Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Engine Ice tijdens sprint?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Engine Ice tijdens sprint?

Hallo,

mag er engine ice gebruikt worden tijdens de sprint koersen?
    Zoniet, enkel water of water met toevoeging?

Re: Engine Ice tijdens sprint?

denk alleen water
    net om geen vettige sporen achter te laten tijdens een bodem onderzoek

Comment

Bij de Van Zon sprints is alles toegelaten, zelfs uw originele koelingsvloeistof
      de redacteur van MR heeft eens meegedaan met een standaard ZX-10R, incl spiegels en lichten
      "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Maar dacht dat engine ice niet vettig was en speciaal ontworpen is voor het circuit?

Comment

da weet ik ni 100%, volgens mij het enige verschil is dat het iets meer zou koelen, maar hoorde altijd dat het te duur is voor wat het is...
          maar kan verkeerd zijn hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door realnuts
            Bij de Van Zon sprints is alles toegelaten, zelfs uw originele koelingsvloeistof
            de redacteur van MR heeft eens meegedaan met een standaard ZX-10R, incl spiegels en lichten
            Das een éénmalige toegeving geweest van den Peter Huijmans (ofzoiets)
            Heb vorig jaar nog een discusie gehad met Steven Schuyten & Werner Daemen -> Engine Ice is in sommige kampioenschappen toegelaten (AMA SuperBikes bv) maar enkel en alleen omda Egine Ice daar het kampioenschap sponsort
            Doe er gewoon gedemineraliseerd water in (zelfde als voor uw strijkijzer ) en dan zijde zeker in orde!
            Brengt géén schade toe aan uwe blok en is milieu vriendelijk én NIET vettig! Just zien da ge tege de winter (als uwe moto ni vorst vrij staat) er terug antigel op doet, anders kan em na de winter wél is lekken
            Grtz
            Ride like a devil,... Feel like a God!
            Ride it like you stole it!
            http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Zout water zou eigenlijk beter zijn omdat dat een hoger kookpunt heeft. Maar 't probleem is dat dan alles begint te roesten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr
                Zout water zou eigenlijk beter zijn omdat dat een hoger kookpunt heeft. Maar 't probleem is dat dan alles begint te roesten...
                Das toch den binnekant maar da roest da ziet ge toch ni
                Ride like a devil,... Feel like a God!
                Ride it like you stole it!
                http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Direct ziede da natuurlijk niet... tot het een stoommachien wordt...

Comment

En gedemineraliseerd water met een 2% toevoeging van koelvloeistof? Dan heeft het toch een beetje smering..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mooslip
                      En gedemineraliseerd water met een 2% toevoeging van koelvloeistof? Dan heeft het toch een beetje smering..
                      1/ wat zou ge dan wel willen smeren ?

2/ wat is er nu moeilijk om een reglement te lezen en u eraan te houden ? mag een 600 +2% (=612cc) dan ook mee doen ?

als ge dan toch zone schrik hebt dat gewoon water uwe moto in frut gaat draaien, laat uw koelvloeistof af en doe er water in. niemand gaat verwachten dat ge uw volledig systeem gaat droogblazen of 10 keer doorspoelen zodat het allerlaatste restje koelvloeistof weg is. Maar begin aub niet met 2%, en als dat lukt 4%, ...
                      Moest ik de keuring doen zou het simpel zijn : klein staaltje nemen, en als het water gekleurd is, liet ik het er ter plaatse er uitlopen en kon je terug komen ...

Comment

Engine ice zou geen probleem mogen zijn.
                        Sprints MSZ 2014

Comment

ik heb ze bij de sprints geen ene keer weten te controleren wat er in zit... dus als het dit jaar hetzelfde is, gewoon zo rijden, in vrij rijden, rijden ze ook met gewone koelvloeistof

Engine ice koelt ongeveer 10graden meer... maar kost wel 40€ om alles te vullen
                          R.I.P Marco #58
                          http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

Comment

Maar wat ik ni begrijp is hoe het komt dat je met gewoon water geen problemen in je koeling krijgt. Ik zie mijnen Blade dikwijls 104 tot 106 °C aangeven als ik na een sessie de pitlane binnen kom. Is dat dan met gewoon water niet gevaarlijk voor het hele koelsysteem ? Dat water kookt intussen toch waardoor alles onder zeer grote druk komt te staan.

Comment

Kookpunt ligt hoger omdat het onder druk staat. Naar het schijnt koelt water zelfs beter dan koelvloeistof.
                              Wel regelmatig eens het water aflaten en verversen.

Ik heb verleden jaar een mengeling met mocool laten testen door die mannen van de keuring op Zolder en ik mocht er mee rijden. Ze meten dat me een toestelleke en het was beneden de max. waarde.
                              Check out : http://www.trackdays.be

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