25 januari
De directie van HRC heeft aangekondigd de samenwerking met 5 voudig 500cc wereldkampioen Mick Doohan te beëindigen. Doohan was na het beëindigen van zijn actieve carrière als coureur bij Honda betrokken als adviseur van het Respol Team en haar rijders. Volgens de Australische krant ´Sydney Morning Herald´ heeft HRC directeur Satoru Horiike aangekondigd dat zijn contract niet zal worden vernieuwd.
Horiike zou dit gisteren verteld hebben na afloop van de Moto GP test op Sepang, bijna de volledige HRC top was hier aanwezig om de vorderingen van haar fabrieksteam te aanschouwen.
Blijkbaar haalt HRC er stevig de bezem door. Nicky Hayden heeft na het ontslaan van ziijn ´crew-chief´ Trevor Morris – die werd vervangen door Pete Benson – voor 70% een ander team om zich heen. Ook Erv Kanemoto kwam als technisch Directeur het Repsol Team versterken. Of een en ander te maken heeft met de komst van Max Biaggi, waarvan algemeen bekend is dat hij niet bepaald vriendjes is met ´quick Mick´ is natuurlijk niet vermeld, maar mag gerust worden gedacht. Honda geeft hiermee nogmaals aan alle kaarten op Biaggi te willen zetten om de rijderstitel terug te halen bij HRC, Doohan moet hier blijkbaar voor wijken.
"Het is tijd om de samenwerking met Mick Doohan te beëindigen," zou de krant Horiike hebben geciteerd. "Als rijder heeft Mick een enorme bijdrage geleverd aan Honda, maar het is nu tijd om met onze eigen mensen te werken. Mick was voornamelijk adviseur van onze rijders en soms voor onze technische leiding." Horiike meldde dat de Japanner Tsutomu Ishii Doohan's vervanger wordt.
Mogelijk heeft een en ander ook te maken met het vertrek voor een groot deel van Doohan´s voormalige team onder leiding van Jeremy Burgess naar Yamaha om Valentino Rossi te helpen. Een andere reden kan zijn dat mindere prestatie van het Repsol Team Doohan worden aangerekend. Horiike voegde ook nog toe dat als Burgess terug wil keren naar Honda dat hij altijd welkom is!
Mick Doohan was sinds 1989 in dienst bij Honda, 10 jaar als rijder, de laatste 5 jaren dus als 'general manager of racing'.
Bron:motogp-news.nl
De directie van HRC heeft aangekondigd de samenwerking met 5 voudig 500cc wereldkampioen Mick Doohan te beëindigen. Doohan was na het beëindigen van zijn actieve carrière als coureur bij Honda betrokken als adviseur van het Respol Team en haar rijders. Volgens de Australische krant ´Sydney Morning Herald´ heeft HRC directeur Satoru Horiike aangekondigd dat zijn contract niet zal worden vernieuwd.
Horiike zou dit gisteren verteld hebben na afloop van de Moto GP test op Sepang, bijna de volledige HRC top was hier aanwezig om de vorderingen van haar fabrieksteam te aanschouwen.
Blijkbaar haalt HRC er stevig de bezem door. Nicky Hayden heeft na het ontslaan van ziijn ´crew-chief´ Trevor Morris – die werd vervangen door Pete Benson – voor 70% een ander team om zich heen. Ook Erv Kanemoto kwam als technisch Directeur het Repsol Team versterken. Of een en ander te maken heeft met de komst van Max Biaggi, waarvan algemeen bekend is dat hij niet bepaald vriendjes is met ´quick Mick´ is natuurlijk niet vermeld, maar mag gerust worden gedacht. Honda geeft hiermee nogmaals aan alle kaarten op Biaggi te willen zetten om de rijderstitel terug te halen bij HRC, Doohan moet hier blijkbaar voor wijken.
"Het is tijd om de samenwerking met Mick Doohan te beëindigen," zou de krant Horiike hebben geciteerd. "Als rijder heeft Mick een enorme bijdrage geleverd aan Honda, maar het is nu tijd om met onze eigen mensen te werken. Mick was voornamelijk adviseur van onze rijders en soms voor onze technische leiding." Horiike meldde dat de Japanner Tsutomu Ishii Doohan's vervanger wordt.
Mogelijk heeft een en ander ook te maken met het vertrek voor een groot deel van Doohan´s voormalige team onder leiding van Jeremy Burgess naar Yamaha om Valentino Rossi te helpen. Een andere reden kan zijn dat mindere prestatie van het Repsol Team Doohan worden aangerekend. Horiike voegde ook nog toe dat als Burgess terug wil keren naar Honda dat hij altijd welkom is!
Mick Doohan was sinds 1989 in dienst bij Honda, 10 jaar als rijder, de laatste 5 jaren dus als 'general manager of racing'.
Bron:motogp-news.nl
Comment