Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ardennen wegen overzicht (2015)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door WilfriedVA Bekijk Berichten
    ja
    hier nie... misschien de wegetjes in basecamp zetten als verschillende routen op één kaart
    alle ik ben totaal gene pc expert maar die routes unzippen werkt hier niet

Comment

ik volg dit met topic met heel veel interesse, echter na het uitzetten van enkele baantjes op basecamp zie ik veel te korte stukjes die moeilijk aan mekaar te breien zijn, ik zal me bijgevolg moeten houden aan mn vaste routes richting eifel. eens daar gekomen hoef je niets meer uit te stippelen en kan je niet verkeerd rijden (alhoewel.... ooit es de 1000bochtern editie 2011 begonnen en da was een tegenvaller van formaat, alles wat bocht kon genoemd worden kon tegen 200 genomen worden )
      wat is mijn vereiste : me amuseren zonder te ver over de 100km/u te gaan, een haarspeldbocht mag maar liefst gene ganse dag, deftig asfalt en niet teveel door dorpskernen, en niet te veel rechtdoor.
      mijn favoriete baantje was lang wiltz - kautenbach, maar ondertussen zoveel betere en minder gevaarlijke baantjes gevonden in de streek
      (gevaarlijk wegens teveel tegenliggers op uw eigen vak )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwieper Bekijk Berichten
        ik volg dit met topic met heel veel interesse, echter na het uitzetten van enkele baantjes op basecamp zie ik veel te korte stukjes die moeilijk aan mekaar te breien zijn, ik zal me bijgevolg moeten houden aan mn vaste routes richting eifel. eens daar gekomen hoef je niets meer uit te stippelen en kan je niet verkeerd rijden (alhoewel.... ooit es de 1000bochtern editie 2011 begonnen en da was een tegenvaller van formaat, alles wat bocht kon genoemd worden kon tegen 200 genomen worden )
        wat is mijn vereiste : me amuseren zonder te ver over de 100km/u te gaan, een haarspeldbocht mag maar liefst gene ganse dag, deftig asfalt en niet teveel door dorpskernen, en niet te veel rechtdoor.
        mijn favoriete baantje was lang wiltz - kautenbach, maar ondertussen zoveel betere en minder gevaarlijke baantjes gevonden in de streek
        (gevaarlijk wegens teveel tegenliggers op uw eigen vak )
        als ik dit zo allemaal lees hier,denk ik dat zolder ideaal is voor u alle soorten bochten goed asfalt en zeker weinig tegenliggers op uw vak,en nog dicht bij de deur ook nog.

Comment

Aanrader N981 Givet - Felenne
          link:https://www.google.be/maps/dir/50.10...8573175,14.25z
          Wegstaat : 9/10
          Bochtenfun: 9/10
          Zicht/omgeving: eigenlijk nog nooit op gelet maar staan veel bomen dus zal gene vette zijn
          Laatste maal gereden: 16-08-2015

Is in 't echt vele malen leuker dan het op de kaart lijkt

N810 Corbion - Bouillon
          link: https://www.google.be/maps/dir/49.79...0278528,14.29z
          wegstaat: 10/10
          bochtenfun 8/10
          zicht: 6/10
          laatste maal gereden 16-08-2015

kan beetje druk zijn tijdens zonnige weekends

Bellefontaine - Monceau-en-ardenne
          link: https://www.google.be/maps/dir/49.91...9812768,16.29z
          wegstaat: 10/10
          bochtenfun: 8/10
          zicht: 6/10
          laatste maal gereden: 16-08-2015

't is een beetje kort,amper ne kilometer,maar als je d'er toch bent....

N893 Rochehaut - Corbion
          link: https://www.google.be/maps/dir/49.83...,5.0057069,15z
          wegstaat: 9/10
          bochtenfun: 7/10
          zicht: 7/10
          laatste maal gereden 16-08-2015
          Rare jongens die motards....

