Mededeling

Collapse
No announcement yet.

circuit banden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• circuit banden

Is er iemand van jullie die circuit banden gebruikt op de openbare weg,welke zijn julie ervaringen hiet mee?Is het aan te raden of juist niet?In geval je ze gebruikt welke soort,type,merk gebruik je dan en waarom net die band?
    [font=Comic Sans MS][/font]

'k heb de pirreli dragon slick opliggen vanvoor "not voor road use" stond erop.
    heb de band nog neit kunnen testen, maar als 'k deze eens goed getest heb, laat ik je het wel weten.
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever
    -------------------------------------------

Comment

Lijkt mij niet zo'n super idee.
      Als je slicks legt ga je probs krijgen in de regen vrees ik.
      En leg je intermediates of regenbanden dan zullen die serieus slijten als 't droog is, slicks ook trouwens.

Ik zou het precies niet al te gauw doen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niekes & Gitte
        Is er iemand van jullie die circuit banden gebruikt op de openbare weg,welke zijn julie ervaringen hiet mee?Is het aan te raden of juist niet?In geval je ze gebruikt welke soort,type,merk gebruik je dan en waarom net die band?
        Circuitbanden moet je wel op temp kunnen houden wil je ze optimaal benutten. Op te lage temp zijn ze zelfs gevaarlijker dan de gewone supersport banden.
        Het weinige profiel dat ze hebben is ook al niet bevorderlijk mocht het beginnen regenen.
        En eens je ze gewoon bent en je kan ze steeds rijden onder de ideale omstandigheden is de gewenning er snel. Mocht je dan terug gewone straatbanden plaatsen zou je wel eens te overmoedig kunnen worden.
        Tevens hebben circuitbanden slechts een bepaald aantal hitte cyclussen. Na dit aantal keer opwarmen en afkoelen (7x) is het rubber zodanig veranderd dat de goede eigenschappen (grip) drastisch verminderen.

Grtz
        Loe

Comment

ne kameraad van mij rijd met niks anders hij lacht altijd met mijn macadambanden maar wat hij er juist opliggen heeft da weet ik ni het zijn geen sliks maar het scheeld ni veel
          I belong to the groep of 10cc ->1cc more than the average:biggrin:
          Itruder Alert (als hij klaar graakt deze winter)

Comment

Ken verschillende mensen die met SC en RS op baan rijden (zijn er trouwens voor gehomologeerd, al weet iedereen dat het 'semi-slicks' zijn). Zolang het niet al te koud is en het droog is, heeft dit geen probleem (ale ik ken toch niemand die al onderuit is gegaan op de weg door met SC en RS te rijden...).
            Indien het nat is, en je staat op SC of RS dan zou ik toch wel voorzichtig rijden en mijn rit niet langer maken dan nodig....

Wat Loe zeg van de aantal temperatuurcylci, klopt. Maar anderzijds denk ik niet dat een gemiddelde rijder op de weg dit zal voelen ....

Ik rij op circuit met RS of SC en ook daar gaan mijn banden meer temperatuurcycli dan ze 'in theorie' aan kunnen => een circuitdag heeft een 6 a 7 tal sessies, en ik heb geen bandenwarmers om mijn bandjes tussen de sessies warm te houden,dus ondergaan mijn banden wel meer dan de 'voorgeschreven' temperatuurcycli.... en ik voel toch niet echt het verschil (maja wie ben ik :biggrin: ).

PS: indien iemand interesse heeft in SC en RS om op de baan te rijden , ik heb wel 'circuitafdankertjes' liggen

Comment

Ik rij altijd met supercorsa 's op de weg die ik dan koop van mensen die er een koers mee gereden hebben , bv:BK en ik moet zeggen dat ik daar heel tevreden over ben,natuurlijk moet je een beetje rekening houden met de temperatuur zoals er reeds is vermeld,goed opwarmen en blazen maar zeg ik

Comment

dat warmrijden zou in elk geval geen probleem mogen zijn want op mijne motor staan 7200 km en mijn tweede bt014 zit er bijna door.En hoe zit het met de slijtage van zo'n raceband op de openbare weg??
                [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niekes & Gitte
                  dat warmrijden zou in elk geval geen probleem mogen zijn want op mijne motor staan 7200 km en mijn tweede bt014 zit er bijna door.En hoe zit het met de slijtage van zo'n raceband op de openbare weg??
                  hoe zachter de compound hoe sneller de band er door zal gaan he... maar met een gebruikte circuitband zou je toch nog op een 2000 km mogen rekenen ze. Hangt natuurlijk ook sterk af van de rijstijl he

Comment

Deze die ik koop kan ik nog om en bij 2500 à 3000 km mee rijden en dat voor 100 euro de set,vind ik toch nie overdreven

Comment

Ikzelf rij op de baan met toer-sport banden en heb geen behoefte aan echte circuitbanden.
                      Na volgende week maandag zal mijne supercorsa (SC2) achteraan teveel versleten zijn om nog op circuit te rijden....dan gaat em wss een 2e leven tegemoet achteraan op mijn TDM :biggrin: . Tenzij er iemand interesse heeft in een 160/60/17 .

Die banden die nu op mijn circuitmoto liggen zijn wss al 15 keer opgewarmd en afgekoeld, gripverlies merk ik niet zunne . Maandag nog een 8tal keer opwarmen en afkoelen :biggrin: .
                      Check out : http://www.trackdays.be

Comment

Working...
                      X