Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VERBODEN baantjes & politie controles

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• VERBODEN baantjes & politie controles

Op welke wegen mag je met de moto NIET meer rijden? en wanneer (bijv. altijd of enkel in het weekend/feestdagen)?
    En waar is er regelmatig politie controle? (snelheid of algemene controles)

Ik ben verschillende routes aan het voorbereiden voor Duitsland en Luxemburg, maar heb nu al een paar topics op Facebook zien passeren waar je met de moto NIET meer mag rijden.
    Verder wil ik een beetje de plaatsen waar regelmatig controles zijn ook een beetje vermijden.

Graag ook de GPS coördinaten posten, deze kan je bekomen door in Google Maps ergens te klikken, dan verschijnt er onderaan in het scherm een kleine popup met de coördinaten, als je daarop klikt kan je ze kopiëren rechts in het scherm, gelieve het format te kopiëren zoals de voorbeelden hieronder. Ik zal dan regelmatig een GPX file posten die je kan gebruiken in Basecamp of ander route programma om deze wegen en controles te vermijden.

VERBODEN
    Duitsland
    • 51.238686, 7.959877 L687 Rönkhausen
    • ...

Luxemburg
    • ...
    • ...

CONTROLES
    Duitsland
    • 50.129315, 7.230914 Bruttig-Fankel
    • ...

Luxemburg
    • ...
    • ...
    Last edited by CrazyBen; do. 20 feb. '20, 21:42.

2 handige sites voor Duitsland:
    Hier findest du eine Übersicht der Streckensperrungen für Motorradfahrer in Deutschland

Stand: 17.12.22 Streckensperrungen für Motorräder nach Postleitzahlen sortiert und mit einer Angabe des Zeitraums versehen. "SaSo" steht für eine Sperrung an Samstagen, Sonntagen und Feiertagen, "So" an Sonn- und Feiertagen und "Vollsperrung" bedeutet eine Sperrung an allen Wochentagen "-Kuhdorf" bedeutet, dass die Durchfahrt ab hier in Richtung Kuhdorf gesperrt ist. "95dB" bedeutet, dass die Sperrung nur für Motorräder mit einem Standgeräusch ab 95 dB gilt.
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008

Comment

Voor omgeving Sauerland alvast de deze:

- B236 vanaf Oberkirchen richting Hoheleye - verboden in't weekend en op feestdagen (feiertagen)
      - L685 (Ochsenkopf) - verboden in't weekend en op feestdagen (feiertagen)
      - L687 tussen Rönkhausen en Wildewiese - vom 1. April bis 31. Oktober jeweils an den Wochenenden sowie an Feiertagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
        2 handige sites voor Duitsland:
        Hier findest du eine Übersicht der Streckensperrungen für Motorradfahrer in Deutschland

https://www.google.com/maps/d/viewer...vQwe9_omTV_Ld8
        Inderdaad handig, zeker omdat je er ook de files voor Basecamp al kan downloaden. Spijtig moet ik wel al 3 routes aanpassen van de PRE eifel week, maar dat bewijst dat ik er toch de goede baantjes uitkies

Comment

Iemand toevallig misschien een file met alle flitspalen van Duitsland, of ergens te downloaden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CrazyBen Bekijk Berichten
            Iemand toevallig misschien een file met alle flitspalen van Duitsland, of ergens te downloaden?

Ze zijn niet enkel meer banen aan het sluiten voor motorrijders maar ook net dit artikel gelezen :

KAWASAKI Z900RS

[FONT=Comic Sans MS]"THE LEGEND RETURNS"[/FONT]

Comment

En dit:

Bijzonder nieuws uit Duitsland. Het gebruik van flits-apps zoals Flitsmeister, Waze en dan dus ook Google Maps, is verboden. Gebruik je die wel, dan kun je een boete krijgen.

Comment

Dit lijkt me E.M. materie

Comment

Ik lees nergens iets over "coyote", ik laat deze app en waze tegelijkertijd op het scherm in het klein meedraaien, krijg dan ook van de twee meldingen, één druk op een knopje en alles is weer weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B Bekijk Berichten
                    Ik lees nergens iets over "coyote", ik laat deze app en waze tegelijkertijd op het scherm in het klein meedraaien, krijg dan ook van de twee meldingen, één druk op een knopje en alles is weer weg.
                    Werkt dat ook in Duitsland, waar haalt coyote eigenlijk de (mobiele) flitsers van, enkel van hun eigen gebruikers of nog via andere bronnen, anders zullen de mobiele controles er niet op staan.

