die GPS overweg kan.
            Licensed to chill.

Comment

We gaan idd wat meer info nodig hebben. Als die GoRider een opvolger is van de GoClever zoals ik in die andere post las is het misschien best om naar het goclever formaat te converteren(txt)?
              http://www.benichou-software.com/ind...emid=5&lang=en
              In principe kunnen de meeste GPS'en die routes kunnen laden de GPX bestanden ook laden(GPS Exchange).
              Ik denk dat je wat moet experimenteren met formaten. Over die GoRider GPS'en is bitter weinig te vinden.

Comment

Met die ITN converter moet ik die routes omzetten naar Goclever,Mireo bestand, dat is .txt
                Ik heb dezelfde vraag als hier naar goridergps.com gestuurd voor support. Ze zijn nieuw en er is inderdaad weinig te vinden. Maar gedupliceerde punten willen volgens mij zeggen dubbele punten, maar het kan heel goed voorkomen dat je in een route 2x hetzelfde punt passeert dus ik zie daar het probleem eigenlijk niet in.
                Anders werkt alles zeer goed,gewoon navigeren enzo lukt perfect maar als ik die routes inlaad krijg ik die foutmelding.

Comment

Probeer eens te converteren naar .gpx om te zien of de GPS de route zo wil inladen.
                  Ik heb net eens op de site gaan kijken die je aanhaalde. Overal "Under Construction" en nergens handleidingen te zien.
                  Tot nu toe niet echt een aanrader precies.

Comment

Een reactie van motopro

TipÂ…
                    Ik heb het gdb bestand met een omweg om kunnen zetten.
                    1. ITN converter starten en via deze converter het gdb bestand als route inlezen
                    2. In editeer stand op stopwatch icoon drukken (optimaliseer route)
                    Dan gaat hij de corrupte dubbele tussenpunten weghalen uit het bestand
                    3. Editeer scherm afsluiten en vervolgens exporteren naar een Garmin .gpx bestand
                    4. Programma Tyre downloaden en installeren http://www.tyre.tk/
                    5. Tyre starten en het zojuist omgezette .gpx bestand als route inlezen (routemarkeringen)
                    Vervolgens wordt de route berekend, kan even duren ivm met de 663 tussenpunten
                    6. In het menu op Bestand drukken, dan “omzetten naar TomTom NP-bestand)
                    7. In het menu op Bestand drukken, dan “omzetten naar TomTom route-bestand)
                    8. In het rechter scherm op het 4e icoontje drukken (verminderen), boven de gele vergrootglas
                    Route wordt verminderd van meer dan 600 tussenpunten naar 48 tussenpunten
                    9. In het menu op Bestand drukken, dan opslaan als een TomTom routebestand
                    10. Vervolgens dit zojuist opgeslagen TomTom .itn bestand openen in ITN converter en exporteren naar een Mireo .txt bestand
                    Eventueel kan de route in editeer stand aangepast worden (route punten toevoegen of verplaatsen)
                    11. Dit txt bestand kan nu op de GoRider geplaatst worden

Waarom programma Tyre nodig? Omdat je in Tyre de onnodig vele tussenpunten van Garmin kunt verminderen.

Met vriendelijke groet,

Comment

Simpel op te lossen dus .
                      En ik die dacht dat omzetten van Garmin naar TomTom omslachtig was

Comment

ja man,hopelijk fixen ze iets om dit wat vlotter te laten gebeuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beirie
                          Beirie ik heb compassie met u
                          Licensed to chill.

Comment

lol ja merci, maar OK dit werkt, het is een stap in de goede richting.
                            Alle pioniers kwamen problemen tegen hé Nu gewoon nog een programmake maken dat dit overbodig maakt zeker...

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imno
                              Oorspronkelijk geplaatst door beirie
                              Beirie ik heb compassie met u
                              Ik niet. Hij had maar een Garmin moeten kopen (en dat zeg ik dan als TomTom-gebruiker hé )

Comment

Working...
                              X