Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cursus Circuit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Cursus Circuit

Beste,

Ik ben nu toch al een paar keer gaan rijden op Croix en mijn tijden verbeteren wel maar ik zou nu eigenlijk toch wel eens door een expert willen geinformeerd worden. Want tijden zeggen niet zo veel, liever een paar seconden trager op de juiste manier dan 2 seconden sneller met een groot risico alle momenten in den decor te zitten :-).

Ik wil weten: zijn mijn inschatting van de bochten goed, zit ik goed op mijne moto, start ik op het juiste moment met gas opbouw in den bocht, rem ik niet teveel onder hoek enzovoort dus ik wil een cursus doen maar welke is goed en welke niet. Ik hoor zoveel en dan hebben ze zelf nog geen cursus gedaan dus wie heeft een cursus gedaan en hoe was deze, tevreden of niet.

Clubmot, is dit iets? Al iemand die dit gevolgd heeft en welk niveau hebben deze cursussen, aanrader of niet?

Mvg Alain
    http://i49.tinypic.com/espwyb.jpg
    Z900 / IT426 / HUSQY 250 / M600 / Z1000K7 / Duc SF

Alles hangt af van uw niveau hé ...
    Wat zijn uw tijden?
    Want zo een RACE is goed voor een beginner, maar als gij al tegen de minuut rijdt dan is daar echt geen bal aan.
    Common sense is like deodorant.
    The people who need it most never use it.

Comment

ge kunt beginnen met eens een voorrijder / achterrijder te vragen bij nen trackdays of zo, die gaan u al wa tips kunnen geven.
      en als ze dat niet kunnen ga dan maar inneens voor nen de radigues ofzo.. doorgedreven. Een mss-opleidingen heb je niets.
      http://www.bikeshop-online.be/
      www.trackdays.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MotoFodel Bekijk Berichten
        Alles hangt af van uw niveau hé ...
        Wat zijn uw tijden?
        Want zo een RACE is goed voor een beginner, maar als gij al tegen de minuut rijdt dan is daar echt geen bal aan.
        Ik ben al 4 x op Croix geweest op 2 jaar gespreid, zonder forceren en gewoon op gevoel rijdend, zit ik rond de 1.08 dus er is veel plaats voor verbetering.

Nu ik ken alleen Croix en ik verlies vooral veel tijd met te vroeg remmen, ik heb altijd zo iets van mmmm kon eigenlijk ik wel later geremd hebben maar de volgende toer rem ik weer op dezelfde momenten, tja de leeftijd zekers.

Nu ik ben 46j en begin net op circuit te rijden dus liever traag opbouwen want bij een valpartij op 46j breek je wel sneller dan dat je 20 bent hé

Nu diene bocht onder de brug in Croix, daar heb ik wat problemen mee, in die zin dat ik het juiste inkantelmoment niet altijd goed vind en ik rijd daar dus meestal te traag of kom ik volledig verkeerd uit zodat de volgende naar links niet optimaal kan genomen worden. Allé veel plaats voor verbetering.

Mvg Alain
        http://i49.tinypic.com/espwyb.jpg
        Z900 / IT426 / HUSQY 250 / M600 / Z1000K7 / Duc SF

Comment

Ga eens rijden met Intertrack.
          Als ge u bij de beginners inschrijft krijg je in de voormiddag les, en in de namiddag vrij rijden.
          En als ge bij de beginners inschrijft kunt ge ook altijd om een voorrijder vragen
          En anders Trackdays, daar geven ze geen les, maar ze willen u daar altijd wel voorrijden

Comment

Of doe met motorsportschool zolder een Niv1+ dagje ,namiddag ook daar vrij rijden.
            Kawa ER6-N int orange (sold)= Candy lime green Z750(sold) = Kawasaki ZX6RR(sold)=Triumph speed triple SE (sold)
            Aprilia RSV 1000r Factory 2004 motorschade R.I.P = Suzuki GSX-R750 Circuit + BMW E36 M3+ BMW E82 135i

Comment

Sorry schnitzer, maar dat 'm daar zo ver mogelijk weg blijft als mogelijk!
              Die les is enkel theorie, voor de rest achter een voorrijder rijden die toch niet echt naar u kijkt ...
              Dan kunde even goed wat dingen op't net lezen en zelf gaan uitproberen hé ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AlainD Bekijk Berichten
                Ik ben al 4 x op Croix geweest op 2 jaar gespreid, zonder forceren en gewoon op gevoel rijdend, zit ik rond de 1.08 dus er is veel plaats voor verbetering.

