Mededeling

Collapse
No announcement yet.

low siderke op mettet gedaan :'(

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• low siderke op mettet gedaan :'(

Hallo,

Vrijdag men eerste keer vant jaar gaan rijden in Mettet en ondanks dat ik kalm reed in de 4de sessie ne low side gedaan in de eerste rechtse bocht. Tvalt me wel op dat daar véél mensen onderuit gaan en aangezien dit mijn eerste valpartij in 8jaar is heb ik er een beetje een wrang gevoel bij omdat ik niet weet wat ik mis deed.
    Men vertrouwen in de voorband heeft hierdoor wel een serieus dipje gekregen waardoor ik nu met een ei tussen de billen rijdt

feiten:
    opwarm ronde
    reed niet te snel naar mijn mening
    ik heb absoluut niks voelen aankomen maar het leek wel alsof de motor onder me uit getrokken werd? is dit altijd zo?
    misschien lag er wel wat olie?
    Ik rij met supercorsas btw.

Ps heb er nog een fotootje bijgezet van na de valpartij (schade valt wel mee)

Re: low siderke op mettet gedaan :'(

die eerste rechtse is wel een bochtje waar er veel onderuitgaan .
    zijn dan ook maar 2 bochten naar rechts en die kant van de band warmt dan ook ni echt goed op.
    ik heb daar nog ni echt iets gevoelt, rij dan ook ni als de meeste hier en heb geen bande warmers.
    rij ook op supercorsa en rij de 1ste 2 rondes rustig vooral die rechtse bochten.
    jammer van de schuiver maar het valt nog goe mee en zelf niks das het belangrijkste.

mss bandenwarmers kopen als je die nog ni hebt ?

grtz Mr.White
    R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
    maar hou het daar wel proper he mannen.
    Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

Hallo,ik was er ook die dag en het was idd de moeite in die bocht qua valpartijen.
      Het enige wat ik weet is dat de meeste bochten in Mettet linkse zijn waardoor je banden rechts niet zo warm worden als links,hierdoor heb je dan wss minder grip rechts dan je denkt.
      Al de organisaties waar ik al mee gereden hebben waarschuwen daar dan ook voor bij de briefing.
      Vrijdag vertelde men eigenlijk niets op de briefing,zelf de vlaggen kwamen niet aan bod ,
      Of dat de reden is van jouw valpartij dat weet ik niet maar dat is soms wel de reden.
      Harder rijden he dat de boel niet afkoelt ,nee grapje

Comment

Doeme was te laat,

Comment

Bandje koud aan de rechtse kant en geen rekening mee gehouden dat het daar ook nog naar boven loopt.

Comment

schade valt goed mee op eerste zicht , kan iedereen overkomen zoiets .
            is natuurlijk nie plezant , en zeker nie voor de gemoedsrust .kan misschien te wijten geweest zijn aan
            de weersomstandigheden , natte plek of zo .

Comment

kweet ni of het dit jaar nog is? maar ik geloof ook da daar nieuwe lapjes asfalt gelegd zijn. die overgang kan ook je moto doen glijden.

grtz Mr.white
              R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
              maar hou het daar wel proper he mannen.
              Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

make choises and don't look back

Comment

Het was die dag wss ook maar 10 graden ofzo ?

Bij zo een temperaturen geraken sportieve banden een stuk minder snel warm (kijk/voel maar op straat)

Comment

Kan ook nog extra aan de lijn gelegen, er zijn er veel die die laatste linkse te weinig opofferen, te laat om leggen en te lang te veel hellingshoek hebben! Het rechte stuk lonkt en moedigd dan aan om het gas er te snel op te zetten.
                  Het wegtrekken dat je voelde is omdat het daar off camber ligt.
                  http://www.bikeshop-online.be/
                  www.trackdays.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Z146
                    Bandje koud aan de rechtse kant en geen rekening mee gehouden dat het daar ook nog naar boven loopt.

Je rijdt er ook over een overgang van 2 stroken asfalt in de lengterichting. Vanaf het midden van de baan gaat het naar mijn gevoel een beetje omlaag. Afhankelijk van hoe ik erover kom heb ik al een paar keer gehad dat de kont van de 999 wat begint te wiebelen.

[edit] Brino was me weer voor.

Comment

En ik zei nog wel tegen mijne maat wa een mooi machien dat da was.

Koude banden, net zoals iedereen die dag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brino
                        Kan ook nog extra aan de lijn gelegen, er zijn er veel die die laatste linkse te weinig opofferen, te laat om leggen en te lang te veel hellingshoek hebben! Het rechte stuk lonkt en moedigd dan aan om het gas er te snel op te zetten.
                        Het wegtrekken dat je voelde is omdat het daar off camber ligt.

Vele willen snel door AL die linkse gaan, waardoor je echt slecht uit die laatste komt.
                        (Offer die laatste linkse op zodat je dicht tegen de linker kant blijft, waardoor je daarna veel rechter uit die rechtse bocht komt)
                        Dat in combinatie met wat hier ook al is gezegd (rechtse kant altijd wat blijven oppassen met dit weer)
                        Ookal is het goed weer, ik warm mijn banden zo goed mogelijk op voor wel "3" ronden. (Metzeler Racetec K3)
                        Vele gaan dat veel te veel vinden, maar ik heb daar tot hiertoe nog nooit problemen gehad ivm. grip.
                        Better safe than sorry!
                        [FONT=Arial Black]SUZUKI[/FONT] GSX-[FONT=Arial Black][/FONT]R[FONT=Arial Black][/FONT] K7[FONT=Arial Black][/FONT]

WWW.INTER-TRACK.BE

Comment

Ik denk dat ik toch eens bandenwarmerkes ga kopen!
                          Ik heb trouwens niks gevoeld ofzo enkel BAM! het asfalt

tx voor de reacties.

Comment

Dat vind ik wel een beetje raar.
                            Normaal voel je hem toch wel gaan hè, ipv ineens volledig onder je uit te slaan.
                            Ni dat ik daar zoveel ervaring mee heb (heb hem nog maar 1 keer voelen wegglijden maar kon het nog corigeren)
                            [FONT=Arial Black]SUZUKI[/FONT] GSX-[FONT=Arial Black][/FONT]R[FONT=Arial Black][/FONT] K7[FONT=Arial Black][/FONT]

WWW.INTER-TRACK.BE

Comment

ik heb op de baan al 1 perto gehad en dat was ook door een lowsider.
                              banden waren zeker warm en ik heb hem ook niet 'voelen' gaan hoor.
                              was gewoon plots weg...

greets
                              BMW R1100GS!
                              RIP Hellraiser!
                              ONLY THE GOOD DIE YOUNG!

Comment

Working...
                              X