Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verzekering voor op circuit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• verzekering voor op circuit

k'weet nie of er al 2fasters zijn die de nieuwe motorrijder al ontvangen hebben ?maar der staat een artikel
    in dat in geval u een ongeval hebt door toedoen van een ander op circuit ( wel geen wedstrijden ) dat de
    veroorzaker van het ongeval zou moeten opdraaien voor de kosten via zijn verzekering ?
    is ook wel de eerste keer dat ik dat hoor , zou anders keer luisteren bij mijn verzekeraar .
    want ben zelf onderuit geknald op folembray afgelopen maandag , met als gevolg dat de moto perto is en ik in de
    lappenmand

Re: verzekering voor op circuit

Denk dat ze daar geen rekening houden met den afstand van verhaal die ge tekend he ... Ik heb het artikel ook gelezen en vond het toch ook raar ... Misschien dat Banditdriverz ons daar wat meer correcte info over kan geven ... Maar wat ze wel dekken is uw eigen lichamelijk letsel en blijkbaar bij Ethias ook uw kledij ... wel ENKEL als ge een BESTUURDERSVERZEKERING hebt !!
    Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
    Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
    als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

vond het ook al raar sherrif , mens kan maar keer proberen hé
      in mijn geval is de moto nie verzekerd

Comment

Ik denk dan ook dat het enkel over uwe straatmoto gaat die door de verzekering dan in bepaalde gevallen een beetje gedekt is ..Circuitmoto zonder inschrijving en verzekering lijkt me moeilijk ...
        Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
          Denk dat ze daar geen rekening houden met den afstand van verhaal die ge tekend he ... Ik heb het artikel ook gelezen en vond het toch ook raar ... Misschien dat Banditdriverz ons daar wat meer correcte info over kan geven ... Maar wat ze wel dekken is uw eigen lichamelijk letsel en blijkbaar bij Ethias ook uw kledij ... wel ENKEL als ge een BESTUURDERSVERZEKERING hebt !!
          Maar niet op circuit volgens de polisvoorwaarden dat ik eens gegoogled heb,als ik het verkeerd heb neem ik onmiddellijk een bestuurderverzekering bij ethias.
          grts

Comment

Ja schiet me nu niet dood als ik het verkeerd interpreteer he ik zal proberen de pagina in te scannen en het artikel hier te zetten ...

Comment

Ga maar eens aan tonen dat de andere in fout is, zelfs al rijd die u gewoon onder uw voeten weg. Vlieger gaat nooit op gaan vrees ik. De andere gaat altijd zeggen dat jij op eens een raar iets deed waardoor het telkens zal zijn dat iedereen voor zijn eigen kosten gaat opdraaien.

Comment

Sorry inscannen lukt niet ... en overtypen duurt even ... Koop een MR en bel eens naar Uw makelaar ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaman25
                  k'weet nie of er al 2fasters zijn die de nieuwe motorrijder al ontvangen hebben ?maar der staat een artikel
                  in dat in geval u een ongeval hebt door toedoen van een ander op circuit ( wel geen wedstrijden ) dat de
                  veroorzaker van het ongeval zou moeten opdraaien voor de kosten via zijn verzekering ?
                  is ook wel de eerste keer dat ik dat hoor , zou anders keer luisteren bij mijn verzekeraar .
                  want ben zelf onderuit geknald op folembray afgelopen maandag , met als gevolg dat de moto perto is en ik in de
                  lappenmand
                  Doemme had ik maar meer gas gegeven om die kerel te doen volgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sherrif Bekijk Berichten
                    Ik denk dan ook dat het enkel over uwe straatmoto gaat die door de verzekering dan in bepaalde gevallen een beetje gedekt is ..Circuitmoto zonder inschrijving en verzekering lijkt me moeilijk ...
                    Denk dat de vermelding 'een beetje gedekt' niet weerhouden kan worden. Ofwel is het risico gedekt ofwel is het risico niet gedekt.
                    Comming soon, new trips
                    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
                    ------>>> DOMINO <<<------

Comment

Ben ooit onderuitgereden op Mettet... Moto noppes gedekt, was al blij dat mijn hospitalisatieverzekering mijn peperdure !! ambulance rekening en breuken heeft betaald!
                      Je moet al knettergek zijn om zonder hospitalisatieverzekering op circuit te gaan rijden! Lichamelijke kosten kunnen serieus oplopen, geloof me.

Comment

Verzekeringstechnisch moet je voertuig ingeschreven en verzekerd zijn en moet je een aanrijdingsformulier invullen met een tegenpartij er in vermeld. Het beste dat je er uit zal kunnen wringen is denk ik een gedeelde aansprakelijkheid en dus een fifty/fifty-regeling en dan heb je eigenlijk zo goed als niets bereikt. Bij een moedwillige daad waar een andere piloot je moedwillig van de baan heeft gereden en er dus sprake is van kwaad opzet zou je een klacht kunnen indienen wegens opzettelijke of onopzettelijke slagen en verwondingen. Dat heeft dan niets met verzekeringen te maken maar strafrechtelijk en dan moet je wel degelijk kunnen bewijzen dat het gaat om een kwaadwillige daad. Wordt het rechtbank.
                        MAAR ! Als je met je volste recht dergelijke acties gaat ondernemen, dan moet je er ook rekening mee houden dat je naam als een lopend vuurtje de ronde zal doen. De kans dat een organisator je nog zal willen inschrijven voor een circuitdag wordt miniem (die vermijden uiteindelijk liever miserie en lopende processen). Moest het je lukken om de andere piloot te laten veroordelen dan heb je een precedent en binnen de kortste keer zal de ene de andere aan klagen na een ongeval want niemand vind het nu eenmaal leuk dat zijn/haar motor naar de kl*ten is en met pech je in het ziekenhuis terecht komt (om nog te zwijgen van het ergste dat kan gebeuren). 't Hoeft geen uitleg dat heel het niet-professionele circuitgebeuren dan ten dode op geschreven is.
                        Het is helemaal niet leuk als je zelf kop van jut bent, maar je kent de risico's als je er aan begint.
                        Last edited by Imno; za. 25 aug. '12, 11:30.
                        Licensed to chill.
                        Non Semper Arcum Tendit Apollo.
                        2fast4u @ Facebook : https://www.facebook.com/2fast4u.be?ref_type=bookmark

Comment

jep je kent de risico's als je dat doet, anders brengt iedereen voor je het weet zijn advocaat mee naar het circuit.
                          Last edited by stevaert; za. 25 aug. '12, 11:09.

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