Nu ik ken alleen Croix en ik verlies vooral veel tijd met te vroeg remmen, ik heb altijd zo iets van mmmm kon eigenlijk ik wel later geremd hebben maar de volgende toer rem ik weer op dezelfde momenten, tja de leeftijd zekers.

Nu ik ben 46j en begin net op circuit te rijden dus liever traag opbouwen want bij een valpartij op 46j breek je wel sneller dan dat je 20 bent hé

Nu diene bocht onder de brug in Croix, daar heb ik wat problemen mee, in die zin dat ik het juiste inkantelmoment niet altijd goed vind en ik rijd daar dus meestal te traag of kom ik volledig verkeerd uit zodat de volgende naar links niet optimaal kan genomen worden. Allé veel plaats voor verbetering.

Mvg Alain
                Behoud je rempunten en focus je op je bochtensnelheid, ttz je rem sneller terugloslaten. Geeft een "veiliger" gevoel voor je brein dan proberen later te remmen.

Bij later proberen remmen denkt je brein dat je te laat bent en bijgevolg doodgaat en springen de overlevingsreflexen in en ga je nog harder remmen en trager de bocht door ipv sneller.

Die bocht onder de brug moet je niet te snel proberen nemen. Laat insteken en hem (hard in kappen) is daar te boodschap dan kom je niet al te wijd uit voor de volgende.

En VER KIJKEN!

Ga eens te voet rond en zoek voor elke bocht uit een punt in de verte waar je je kan op focussen bij het uitkomen van de bocht, hoe verder je kijkt hoe meer asvalt je ziet en je gaat spontaan al vroeger op de gas gaan.
                www.trackdays.be

Comment

Die les is enkel theorie, voor de rest achter een voorrijder rijden die toch niet echt naar u kijkt ...

Dan kunde ni even goed maar beter dingen op't net lezen en zelf gaan uitproberen
                  www.trackdays.be

Comment

Ik heb met motorschool zolder niv1 en + gedaan en ja niv1 trekt op niks,rij nu gewoon vrij rijden minder snel.Als hem(AlainD) toch genoeg ervaring heeft kan hem beter Niv2 of werner Daemen Racing School.
                    Je kunt altijd vragen of ze apart meerijden en effe alles checken hoe de zit en rijhouding is,heb ik ook gedaan.
                    En wat theorie kan toch ook geen kwaad,de meeste letten toch niet op, en als ze dan op circuit komen rijden ze toch volledig verkeerd
                    Kawa ER6-N int orange (sold)= Candy lime green Z750(sold) = Kawasaki ZX6RR(sold)=Triumph speed triple SE (sold)
                    Aprilia RSV 1000r Factory 2004 motorschade R.I.P = Suzuki GSX-R750 Circuit + BMW E36 M3+ BMW E82 135i

Comment

Ik ben maar een paar jaar jonger en heb in het begin verschillende cursussen gevolgd.
                      Vorig jaar begonnen met mijn straatmotor:
                      Aktief RACE 2x te Mettet: afhankelijk van wie les geeft(ken zijn naam niet maar is ne jonge gast) viel deze cursus wel mee. Je kan ook een paar sessies vrij rijden.
                      Er waren er niet zo veel ingeschreven waardoor je veel persoonlijke feedback kreeg. Bij meer mensen(6-8 per instructeur) is dat iets minder.
                      MSSZ niv 1+ te Zolder: Misschien als het den eerste keer is om de lijnen te leren kennen. Voor de rest is dit niet zo nuttig.
                      Dit jaar in het begin van het seizoen omdat ik een circuitmotor heb gekocht die niet op de baan kan gebruikt worden.
                      Om te wennen: van straatmotor CB1000R naar Fireblade.
                      ClubMot ism Intertrack Rookies: Kleine groepen, veel feedback maar in mijn persoonlijke mening iets minder circuitgerichte instructeurs.
                      Daarna constant vrij rijden gedaan, profiteren van iets snellere rijders, tips vragen aan meer ervaren circuitrijders en vooral zelf gas geven. Zoals reeds gezegd bij Inter-Track en Trackdays kan je zo aan die mannen vragen om je even te volgen.
                      ter land,ter zee en 1 keer in de lucht

Comment

Bij een 1.08 en alleen nog maar Croix is Werner D Racing School toch nog een klets te vroeg denk ik dan...