Comment

Aanrader N981 Givet - Felenne
            link:https://www.google.be/maps/dir/50.10...8573175,14.25z
            Zicht/omgeving: eigenlijk nog nooit op gelet maar staan veel bomen dus zal gene vette zijn
            ken ik en is goed, alleen loopt het kompleet dood in Felenne (kwa goede wegen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
              U turnen
              2011 Kawasaki Z1000SX (black)
              2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
                't is een eilandje,ja.helaas....

U-turnen,ja ok,maar dat helpt ook ni veel want N/O/Z/W er is daar,zover ik weet,in een straal van pakweg 30km niks fatsoenlijks te vinden.
                eigenlijk moet je goed zot zijn om speciaal daarnaartoe te bollen
                Rare jongens die motards....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwieper Bekijk Berichten
                  hier nie... misschien de wegetjes in basecamp zetten als verschillende routen op één kaart
                  alle ik ben totaal gene pc expert maar die routes unzippen werkt hier niet
                  dacht de waardevolle info in Google Earth te kunnen steken want bezit zelf geen Garmin.
                  Maar kost veel tijd en vanuit Google Earth kunt ge nergens meer naartoe dus...
                  Denk gewoon dat ik hier wat Ardennenritten in de gaten ga houden.

Comment

't is een eilandje,ja.helaas....

U-turnen,ja ok,maar dat helpt ook ni veel want N/O/Z/W er is daar,zover ik weet,in een straal van pakweg 30km niks fatsoenlijks te vinden.
                    eigenlijk moet je goed zot zijn om speciaal daarnaartoe te bollen
                    awel ikke vind daar altijd wel schoon baantjes, elke keer of toch bijna elke keer ga ik langs daar richting eifel en luxemburg, een omwegske van een 200km maar altijd schoon baantjes en totaal geen ergernis, begin afrit namen, over falaen richting givet, felene efkes door frankrijk en daarna vresse sur semois rochehaut bouillon van daaruit richting dohan bertrix om dan , als een dagritje is richting houyet, en anders den eifel of luxemburg binnen

altijd goed voor een heel plezante dag

Comment

voor zover ik kan zien staat deze er nog niet op, nochtans een van mijn favoriete baantjes!

AANRADER: Rue de cielle N98 ( niet de zijstraat die ertussen staat als afrader )
                      Google Maps link: link
                      Wegstaat : 7/10
                      Zicht/omgeving: 6/10
                      Laatste maal gereden: sept 2015

Weg is bij het begin in La Roche en Ardenne niet super maar wordt beter na een aantal bochten.
                      korte bochten, lange bochten dit stukje heeft voor mij alles om er elke keer voor terug te keren.

Comment

AANRADER: Rue de la Station-Route de Givet N929
                        Google Maps link: https://www.google.be/maps/dir/50.19...a=!4m2!4m1!3e0
                        Zicht/omgeving: 8/10
                        Laatste maal gereden: juli 2015
                        1996 Kawasaki zx6r total loss in '99.
                        2012 KTM Duke 200 sinds 2015.

Comment

ik ben vandaag naar ardennen gereden.

213656.jpg

deze tegen gekomen

mv.jpg

en deze

xd.jpg
                          Last edited by Beginner; za. 16 jul. '16, 21:11.

Comment

Helemaal waar ik naar op zoek was, maar een beetje laat precies
                            Misschien toch nog eens van onder het stof halen.

Comment

Is er iemand die afgelopen jaar nog de N647 van Sourbrodt naar Elsenborn gereden heeft?
                              Zoek lokale bedrijven, bekijk kaarten en vind routebeschrijvingen in Google Maps.

Toen ik daar de laatste keer reed,was vooral het deel langs camp Elsenborn in zeer slechte staat.
                              Op Google streetview zie ik dat er vrij veel nieuwe beelden van vernieuwde wegen zijn uit 2019 in die streek,maar geen beelden nabij Elsenborn zelf,waarschijnlijk door het militaire domein.
                              Ik ben dus benieuwd of daar al beterschap is.
                              BOCHTENPIKKER

Comment

Working...
                              X