Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Circuitbanden 2005

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Circuitbanden 2005

    Hi,

    Aangezien circuitrijden nogal wat van je banden vraagt, heb je dus goede banden nodig.
    Ik ben terecht gekomen bij de nederlandse bandenman.nl.
    Die houdt trouwens dit weekend een actie (zie onderaan), en ik zoek me wat banden te bestellen. Maar om nu ineens 6 banden aan te kopen vindt ik wat veel.
    Daarom vroeg ik me af of er hier nog circuitrijders zijn die gezamelijk banden willen bestellen? Ik moet het wel voor zondag avond 20h weten.
    Verzending is dan 10 euro per set.

    Supercorsa PRO SC1,2,3 (tussen haakjes is prijs voor regenband of slick)
    voorband 120 = 120 euro (regenband of slick 116,-)
    achterband 180 = 153 euro (regenband of slick 139,-)
    achterband 190 = 158 euro (regenband of slick 143,-)

    een 160/60 17" achterband SC = 148euro (slick/regenband = 136 euro)

    Racetec K1,K2, K3 (tussen haakjes is prijs voor regenband of slick)
    voorband 120 = 121 euro (regenband of slick 111,-)
    achterband 180 = 160 euro (regenband of slick 132,-)
    achterband 190 = 164 euro (regenband of slick 135,-)

  • #2
    niemand banden nodig?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
      niemand banden nodig?
      Nu op moment nie echt nee, tgaat sneeuwen

      Ik ga wel een paar keer op circuit gaan rijden, maar niet om te zeggen dak hiervoor speciaal een setje banden ga kopen. Wat er op ligt op die moment zal moeten dienen.

      Ik hoop voor u dat er nog een paar reageren, want de prijzen zien er wel goed uit

      Comment


      • #4
        denk as ge da nieuw koopt da ge spijt ga hebben erna

        gaan echt ni lang mee :biggrin:
        1100km en zo goed als weg
        en dan nog op straat (150km opt circuit mee gereden)
        en ik wil geen pirelli's
        geef mij ma battlax
        yzf 1000 RR 'red devil'

        Comment


        • #5
          michelin pilot power...goe veu opt circuit en nog plezier ervan opt straat ook
          today is a good day to race !

          Comment


          • #6
            met van die acties moet je wel altijd uitzien
            kunnen oudere banden zijn dat ze dan goeiekoper wegdoen
            weet je de productie datum toevallig van die banden ??

            ze gaan nie lang mee die sc's
            maar ze plakken wel
            en dat is hetgeen da we nodig hebben :tongue:
            My other toy has tits

            Hang Loose!!!

            Comment


            • #7
              Awel de productiedatum van de banden zit wel snor, ze worden aangeboden door de bandenman.nl is ook vrij frequent op motorforum.nl.
              Mocht die rommel verkopen had ik het wel ergens gelezen.

              Maar nu vraag ik me af als beginnend circuitrijder of deze sc's wel niet een beetje té zijn?
              Met welke banden heb je goeie grip en een redelijke levensduur zonder elke 2 circuitdagen nieuwe banden te moeten leggen?

              Dan heb ik nog de vraag of ik een 180/55 zou monteren op m'n 5J velg van de cbr, waar normaal een 160 op ligt?
              Voordeel is dan wel dat ik de oude circuitbanden kan gebruiken op m'n cb600 die heeft een 180/55 standaard.

              Grtz

              Comment


              • #8
                ik ken de bandenman wel (alle van op mf)
                ik zeg niet dat het zo is alleen dat je daar mee moet oppassen met zo een actie's
                maar zien ook just dat de sc PRO is dus dan moete al nie twijfelen
                die is er nog mer pas van dit jaar

                ik denk dat je het beste bij uwe 160 blijft
                180 gaat uwe motor vreed slecht doen sturen denk ik
                en uwe velg is te smal
                My other toy has tits

                Hang Loose!!!

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Mito350
                  Awel de productiedatum van de banden zit wel snor, ze worden aangeboden door de bandenman.nl is ook vrij frequent op motorforum.nl.
                  Mocht die rommel verkopen had ik het wel ergens gelezen.

                  Maar nu vraag ik me af als beginnend circuitrijder of deze sc's wel niet een beetje té zijn?
                  Met welke banden heb je goeie grip en een redelijke levensduur zonder elke 2 circuitdagen nieuwe banden te moeten leggen?

                  Dan heb ik nog de vraag of ik een 180/55 zou monteren op m'n 5J velg van de cbr, waar normaal een 160 op ligt?
                  Voordeel is dan wel dat ik de oude circuitbanden kan gebruiken op m'n cb600 die heeft een 180/55 standaard.

                  Grtz
                  D207RR,goed op circuit goed op baan,k'doe daar zelf rond de 5000Km mee en je kan dan een 170 steken die maar even breed is als een 160 maar wel beter stuurt,maar als je er enkel op het circuit mee rond gaat kies ik persoonlijk toch voor de Pilot Race.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racer
                    denk as ge da nieuw koopt da ge spijt ga hebben erna

                    gaan echt ni lang mee :biggrin:
                    1100km en zo goed als weg
                    en dan nog op straat (150km opt circuit mee gereden)
                    en ik wil geen pirelli's
                    geef mij ma battlax
                    heh, ik had eerst battlax liggen op mijne cbr, ben overgestapt naar Pirelli Diablo's, zelfs met 2 circuitdagen erbij gingen ze 3000 km langer mee dan de battlax (battlax= 5500 km, diablo's = 8500 km). Allez het gaat hier over de achterband hè.
                    Voorband battlax: 12000 km, pirelli weet ik niet, CBR is verkocht

                    Greetzzz

                    Sanka
                    Ik HAAT mensen die hun zin nooit

                    Comment


                    • #11
                      Mito350 heb de nu katchoekes besteld?
                      My other toy has tits

                      Hang Loose!!!

