Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ZX10R op circuit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ZX10R op circuit

Hey,

ik zou mij voor deze zomer nog een ZX10R aankopen van 2004 of 2005, ik lees regelmatig iets van labiele voorkant enzo, maar toch een heel snelle motor.
    Is deze onbetrouwbaar in bochten of zie ik dit verkeerd?

Wat raden jullie mij aan?

Ik ben amateur die rond de 1:48 rijd op Zolder, is deze motor aan te raden voor mij? Deel gerust jullie ervaringen...

Bedankt!!!
    [font=Palatino Linotype]Riding a race bike is an art - a thing that you do because you feel something inside.[/font]

Re: ZX10R op circuit

Nen amateur die 1:48 rijdt op Zolder -> das al ni slecht he
    Heb zelf géén ervaring met ZX-10'tjes, maar ze staan wel bekend om hun bullig topvermogen Onderin nx om dan opeens de hel te laten losbarsten! Een moto voor mannen met borsthaar en grote b*llen
    Maar als je 1:48 kunt knallen zult ge da wel de baas kunnen
    Ne goeie stuurdemper erop die goe werkt en das een bommeke (den originele is naart schijnt meer een pomp).
    Ride like a devil,... Feel like a God!
    Ride it like you stole it!
    http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Haha ok dat is een duidelijke uitleg...

Je hebt er geen ervaring mee maar wet wel dat het precies een stevige motor is
      Dus onderin vrij hevig zeg je...
      Geen verhalen van e stabiliteit in de bochten?

Alvast bedankt!
      [font=Palatino Linotype]Riding a race bike is an art - a thing that you do because you feel something inside.[/font]

Comment

die stabiliteits verhalen slaan eerder op de 06-07 reeks (die met die uitlaat onder het gat)
        de 2004 -2005 versie (eerste zx10r) is dezelfde revolutie als de 2011 nu.

Inderdaad wel een nukkig motorkarakter maar dat is eigen aan alle kawas. Waar de honda een mooie rechte curve heeft en de yamaha gekend is voor zijn zachte handeling. Is de kawa gekend (berucht) voor zijn brute power.

die 2004 modellen hebben wel al (op papier althans) 180pk!
        http://www.bikeshop-online.be/
        www.trackdays.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kunta
          Haha ok dat is een duidelijke uitleg...

Je hebt er geen ervaring mee maar wet wel dat het precies een stevige motor is
          Dus onderin vrij hevig zeg je...
          Geen verhalen van e stabiliteit in de bochten?

Alvast bedankt!
          Ik praat véél over moto's en dan komt ge zulke dingen ook te weten van mensen die er wél ervaring mee hebben
          Onderin is em NIET hevig, eerder plat Bovenin ist een echt monster
          Succes ermee
          Ride like a devil,... Feel like a God!
          Ride it like you stole it!
          http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

ik heb dat ook al horen vertellen, dat die kawa's kwa vermogensopbouw nogal bruut uit de hoek kunnen komen.
            [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

Comment

is maar wat je gewoon bent.
              Rij met zx10R en bruut is wat overdreven, niks dat niet went he.
              Gewoon kopen en genieten. Zeer goei moto's.

Comment

heb zo'n een zx10r 2004 hadt , beestige moto .voornaamste aanpassing is een goeie stuurdemper ,zoals hier boven al aangehaald .en voor de rest knallen maar , kunt ook voorste tandwiel tandje minder gaan.maar dat is elk zijn voorkeur .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaman25
                  heb zo'n een zx10r 2004 hadt , beestige moto .voornaamste aanpassing is een goeie stuurdemper ,zoals hier boven al aangehaald .en voor de rest knallen maar , kunt ook voorste tandwiel tandje minder gaan.maar dat is elk zijn voorkeur .
                  zoals bij elke moto zult ge er zelf is mee moeten rijden, dan pas kunt ge u er zelf een beeld van vormen
                  ieder persoon is anders en ieder heeft zijn eigen limieten, zo heb ik al een paar x een ssp 600 weten te koop staan omdat de eigenaar het te overweldigend vond wat ik zelf ni echt kan begrijpen, maar zo zie je maar !
                  Aan de referentie tijden die je opgeeft zal deze moto u ni echt overweldigen, en ook het rijwiel gedeelte zal wel stijf genoeg zijn.
                  Als ik het me nog juist herinner heeft Kris Jennes met deze moto in volledig standaard trim en met een banden test (toen straat bridgestone banden) op de ouwe omloop van francorchamps tijdens het vrijrijden (diegene die er vroeger gereden hebben weten dat er toen strobalen gezet werden aan de busstop) 2:43 neergezet dus denk ik ni dat da spel stuurde als een vot
                  Never forget who helped you!
                  Never forgive who fu*ked you.
                  Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Ok thanks,

hier lees ik toch vrij positieve commentaren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kunta
                      Ok thanks,

hier lees ik toch vrij positieve commentaren...
                      Hier een all u can read forum http://www.zx-10r.net/forum/index.php tip uw type is Gen 1
                      Never forget who helped you!
                      Never forgive who fu*ked you.
                      Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door haga46
                        Oorspronkelijk geplaatst door kawaman25
                        zoals bij elke moto zult ge er zelf is mee moeten rijden, dan pas kunt ge u er zelf een beeld van vormen
                        ieder persoon is anders en ieder heeft zijn eigen limieten, zo heb ik al een paar x een ssp 600 weten te koop staan omdat de eigenaar het te overweldigend vond wat ik zelf ni echt kan begrijpen, maar zo zie je maar !
                        Aan de referentie tijden die je opgeeft zal deze moto u ni echt overweldigen, en ook het rijwiel gedeelte zal wel stijf genoeg zijn.
                        Als ik het me nog juist herinner heeft Kris Jennes met deze moto in volledig standaard trim en met een banden test (toen straat bridgestone banden) op de ouwe omloop van francorchamps tijdens het vrijrijden (diegene die er vroeger gereden hebben weten dat er toen strobalen gezet werden aan de busstop) 2:43 neergezet dus denk ik ni dat da spel stuurde als een vot
                        Was da ni met zenne superstock kawa waar hij 3 landen cup reed, vering voor en achter WP en zo een dikke 170pk op het wiel. Als ik me ni vergis was da met nen test van die michelin racebanden (den power).
                        Ik rij met nen 2004 op circuit, het enigste wa ge zeker moet doen is de vering anders afstellen want bij mij gaf hij onderstuur (standaard afstelling) in de snelle bochten. En blijf van de eerste versnelling af voor het uitkomen van nen bocht want dan kan hij u wel nekeer bijten.
                        Voor de rest een beest van ne moto
                        Bij mijne is de voorvering aangepast, wp veer achter, nen tand minder voor en 2 tanden meer acter, akra en pc3, brembo radiale rempomp met stalen remleidingen en poly kuipen derop.

Comment

Ik heb hem dan toch aangekocht!

ZX10R van 2005

Vree machientje!

Comment

fotos!
                            http://www.bikeshop-online.be/
                            www.trackdays.be

Comment

Voile, bij deze de foto's...

Comment

Working...
                              X