Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw op circuit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw op circuit

Ik heb enorm veel interesse om op circuit te gaan rijden.

Nu, voor ik eraan begin had ik graag wat meer informatie gehad:

- Waar en hoe reserveren?
    - Hoeveel bedraagt de prijs om er te mogen rijden?
    - Zijn er nodige certificatie's/opleidingen nodig om er te mogen rijden?

The Need For Speed

Re: Nieuw op circuit

1)Bij eender welke circuitorganisatie (intertrack,circuitfun, circuitdagen.be, etc etc )
    2) varieert van circuit tot circuit en al dan niet open uitlaten ... gemiddeld van 75 euro tot 225 ongeveer
    3) neen

Alstublieft
    Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
    Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
    als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

thanks sherrif,

Aangezien ik zolder een beetje ken, wil ik daar mijn maagdelijkheid verliezen
      Als er mensen zijn die er binnekort gaan rijden (in een beginnersklas uiteraard) wil ik graag meerijden!

LET ME KNOW!
      The Need For Speed

Comment

Nieuw op circuit

http://www.daromotorshop.be/trackdays-2012

Bij deze Forumsponser kan je al een een aardig lijstje van organisaties en data vinden :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door [email protected]@rt3n

Bij deze Forumsponser kan je al een een aardig lijstje van organisaties en data vinden :-)
          ik vraag me eigenlijk af of je op circuit een lederen outfit moet hebben ? Voor je eigen veiligheid zal het wel een aanrader zijn maar mag het ook met een textiel pak?

Zelf heb ik nog ( ) geen tijd/interesse maar in de toekomst ...
          ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wacko52

ik vraag me eigenlijk af of je op circuit een lederen outfit moet hebben ? Voor je eigen veiligheid zal het wel een aanrader zijn maar mag het ook met een textiel pak?

Opleidingen en vrij rijden mag met een textiel pak (al is leer idd de betere keuze) Rugbeschermer is OOK een belangrijk veiligheids item (weerderom NIET verplicht) -> kan het verschil maken tussen woedend tieren en vloeken da ge gevallen zijt en afgevoerd worden en nooit meer kunnen lopen!
            Ride like a devil,... Feel like a God!
            Ride it like you stole it!
            http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peejt
              Oorspronkelijk geplaatst door Wacko52

Opleidingen en vrij rijden mag met een textiel pak (al is leer idd de betere keuze) Rugbeschermer is OOK een belangrijk veiligheids item (weerderom NIET verplicht) -> kan het verschil maken tussen woedend tieren en vloeken da ge gevallen zijt en afgevoerd worden en nooit meer kunnen lopen!
              Ik heb een textiel pak met z'on "kussen" als protector. ( geen protectie dus ). De vorm van die "binnenzak" is zo raar dat je er bijna geen hardere protector in kunt plaatsen. Zouden jullie dan voor woon werk en weekend ritjes ook z'on aparte rugbeschermer gebruiken ?
              ?

Comment

jep doe ik altijd

Comment

... trouwens ... dainese-rugbeschermer-maat-large-t44601.html
                  Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
                  Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
                  als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

bandenboetiek.be staat er een lijst met circuitdagen en op bikercity.be ook. ze zijn ongeveer gelijklopend
                    if you obey all the rules
                    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
                    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
                    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peejt
                      Bij Eybis verplicht er er wordt op gecontroleerd
                      Never forget who helped you!
                      Never forgive who fu*ked you.
                      Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Een rugbeschermer doe je aan uit eigen zelfbescherming, niet omdat het al dan niet of wel verplicht is. Ik doe de mijne altijd aan, ook een borstplaat doe ik altijd aan. Als jezelf denkt dat je onverwoestbaar bent dan doe je maar. Ik kan u garanderen dat vallen tegen een bepaalde snelheid (boven of onder de 100 of zelfs 200) pijn doet als je die dingen aan hebt. Als je ze niet aan hebt zeg je meestal niet veel meer. En geloof me vallen doet iedereen hoor :-).

Comment

Leren pak vind ik persoonlijk een must: ten eerste is het langer schuurbestendig, maar ook voor uw eigen comfort, ge hebt veel minder luchtweerstand dan bij een textielen pak.

Rugbeschermer: geen overbodige luxe heb ik overlaatst gemerkt in de eerste rechtse op Mettet, heeft ervoor gezorgd dat ik de volgende dag absoluut nergens pijn had (heb nogthans een zwak rugske).

Goei botten: heb tussen moto en asfalt gesliert, bot is goed geschaafd, maar had niks aan mijn voet of enkel

Helm: investeer hier ook in deftig materiaal, vooral deftige ventilatie is van belang in een circuithelm, niets zo ambetant als een aandampend visier (ook op straat, maar daar heb ik er meestal minder last van).

Handschoenen: ik prefereer handschoenen met harde knokkels, is 't verschil tussen handen die openliggen of niet ...

Borstplaat: nog niet gevonden in mijn cup, maar anders droeg ik het wel :mrgreen:
                          Common sense is like deodorant.
                          The people who need it most never use it.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door archi
                            Een rugbeschermer doe je aan uit eigen zelfbescherming, niet omdat het al dan niet of wel verplicht is. Ik doe de mijne altijd aan, ook een borstplaat doe ik altijd aan. Als jezelf denkt dat je onverwoestbaar bent dan doe je maar. Ik kan u garanderen dat vallen tegen een bepaalde snelheid (boven of onder de 100 of zelfs 200) pijn doet als je die dingen aan hebt. Als je ze niet aan hebt zeg je meestal niet veel meer. En geloof me vallen doet iedereen hoor :-).
                            enkel die borstplaat heb ik niet wel al is naar gezocht maar nog niet direct tegen gekomen in de winkel, welke hebt gij en werkt dit met cupmaten
                            Never forget who helped you!
                            Never forgive who fu*ked you.
                            Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Vandaag maar een tripke gedaan naar de plaatselijke Hein Gericke en een passende rug protector gevonden voor in men jas.

Aangezien deze jas en broek ( revvit, textiel ) nog maar een jaar oud zijn ga ik er nog één seizoen mee bollen en dan een leren pak. Buiten die rug protector zijn wel de andere protectoren aanwezig.

Tis wel een schande dat "een merk" daarop bespaart.

Ik rijd nu ook wel wat sportiever met men cb1000r dan met mijn vorige f800st
                              ?

Comment

Working...
                              X