                      Comment


                      • #12
                        zoals ik reeds zei had in nie veel goesting om allen 3 sets te bestellen.
                        en ik ga toch maar eerst op gewone straatbanden beginnen, die gaan iets langer mee
                        en t'is nie da'k de stukken deraf gaan rijden de eerste keren

                        Comment


                        • #13
                          mijn mening :
                          1) ik koop ne band omda die goed is en mij goed ligt
                          2) als uwe pirelli langer meegaat dan ne battlax wilt zeggen da em ni zoveel grip heeft
                          3) ik koop gene band voor de levensduur ma voor de 2 bovenstaande redenen

                          das het enige contact me de weg en as da ni goed is rijd ge ni goed
                          heb me pirellis gereden dunlops ook (op maat zenne tuf)
                          en da suxt gewoon
                          me de battlaxen durf ik met achterwiel aant driften uit de bocht komen
                          perfekt doseerbaar
                          me dunlops durfde ik ni eens plat gaan
                          zo weinig gevoel
                          pirelli was iet beter ma lang gene battlax
                          (en deze uitzetting is mijn persoonlijke mening
                          ik verwacht niet dat iemand deze deelt
                          ieder zen eigen rijstijl en gevoel
                          ik zeg dit gewoon omda ik iets goed heb me battlaxen
                          en dan verandert ge ni e )

                          Oorspronkelijk geplaatst door sanka1976
                          heh, ik had eerst battlax liggen op mijne cbr, ben overgestapt naar Pirelli Diablo's, zelfs met 2 circuitdagen erbij gingen ze 3000 km langer mee dan de battlax (battlax= 5500 km, diablo's = 8500 km). Allez het gaat hier over de achterband hè.
                          Voorband battlax: 12000 km, pirelli weet ik niet, CBR is verkocht

                          Greetzzz

                          Sanka
                          yzf 1000 RR 'red devil'

                          Comment


                          • #14
                            Banden zijn idd iets heel persoonlijks, 't gaat er hem in de eerste plaats om wat jij er van denkt, pas op de tweede plaats komen de eigenschappen van de band zelf.

                            Er doen echter heel wat fabeltjes de ronde. De productiedatum bijvoorbeeld. De meeste mensen weten niet eens waar ze ze kunnen aflezen op de band. Ik zie niet in wat er mis is met bijvoorbeeld een band als een Supercorsa nu te kopen van bijvoorbeeld 2003. Een band gaat-indien bewaard in goede omstandigheden- 6 jaar mee. Goede omstandigheden wil zeggen droog, koel en donker.
                            In de meeste bandencentrales staat de garagedeur hele dag open (wisselende vochtigheid + temperatuur, zonlicht, uitlaatgassen van auto's enz). Ze plaatsten regelmatig ook oudere banden (ja, ook die met zogezegd een goede roulatie). Niemand geweten die daar al problemen mee gehad heeft.

                            Ik heb vorig jaar Pilot Powers laten leggen voor op circuit te rijden, ze werden gelegd begin 2004 en waren van einde 2003. Moet ik ze nu vervangen om in 2005 te rijden ? Zal mij gaan haasten ...

                            De redenering "overjaarse" band = brol zou ik toch wel met ne hele zak zout nemen in ieder geval.

                            Comment


                            • #15
                              quote van den bandenman himself op mf op 30 aug 2004

                              Oorspronkelijk geplaatst door debandenman
                              De productiedatum is om 2 redenen van belang]weekmakers[/b] die langzaam maar zeker uit een band wegverdampen waardoor het rubber harder wordt, sneller slijt en minder grip geeft. In principe is het zo dat alle racebanden van ons op dit moment productiedatum 2004 hebben en de straatbanden bij voorkeur 2003 maar soms is 2002 niet te voorkomen.

                              * Banden die ouder zijn dan 2000/2001 vallen om deze reden in de categorie 'restpartijen' die door de bandenhandel in de markt worden gedumpt tegen lage prijzen. Veel motorzaken verkopen die dan als 'aanbieding' waarbij ze de productie datum maar even voor het gemak niet bekijken. Kanttekening is dat fabrikanten van mening zijn dat banden 5 tot 6 jaar na productie te gebruiken zijn.... maar ja zij maken die krengen dan ook zelf
                              ik zeg ook nie da ne overjaarse band brol is he
                              ik wil gewoon de productie datum weten van de banden die ik koop

                              ik rij nu op rensporten
                              daarvoor altijd straatbanden gereden en ik wil gewoon nog geen straatband nie meer
                              den eerste keer da ik deftig den afrit pakte van de snelweg hier kreeg ik gewoon ne smile op men bakkes
                              da is toch een heel verschilleke tegenover ne straatband
                              hoeveel km ik er mee doen telt nie bij mij, grip moet ik hebben begot
                              de volgende worden sc's
                              My other toy has tits

                              Hang Loose!!!

                              Comment

                              Working...
                              X