Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TomTom MyDrive

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• TomTom MyDrive

Heeft er iemand misschien ervaring met TomTom MyDrive?
    Ik heb hier een account voor gekoppeld in TYRE.
    Makkelijk... ik kopieer zo ritten rechtstreeks naar de cloud en zodra ik mijn TomTom verbind met mijn GSM verschijnt de rit tussen "mijn routes".

Het vreemde is wanneer ik aanlog op TomTom MyDrive online ik wel zie welk toestel ik heb, mijn POI's en zaken als 'thuis' en 'werk'.
    Maar mijn routes zelf kan ik nergens vinden.
    Het onderdeel waar ik ze zou verwachten geeft enkel de optie om 1 GPX bestand in te laden.

2018-08-06 09_20_13-TomTom MyDrive.jpg

Iemand een idee waar ik online mijn content van MyDrive kan terugvinden?
    Kijk ik ergens over?

Volgens mij sla je de stap mydrive over en staan die tracks daarom niet in het lijstje van tt mydrive.

Als je dat wil , denk ik dat je uw track moet maken in tyre , exporteren als .gpx en dan inporteren in tt mydrive.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jamez Bekijk Berichten
      Volgens mij sla je de stap mydrive over en staan die tracks daarom niet in het lijstje van tt mydrive.
      Als je dat wil , denk ik dat je uw track moet maken in tyre , exporteren als .gpx en dan inporteren in tt mydrive.
      Ergens volg ik wel maar het vreemde is... als ik mijn account koppel op een andere TomTom dat al mijn ritten ook daar via de Cloud op worden gedownload. Dus die bestanden moeten toch ergens vandaan komen?
      Ik vind het zo vreemd dat er ergens al mijn routes worden opgeslagen maar dat ik er niet aankan via de pc.

Het zou makkelijk zijn om op die manier eens GPX bestanden te delen of zo.

Comment

In het begin werden al die routes sowieso naar uw toestel gesynced. Tegenwoordig moet ge per iedere route een vinkje aanzetten.

vinkje.JPG

Ahja, en als uw routes niet syncen, check dan effe of de koppeling met uw account nog in orde is ...
        Suzuki RF600R '92 (verkocht)
        Honda VFR 800 '98 (verkocht)
        Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
        Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
        Honda CBR600F F4i 2002 (verkocht)
        KTM 1090 Adventure 2018 (huidig) (Black Sunshine)

Comment

Net eens getest en inderdaad...
          Ik kan in TYRE zelf de gegevens ingeven voor TomTom MyDrive en daarmee synchroniseren ze wel naar mijn GPS
          maar staan ze niet onder mijn account op de website. Daarvoor moet je dus die optie aanschuiven.
          Wel wat jammer want zo zie ik geen toegevoegde waarde meer voor TYRE.
          Dan kan ik beter online via RouteYou de ritten maken en dan via GPX inladen via TomTom MyDrive.

Beide sites werken zelfs vlotter met kaartmateriaal dan TYRE hoewel ironisch genoeg dat laatste ook gebeterd is sinds ze gestopt zijn met die Google Maps.

2018-08-06 11_53_54-TomTom MyDrive.jpg

Comment

Ik gebruik tegenwoordig ...

Krijg gratis permanente toegang tot het grootste autoroute- en motorroutearchief ter wereld.

Met de gratis account hebt ge eigenlijk alles wat ge nodig hebt ... en ik vind dit veel vlotter werken dan tyre en routeyou.

Comment

Ik mag het hopen voor €20.
              Voorlopig geen nood aan.
              Maar die tussenstap voor MyDrive is wel goed om te weten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ECHELON Bekijk Berichten
                Ik mag het hopen voor €20.
                Erm ... ?

Met de gratis account hebt ge eigenlijk alles wat ge nodig hebt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DavyDavy Bekijk Berichten
                  Erm ... ?
                  Gratis account had ik niet gezien.
                  Ik had enkel een trial gezien en daarna een bedrag van €20.
                  Straks nog eens beter bekijken.

