Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bandenmaten en bandenspanning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • bandenmaten en bandenspanning

    de circuit R6 die ik mij aangeschaft heb is voorzien van Bridgestone racing battlax (full slicks) en nog een set regenbanden Continental Contiraceattack rain.
    wat is nu de ideale bandenspanning voor deze?
    of bestaan er tabellen waar die bandenspanningen per type band vermeld staan voor circuit rijden


    wat mij ook is opgevallen, is dat de maten niet gelijk zijn.

    standaard: V 120/60-17, A 180/55-17
    slicks: V 120/60-17, A 180/40-17
    regenbanden: V 120/70-17, A 180/55-17

    dus bij de slicks is de voorste maat origineel gehouden en bij de regenbanden de achterste maat.
    heeft dit een reden? voor- of nadelen?

  • #2
    Als ge op circuit gaat rijden, is de spanning lager als op straat. Ik reed op circuit 2,0 of 2,1 zowel voor en achter. Maar ieder kiest da een beetje voor zijn eigen. De bandenmaat staat los van den druk.
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

    Comment


    • #3
      het enigste wat ik hiervover weet is dat een 120/70 sneller zal insturen als een 120/60. de reden van de andere maat achteraan is mij niet bekend
      play with the throttle, feel your heart pumping to the rhythm of road

      Wrecked: Aprilia RS 250 (twietact)
      Sold: Soes SV650S
      Current: Ducati 749s

      Comment


      • #4
        vanwaar kom die maten?
        Ik dacht dat de achterste slick 180/55-17 is en de achterste regenband 180/640-17 ?
        The Last Privateers

        Comment


        • #5
          Tot 2004 liepen de R6'en op een 120/60 voorhand. Dit om de moto meer stabiliteit te geven. Vanaf 2005 is Yamaha dan gezwicht onder economische druk van de bandenfabrikanten om zoals alle andere merken in dit segment de 120/70 te gebruiken.
          Het gebruik van een 120/70 voorband op een pre 2005 R6 kan mogelijks je spatbord om zeep helpen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door MvC Bekijk Berichten
            het enigste wat ik hiervover weet is dat een 120/70 sneller zal insturen als een 120/60. de reden van de andere maat achteraan is mij niet bekend
            omgekeerd

            Comment


            • #7
              Vroeger in het BK stapten ze over van de originele maat 120/60 naar 120/70 om beter te sturen en daarvoor werd het voorspatbord opgewarmd en verbogen om zo wat meer speling te krijgen tussen spatbord en band.
              Ik rij op het circuit ook met een 120/70 op mijn R6 '99 en tot nu nog geen last ermee gehad daar je op circuit maar weinig steentjes of andere troep opschept wat op de openbare weg wel iets anders is.
              Op de openbare weg en dan vooral op autostrade kan het voorkomen dat je bij hogere snelheden over een lange afstand wrijving krijgt tussen band en spatbord door de middelpuntvliegende kracht.
              I feel the need 4 the speed
              speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
              streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
              MT09 SP 2018

              Comment


              • #8
                Voor de Bridgestone
                R01 120/600 R 17 druk 1.9 koud gemeten
                R04 180/640 R 17 Druk 1.8 koud gemeten

                Dit zijn slick maten deze zijn gelijk aan staat maten:
                120/70 ZR 17
                180/55 ZR 17

                Oorspronkelijk geplaatst door buuntje Bekijk Berichten
                de circuit R6 die ik mij aangeschaft heb is voorzien van Bridgestone racing battlax (full slicks) en nog een set regenbanden Continental Contiraceattack rain.
                wat is nu de ideale bandenspanning voor deze?
                of bestaan er tabellen waar die bandenspanningen per type band vermeld staan voor circuit rijden


                wat mij ook is opgevallen, is dat de maten niet gelijk zijn.

                standaard: V 120/60-17, A 180/55-17
                slicks: V 120/60-17, A 180/40-17
                regenbanden: V 120/70-17, A 180/55-17

                dus bij de slicks is de voorste maat origineel gehouden en bij de regenbanden de achterste maat.
                heeft dit een reden? voor- of nadelen?
                www.ultimatebikeservice.be

                Comment


                • #9
                  Hmm een bandentopic, ff vraagje dus

                  Met oog op circuitrijden (en evt nbc volgend jaar) aant kijken naar ne spotgoedkope zx6r 98.

                  standaard bandenmaat: 120-60-17 / 170 - 60 - 17

                  vermits de keuze nogal beperkt is in achterband vroeg ik me af of er vanachter ook ne 180-60-17 op past??

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ultimate Bike Service.be Bekijk Berichten

                    Dit zijn slick maten deze zijn gelijk aan staat maten:
                    120/70 ZR 17
                    180/55 ZR 17
                    dat verklaard de andere maat voor de regenbanden
                    hoeveel druk steek ik best op de regenbanden?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door buuntje Bekijk Berichten
                      dat verklaard de andere maat voor de regenbanden
                      hoeveel druk steek ik best op de regenbanden?
                      http://www.bridgestonemotorbanden.nl...andenoverzicht
                      I feel the need 4 the speed
                      speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
                      streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
                      MT09 SP 2018

                      Comment


                      • #12
                        de regenbanden zijn continental

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door buuntje Bekijk Berichten
                          dat verklaard de andere maat voor de regenbanden
                          hoeveel druk steek ik best op de regenbanden?
                          Voor ragenbanden bridgestone is het 2.1 v / 2.2 a
                          Voor continental heb ik geen correcte info.
                          www.ultimatebikeservice.be

                          Comment


                          • #14
                            zou het geen goed idee zijn om hier een vast (sticky) topic toe te voegen met de verschillende bandenmerken en voorgeschreven bandenspanning voor de verschillende types banden met de waarden voor op circuit.iedereen kan dan nog altijd naar eigen smaak aanpassen maar beginners zoals ik hebben dan een goede leidraad om te volgen moderators is een item dat toch regelmatig gevraagt word niet????
                            if you obey all the rules
                            you miss all the fun

                            racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

                            kawasaki z1000 '07
                            yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
                            suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

                            Comment


                            • #15
                              Dat is geen slecht idee,een vast topic met de bandendruk op van zoveel mogelijk bandenmerken,ik zal al beginnen met mijn banden;rijd met dunlop sportsmart,2.1 voor en 1.8 achter,WARM gemeten op circuit,op straat 2.5 voor en 2.9 achter.
                              IVAN 34
                              2fast4u.be Regelmatig Lid
                              Last edited by IVAN 34; za. 14 jul. '12, 18:25.
                              Honda cbr 600f 2006
                              circuit:yamaha r6 2004

                              Comment

                              Working...
                              X