Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rit "Circuit de Charlemagne"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rit "Circuit de Charlemagne"

Hallo,

ik wil mij eens kandidaat stellen om een rit te organiseren met name
    de "verkeersdrempel route" gevolgd door het circuit de Charlemagne.

Opzet van de rit => we rijden enkel en alleen via de kleinste binnenwegen tot in de buurt van Maredsous, Anhee, Denee tot aan Hotel Cobut. In het Hotel Cobut kunnen we allemaal samenkomen om van daaruit het "Circuit de Charlemagne" te rijden. Een volledig afgepijld traject met vijfhoekige borden waarop "Keizer Charlemagne" te paard afgebeeld staat... (als ik mij niet vergis natuurlijk)

Deze route gaat door de mooiste binnenwegen en valleien van Namen en omstreken.

Deze rit komt toe aan het vetrekpunt (Hotel Cobut) en van daaruit ben je op +- 60 max 75 minuten thuis.

Ik bezorg, indien gewenst, een geschreven roadbook.

Ik heb deze rit vorig jaar uitgezet voor de Fazerclub uit Nederland en deze mensen waren allen tevreden.

Heeft iemand interesse ? Laat me dit dan weten ;-)

mvg

Stephan

Ben wel geinteresseerd,rij zelf elke zondag als koprijder naar de ardennen,maar wil ook wel eens achteraan rijden Wel best wachten op beter weer.

Comment

[quote="steffz1"]Hallo,

ik wil mij eens kandidaat stellen om een rit te organiseren met name
      de "verkeersdrempel route" gevolgd door het circuit de Charlemagne.

Opzet van de rit => we rijden enkel en alleen via de kleinste binnenwegen tot in de buurt van Maredsous, Anhee, Denee tot aan Hotel Cobut. In het Hotel Cobut kunnen we allemaal samenkomen om van daaruit het "Circuit de Charlemagne" te rijden. Een volledig afgepijld traject met vijfhoekige borden waarop "Keizer Charlemagne" te paard afgebeeld staat... (als ik mij niet vergis natuurlijk)

Deze route gaat door de mooiste binnenwegen en valleien van Namen en omstreken.

Deze rit komt toe aan het vetrekpunt (Hotel Cobut) en van daaruit ben je op +- 60 max 75 minuten thuis.

Ik bezorg, indien gewenst, een geschreven roadbook.

Ik heb deze rit vorig jaar uitgezet voor de Fazerclub uit Nederland en deze mensen waren allen tevreden.

Heeft iemand interesse ? Laat me dit dan weten ]
      interresant, en wou je hier een begeleide rondrit van(dus met voorrijder, iemand achteraan, en wegkapiteins) of de roadbooks verkopen voor weinig, ergens samenkomen met z'n allen, en dan ieder z'n eigen gang met 't roadbook?
      of nog anders?
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
      hoe gekker hoe liever
      -------------------------------------------

Comment

Die heb ik ook al gereden.

Klopt is de moeite, ik volg wel
        Okinawa Goyu Ryu

[font=Verdana]To search for the old is to understand the new.[/font]

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
          interresant, en wou je hier een begeleide rondrit van(dus met voorrijder, iemand achteraan, en wegkapiteins) of de roadbooks verkopen voor weinig, ergens samenkomen met z'n allen, en dan ieder z'n eigen gang met 't roadbook?
          of nog anders?
          Ik heb het roadbook nog liggen, ik heb deze verleden jaar gemaakt aan de hand van een bestaande die reeds bestond. Om dit te doen heb ik alles wel 4 keer moeten opnieuw rijden want vanwege de kleine wegen komt men veel omleidingen tegen die de hele roadbook onmiddellijk op zijn kop gooien.

Het gemakkelijkst is alsvolgt :

We kunnen bvb naargelang de grote van de groep enkele voorrijders vinden die de volledige rit kennen. Die groepen van max 6 man worden begeleid door één voorrijder. Dus voor 18 man hebben we toch 3 voorrijders nodig.
          DWZ dat deze voorrijders toch een keer of twee met mij de rit dienen te rijden tot aan Hotel Cobut. Het circuit wijst zichzelf uit.

