Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Francorchamps in tegenwijzerzin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Francorchamps in tegenwijzerzin

Dit kondigd DG-sport via mail aan !

Spa-Francorchamps in tegenwijzerzin ! de raidillon zal nooit meer dezelfde zijn

Vanaf nu rijden moto’s in tegenwijzerzin op het Ardeense circuit.

Moto’s die de Raidillon afdalen om naar de Source op te klimmen, en afdalen naar de Stavelot… Sinds een aantal jaren al onderzoekt DG Sport, de organisator van de Bikers’Days, de Bikers’ School en alle motorfietscompetites op het circuit van Spa-Francorchamps, deze mogelijkheid.

Deze richtingswijziging laat toe de veiligheid voor de motorrijders te verhogen maar ook om een homologatie te krijgen voor de organisatie van de MOTO GP.

Het is niet de eerste keer dat een dergelijk initiatief wordt genomen, dit werd in het verleden reeds succesvol toegepast door de verantwoordelijken van het circuit van Misano.

Na tal van vergaderingen met politici, ingenieurs en de veiligheidsverantwoordelijken werd beslist om deze formule ook toe te passen op het circuit van Spa-Francorchamps vanaf seizoen 2012.

Een grootse test werd reeds opgezet met de samenwerking van Sébastien Le Grelle, deze kunt u nakijken op deze link.

http://www.youtube.com/watch?v=AR99A-LPyxY

Ik vind het allesinds spijtig !! En ben benieuwd of ze nu idd de motogp tot hier gaan krijgen anders is het voor den hond zen kl....
    Never forget who helped you!
    Never forgive who fu*ked you.
    Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Re: Francorchamps in tegenwijzerzin

en den hoeveelste ist vandaag ?

Comment

Comment

vet man, moet er volgende maand knallen....... rechts is altijd mijn beste bocht geweest, kan niet wachten op de blanchimont!!!
        R.I.P Marco #58
        http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bo
          en den hoeveelste ist vandaag ?
          --- If everything’s coming your way, you’re probably in the wrong lane ---
          CBR600RR 2008 --> Street
          Going for naked

Comment

Seffes gaan ze nog zeggen dat ze gestrooid hebben deze nacht.. Ow w8 effe...

Comment

zalig
              grap of ni, ik zou da wel es willen doen
              "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Francorchamps in tegenwijzerzin

Die homologatie voor de motogp was er teveel aan, anders had ik het geloofd :-)

Comment

Amai, om dat te geloven...
                  Je zou aan de raidillon aankomen met bijna 300 om dan in nen blinde bocht naar beneden te moeten duiken... waar er 0.0 uitloop plaats zou zijn.
                  En ditto voor Blanchimont. Als ge daar naar beneden duikt tot aan de karting zitte ook aan bijna 300... om dan ne linkse te moeten pakken met ook 0.0 uitloop plaats.
                  Echt ni gezond in tegenwijzerszin...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr
                    Je zou aan de raidillon aankomen met bijna 300 om dan in nen blinde bocht naar beneden te moeten duiken... waar er 0.0 uitloop plaats zou zijn.
                    En ditto voor Blanchimont. Als ge daar naar beneden duikt tot aan de karting zitte ook aan bijna 300... om dan ne linkse te moeten pakken met ook 0.0 uitloop plaats.
                    geef toe, zo aankomen aan de raidillon, remmen en blind insturen, dat moet wel kicken zijn e
                    "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris_lbr

gezond??? dat zijn geen enkel van ons
                      R.I.P Marco #58
                      http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skippy79
                        gezond??? dat zijn geen enkel van ons
                        Das ook just ! Was ik ff vergeten.
                        Bewijs : 'k zit hier thuis weeral opgesloten met griep...

Comment

Damn, laten vangen ... droog in de kakker, verdoeme toch
                          was ook al aant denken als ge dan diene 180° linkse moet pakken zonder uitloopstrook
                          Heb me eigenlijk laten vangen door het filmke en helemaal ni gedacht aan de vis

Ik ben al opgelucht dat het gewoon blijft, en anders vertrek ik toch in wijzerzin omdat den bo van 2F4U gezegd heeft dat het ne vis was
                          Never forget who helped you!
                          Never forgive who fu*ked you.
                          Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Toen ik de titel van de mail las was mijn eerste vraag aan Kay: "wasda vandaag, 1 april?"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door haga46
                              Ik ben al opgelucht dat het gewoon blijft, en anders vertrek ik toch in wijzerzin omdat den bo van 2F4U gezegd heeft dat het ne vis was
                              lap nau em kik et nog gedaon zen

Comment

Working...
                              X