Comment

Godverd...
                    Gisteren de routes in TomTom MyDrive gezet (en Actief gezet), om nu vast te stellen dat mijn TomTom weigert om "Mijn Routes" te laden.
                    Als ik daarop klik, blijft hij "hangen", om dan precies te resetten, terug naar de volledige wereldkaart
                    Heb al volledige update gedaan via "TT MyDrive Connect", maar heeft niet geholpen.
                    Laatste optie is een full reset uitvoeren

PS: voor de rest doet het toestel alles zoals normaal, enkel Mijn Routes vindt hij niet
                    Road: KTM Superduke 1290 R '19
                    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SuperDuke08 Bekijk Berichten
                      Godverd...
                      Gisteren de routes in TomTom MyDrive gezet (en Actief gezet), om nu vast te stellen dat mijn TomTom weigert om "Mijn Routes" te laden.
                      Als ik daarop klik, blijft hij "hangen", om dan precies te resetten, terug naar de volledige wereldkaart
                      Heb al volledige update gedaan via "TT MyDrive Connect", maar heeft niet geholpen.
                      Laatste optie is een full reset uitvoeren

PS: voor de rest doet het toestel alles zoals normaal, enkel Mijn Routes vindt hij niet
                      Renaat, heb exact hetzelfde voor, echt identiek, volledige reset gadaan, alles terug gekoppeld via my drive en daar verschenen de fré zijn routes automatisch, de andere zijn wel weg, die moet je dus desgevallend nog apart inladen. Reden? Beats me?
                      [FONT=Garamond]Kawasaki zzr600 '96 — Honda CBR 600F '98 — Honda VFR 800 '99 en 2016 — Suzuki GSX-R600 k5 Track [/FONT]
                      [FONT=Garamond]Tracer 900 GT phantom blue[/FONT]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skimatti Bekijk Berichten
                        Renaat, heb exact hetzelfde voor, echt identiek, volledige reset gadaan, alles terug gekoppeld via my drive en daar verschenen de fré zijn routes automatisch, de andere zijn wel weg, die moet je dus desgevallend nog apart inladen. Reden? Beats me?
                        Ik heb de TT net aan de PC gehangen, en de GPX met de tracks manuaal overgezet en dan geImporteerd.
                        En toen waren ineens alle routes terug zichtbaar, dus zowel de geimporteerde als de routes die op My drive stonden.

Geen idee wat hier is gebeurd, mss dat Mr.GPS hier een antwoord op heeft.

Nu, mijn vertrouwen in de TT heeft toh weer een tikje gekregen, ik ga nu dus alle routes ook op mijn Zumo 390 zetten, en deze als backup meenemen (aansluiting zit nog op mijn beestje)

PS: Mss kan een mod met teveel tijd deze posts verplaatsen naar de GPS sectie?
                        Last edited by SuperDuke08; zo. 9 sep. '18, 20:22. Reden: Mods aant werk zetten ;-)
                        Road: KTM Superduke 1290 R '19
                        StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

Comment

TomTom MyDrive ... ligt het aan mij of gaat het heel erg snel bergaf met die tool? Ik ben er na veel gesukkel in geslaagd om mijn routes er in te krijgen voor morgen, maar routes deleten bvb lukt totaal niet (ik moet iedere keer als ik ergens op klik opnieuw inloggen)

Piece of shit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DavyDavy Bekijk Berichten
                            TomTom MyDrive ... ligt het aan mij of gaat het heel erg snel bergaf met die tool? Ik ben er na veel gesukkel in geslaagd om mijn routes er in te krijgen voor morgen, maar routes deleten bvb lukt totaal niet (ik moet iedere keer als ik ergens op klik opnieuw inloggen)

Piece of shit!
                            Nope,
                            Vandaag nog getest.
                            Als het is voor 1 GPX snel in de cloud te zetten en tegen dat je aan de motor komt staat het er op is het niets.
                            Maar bvb Fre zijn ritten opgedeeld in A, B en C versies is een ramp op die tool.
                            Telkens moet je indd opnieuw inloggen.

Ik had TYRE ook verbonden met TomTom Mydrive en dat gaat vlotter om bestaande GPX bestanden er op te syncen.
                            Alleen om routes in elkaar te steken vind ik dat dan weer een minder programma

Comment

Ik dacht vandaag even snel de Luxemburgroutes 2020 op de tomtom te zwieren, valt dat even tegen!

Tot nu toe enkel zelfgemaakte routes via MRA gereden en via die app dus ook geëxporteerd.

Ik heb de routes van E.M. al in de mydrive gekregen, syncen aangezet en GPS gekoppeld, maar geen resultaat...?
                              Frustraties! Na anderhalf uur geef ik het bijna op...

Zie ik iets voor de hand liggend over het hoofd?

Ter info: ik heb een rider 410 en een Macbook. Tomtom komt ook niet in de finder voor.

Alvast bedankt!

Comment

Working...
                              X