Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GPS apps die autostrade vermijden : bestaan die?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Beginner Bekijk Berichten
    Gisteren "Scenic" gevonden. Ik ga dit binnenkort uittesten (gratis versie).
    [ATTACH=CONFIG]18313[/ATTACH]
    Ik heb de volledige app gekocht, lifetime, wat mij betreft is dit dé navigatie app bij uitstek.

Heb er in september 3000 km routes door het zwarte woud gereden zonder fouten.

Binnenkort komt er een nieuwe versie uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Outsync Bekijk Berichten
      Ik heb de volledige app gekocht, lifetime, wat mij betreft is dit dé navigatie app bij uitstek.

Heb er in september 3000 km routes door het zwarte woud gereden zonder fouten.

Binnenkort komt er een nieuwe versie uit.
      Heb je ook ervaring mee met Calimoto? Ben aan twijfelen tussen die 2.
      Calimoto: €69,99
      Scenic: €89,99

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beginner Bekijk Berichten
        Heb je ook ervaring mee met Calimoto? Ben aan twijfelen tussen die 2.
        Calimoto: €69,99
        Scenic: €89,99
        Calimoto is toch maar € 39,90- / jaar, alé voor Android toch.

Comment

calimoto heeft verschillende prijzen, dacht ik. Als je alles altijd wil, is het idd 40 euro per jaar.

Maar er zijn ook andere prijzen, al naargelang wat je precies wil hebben en voor hoe lang.

Comment

Ah ok, die had ik niet meegekregen. Ik had eerst de gratis versie, dan heb ik de upgrade genomen, om via pc te kunnen plannen, en de flitscamera's. De aankoopprijs is er al uit [emoji850]

Comment

Vandaag Scenic getest.
              Het maken van routes is gemakkelijker dan bij Calimoto.
              Maar rijden en regelmatig kijken naar GPS is toch niets voor mij denk ik. Of misschien moet ik nog gewoon worden.
              Eerste route heel uitbundig gemaakt, serieus onderschat, heb maar 1/3 kunnen rijden, begon al donker te worden dus moeten afhaken.

Voor af en toe te gebruiken raad ik Scenic boven Calimoto. Met de gratis versie kun je veel meer doen ook.
              E527D55E-513A-4E86-815D-6F95E9B9B09B.jpg
              Bijgevoegde bestanden
              Last edited by Beginner; zo. 8 nov. '20, 01:25.

Comment

't Topic is al een jaartje oud maar ik kaap het toch even. Die Calimoto kende ik nog niet. Ik gebruik MRA en m'n instinct nu maar ben altijd in om eens iets anders te proberen. Heeft iemand hier wat langdurige ervaringen met Calimoto?

Comment

ja, 18400km, volgens de app.

vooraf plannen, doe ik niet zo veel. ik gebruik het meestal onderweg, met niet al te veel waypoints.

Meestal maakt Calimoto wel goeie keuzes al probeer ik wel vooral in regio's te rijden waar ge weinig foute keuzes kunt maken...

en als ik iets anders gebruik, laat ik Calimoto de track optekenen.

Comment

Ik ben best tevreden over het aangeven van de vaste "kastjes" in de app. Het uitzetten van routes gaat ook best wel goed al moet ik eerlijkheidshalve wel vermelden dat ik nooit een echte Garmin oid heb gehad en daarmee niet kan vergelijken. Het geluid stuur ik door naar men headset dus dan moet je eigenlijk niet veel op het scherm kijken.

Comment

Ik ben zeker niet de persoon die heel veel kent van goede navigatietoestellen of apps, maar als het gaat over de oorspronkelijke vraag van de topicstarter :

Bestaan er eigenlijk GPS apps specifiek voor moto waarin je bijv kan aanduiden om autostrades te vermijden. Bijv ik wil een ritje doen van Oudenaarde naar Lille, maar wil niet continu de E17 volgen maar binnendoor.

Dat gaat dus niet zozeer over op voorhand geplande ritten , maar eerder verras me, doe maar, als ik maar op mijn bestemming kom zonder autosnelweg.

Dan gebruik ik de huidige WAZE eigenlijk wel graag.
                      Ik gebruik het in mijn auto , maar ook altijd op de moto en dan in de stand motor ( je kan je voertuig ingeven) .
                      Als je in WAZE " vermijden autosnelweg " ingeeft, dan gaat ie toch rekening houden met het ingestelde voertuig "motor" en aan de hand daarvan baantjes kiezen.
                      Ik heb dat al wel eens meer gebruikt en ben dan wel eens op verrassende routes gekomen. Soms gaat hij er ook wel over met de baantjes, maar het is niet verkeerd en allemaal vrij eenvoudig.

Bij mij staat de GSM op het stuur, maar met het geluid in oortjes in de helm, dus ik hoef niet de hele tijd te kijken. En verder is het scherm van Waze in één oogopslag duidelijk, daar is het dan wel goed in.
                      Maar zoals gezegd niets met importeren van GPX bestanden en dergelijke dus beperkt..... Wel live flitsers ( interessant) , omleidingen etc..... ook in de oortjes

Comment

Wel opletten met Waze & flitsers in de Ardennen ... dat klopt daar voor geen ballen (te weinig scouts).
                        Ik spreek nu wel van 5 a 6 jaar terug, toen heb ik het 4 maand full time geprobeerd, maar met veel frustraties opgegeven. Dode dieren op de snelweg aangeven deed het wel goed
                        In andere contexten of met andere doelen gebruik ik Waze wel graag. (al blijf ik toch voorkeur geven aan de TomTom).
                        Waze zit kwa tijdschattingen en snelste routes niet veraf van TomTom (wagen, stadsverkeer etc), maar TomTom doet het juist toch IMO iets beter.
                        2011 Kawasaki Z1000SX (black)
                        2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Working...
                        X