Comment

Via eigen gebruikers, mobile flitsers ook, enkel is dat in het buitenland iets anders, geven bijvoorbeeld aan " gevaarlijke situatie 2000 m " dan weet je dat je in die afstand moet opletten, en is volledig legaal, daar ze niet direct de juiste plaats aangeven.

Comment

Via eigen gebruikers, mobile flitsers ook, enkel is dat in het buitenland iets anders, geven bijvoorbeeld aan " gevaarlijke situatie 2000 m " dan weet je dat je in die afstand moet opletten, en is volledig legaal, daar ze niet direct de juiste plaats aangeven.
                        Ik vermoed dat Waze dat ook zo gaat doen. In Frankrijk werkt het zo ook al voor Waze

Comment

De grijze zone van wat mag en wat niet is weer even aangescherpt.

Blitzerwarner und -Apps warnen vor Geschwindigkeitsmessungen – aber sie sind meist nicht legal. Welche Warner erlaubt sind – und welche Strafen drohen!

Let op: Bestuurders die een flitspaal-waarschuwing in de auto gebruiken, lopen voortaan kans beboet te worden in Duitsland. De Bondsraad heeft hiertoe de wegenverkeerswet aangescherpt.
                          In de wegenverkeerswet was al opgenomen dat ingebouwde radarverklikkers en losse apparatuur die ertoe dient om controles aan te kondigen of te verstoren verboden is. Sinds 14 februari mogen ook apps met die functie niet meer. Tot voor kort was dit nog een grijs gebied omdat telefoons dat niet als hoofddoel hebben.
                          Artikel 23 in de wegenverkeerswet is nu veranderd, zodat het ook om apparaten gaat die naast hun hoofddoel ook de controles kunnen verklikken en/of verstoren. Als je alleen de flitspaal-app installeert, ben je echter niet strafbaar. Alleen het gebruik is verboden. Hetzelfde geldt voor navigatieapparatuur. Veel navigatiesystemen worden geleverd met een vooraf geïnstalleerde flitspaal-waarschuwing. Als je die functie echter permanent uitschakelt, ben je niet strafbaar.
                          Er zit ook nog een flinke een maas in de nieuwe wet. De passage in de wegenverkeerswet verwijst expliciet naar de bestuurder. Andere passagiers zijn vrijgesteld. In theorie zou de bijrijder een flitspaal-app mogen gebruiken. Het probleem daarbij is alleen dat hij de bestuurder ook niet mag waarschuwen voor flitspalen. Maar dat bewijzen lijkt ons bij voorbaat een lastige zaak voor de aanklager wanneer het op een rechtszaak aankomt.
                          2011 Kawasaki Z1000SX (black)
                          2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smiley Bekijk Berichten
                            Dit lijkt me E.M. materie
                            Ik heb indertijd uren bezig geweest om via de officiele kanalen deze wegen te vinden.
                            Dit was een kut job, elk departement had zijn eigen website, en de verboden wegen waren toen enkel in de persberichten terug te vinden.

Ik heb op basis daarvan deze twee maps gemaakt (maar let op, deze zijn al jaren niet meer geupdate).

Forbidden motorcycle routes Germany (weekend)
                            Forbidden motorcycle roads Germany

Er is nu een andere map die meer up to date is.
                            Maar deze heeft ook niet de juiste informatie.

Streckensperrungen Motorrad

Sommige wegen zijn bv enkel verboden in 1 richting.
                            Sommige wegen zijn enkel in een bepaalde periode verboden.
                            Sommige dorpscentra zijn volledig verboden
                            Soms is het verbod van een bepaald uur tot een bepaald uur (elke dag)
                            Soms enkel in het weekend en feestdagen etc ...
                            Deze belangrijke info vind je niet steeds snel of correct terug in de meest up to date map (bij mijn weten).
                            2011 Kawasaki Z1000SX (black)
                            2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sugomi Bekijk Berichten
                              Ze zijn niet enkel meer banen aan het sluiten voor motorrijders maar ook net dit artikel gelezen :

https://www.motor.nl/motornieuws/fli...WPnJ55TTFDy32Y
                              Ik vraag me af wat er gebeurd als je je GSM afzet en weigert te ontgrendelen.
                              Zouden ze iemand kunnen verplichten om zijn/haar codes, paswoord of vingerafdruk in te geven?
                              Ik weet in Nederland dat ze al enkele zaken hebben gehad maar dat was meer in, slechts lichtjes, ernstigere omstandigheden zoals ontvoering en drugshandel.

Comment

Working...
                              X