Als vertrekplaats stel ik het Tienbundershof (zie http://www.tienbundershof.be) voor waar een zeer grote parking is en waar de mensen die toekomen eventueel iets kunnen drinken als ze willen. Ik ken de uitbaatster goed en ze zal er geen probleem van maken om daar de roadbooks uit te delen en een korte briefing te doen. De rit van Tienbundershof tot Hotel Cobut is +- 125 km waarvan max 8 km autostrade (tussen Holsbeek en Leuven) De uitbaters van Hotel Cobut ken ik ook en dit koppel zal ons met veel plezier ontvangen.
          Eenmaal ter plaatse wacht ons een mooi circuit van +- 160 km lang langs de oevers van de Maas, de kastelen en de rotsen van freyr, de korte maar gevaarlijke bochten in de buurt van maredsous.

De prijs van dit alles => 1.25 Euro per roadbook, bedrag te delen onder de voorrijders zodat deze hun onkosten (benzine) een beetje kunnen recupereren van het kontroleren van de rit ? Ik moet voor de roadbook copies nikske hebben.

Dit alles is maar een voorstel, alle tips zijn welkom ....

Dit is een foto van de bende die verleden jaar met mij meegereden waren maar dan tijdens een week-end dat ik voor die gasten georganiseerd had met roadbook, hotelovernachting of campingovernachting met BBQ + ontbijt. We staan hier op de parking van het tienbundershof klaar om te vertrekken - De rit had ik de frietkottentoer genoemd :biggrin:

Ik was de fotograaf dus ik sta er niet tusen maar je ziet wel mijn gele fazer in het midden staan ongeveer.

Als jullie dit ook zien zitten wil ik dit ook eens organiseren.

mvg

Stef

Comment

http://www.verbon.com/hoofdmenu.htm

Dit hotel? Ken die baantjes daar vanbuiten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido
              http://www.verbon.com/hoofdmenu.htm

Dit hotel? Ken die baantjes daar vanbuiten
              Inderdaad Guido, Wilma en Henny de uitbaters zijn Goldwing rijders

Ik ken ze ook maar voor beginners is het daar toch opletten geblazen ...

mvg

Stef

Comment

Dan zal ik wel eens meerijden om daarna als voorrijder mee te rijden,amai da is veel rijden De Tienbunder ken ik ook,ging daar vroeger in mijn motocross jaren trainen met de mountainbike,is hier niet ver vanaf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido
                  Dan zal ik wel eens meerijden om daarna als voorrijder mee te rijden,amai da is veel rijden De Tienbunder ken ik ook,ging daar vroeger in mijn motocross jaren trainen met de mountainbike,is hier niet ver vanaf
                  Haha ervaren voorrijders de ene wat jonger als den andere ;-)

mvg

Stef

Comment

Heb je meer info over de omgeving daar? Want die plaatsnamen zeggen me niks. Maar t idee van het ritje klinkt wel goed
                    Racesmurf heeft zn gixxer!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Racesmurf.
                      Heb je meer info over de omgeving daar? Want die plaatsnamen zeggen me niks. Maar t idee van het ritje klinkt wel goed
                      Enkele namen ??

Ok hier komen ze :

Maredret, Anthéé, Denee, Falaen, Namen, Celles, Houyet, [font=Arial, Helvetica, sans-serif]Foy-Notre-Dame Dinant, Crupet, Abdij van Maredsous.

mvg

Stef[/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
                        Enkele namen ??

Ok hier komen ze :

Maredret, Anthéé, Denee, Falaen, Namen, Celles, Houyet, [font=Arial, Helvetica, sans-serif]Foy-Notre-Dame Dinant, Crupet, Abdij van Maredsous.

mvg

Stef[/font]
                        Kijk maar eens op google.

Comment

Ik zie dit ook wel zitten. Welke datum had je in gedachten Steff?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterke750
                            Ik zie dit ook wel zitten. Welke datum had je in gedachten Steff?
                            Dieterke,

ik richt me naar de reacties ... momenteel zijn het er nog niet zoveel maar ja het is ook nog winter. Als jij wil spreken we eens af met Guido om de aanrijroute uit te proberen, en dan kan je ineens een sneakpreview komen doen van de werken van huis op stelten.

groeten

Stef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
                              Dieterke,

ik richt me naar de reacties ... momenteel zijn het er nog niet zoveel maar ja het is ook nog winter. Als jij wil spreken we eens af met Guido om de aanrijroute uit te proberen, en dan kan je ineens een sneakpreview komen doen van de werken van huis op stelten.

groeten

Stef
                              Ok nog efkes afwachten ja, ..ik zou het liefst gaan in een maand wanneer het meestal droog is(vanaf mei,...) kwestie van die schoon bochtekes hehe. En die sneakpreview zie ik ook wel zitten

Comment

Working...
                              X