Begin allereerst eens met af te wisselen van circuits. Croix is goed en duidelijk voor een beginner, maar in mijn ogen veel te eenzijdig.
                        Wissel Croix eens af met Mettet, Folembray en evt Ecuyers. Allemaal technische kortere circuits. Eens je daar goed mee om kan, kan je door naar Zolder. Toch net weer iets moeilijker en sneller...

Clubmot is idd wat meer met "baanrijders", bij InterTrack zie je mss toch weeral wat meer pure circuitmannen.

Probeer het eens uit, iedereen ervaart dat anders. En vooral niet te veel ineens willen. Opbouwen en genieten
                        Jomme, 't zijn toern...

Comment

bij inter-track gaan.
                          Clubmot raad ik af. Instructeurs vliegen tussen de rookies door en maken er 20 min hun sessie van.
                          Ik trek me dat niet aan. Maar ze halen op plaatsen in waar ze zelf zeggen dat je niet mag inhalen.
                          Als er dan ene panikeert kunnen de gevolgen zwaar zijn

ik denk eraan om volgend jaar zoldeer niv.2 te volgen. Is dat wat de moeite?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brino Bekijk Berichten
                            Behoud je rempunten en focus je op je bochtensnelheid, ttz je rem sneller terugloslaten. Geeft een "veiliger" gevoel voor je brein dan proberen later te remmen. .

waar slaat dat nu op??

het is enkel door remmend de bocht in te sturen dat je de nodige druk op je voorwiel zet om niet weg te schuiven.
                            daar is natuurlijk ook een keerzijde aan. moest je teveel druk zetten op je voorband (hard remmend insturen) bestaat de mogelijkheid dat je stuur dichtklapt omdat de vering en band de druk niet kunnen verwerken. zelden of nooit gezien in belgie wel bij de wereldtop.
                            ik moet soms lachen als er sommige zeggen goh ik had een lowsider waarschijnlijk mijne motor te plat gelegd dan, zeg ik neen jonge te weinig druk op uwe voorkant zodat uwe motor kan wegschuiven. lowsider in belgie omdat de motor te plat ligt: het zou kunnen maar zeeeeeerrrrr weinig.
                            nog een belangrijk punt wanneer je je rem loslaat alvorens een bocht in te sturen breng je instabiliteit in de motor nu niet bepaald iets waarop je zit te wachten alvorens een bocht in te sturen.
                            zorg ook steeds dat je reeds in een goede houding zit alvorens je begint te remmen zodat je je niet meer moet verzetten om de bocht in te sturen dit ook weer om instabiliteit van je motor te voorkomen. is niet gemakkelijk hoor toch zeker niet bij een opeenvolging van bochten

het klopt wanneer je zegt: het brein zegt remmen want ik kom er niet, maar je wil niet remmen om je rempunten te verleggen meestal het brein wint.
                            op dat punt onderscheidt men de trage van de snelle naar de snelste jongen op deze aardkloot.

grtz
                            Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris46R1 Bekijk Berichten
                              waar slaat dat nu op??

het is enkel door remmend de bocht in te sturen dat je de nodige druk op je voorwiel zet om niet weg te schuiven.
                              daar is natuurlijk ook een keerzijde aan. moest je teveel druk zetten op je voorband (hard remmend insturen) bestaat de mogelijkheid dat je stuur dichtklapt omdat de vering en band de druk niet kunnen verwerken. zelden of nooit gezien in belgie wel bij de wereldtop.
                              ik moet soms lachen als er sommige zeggen goh ik had een lowsider waarschijnlijk mijne motor te plat gelegd dan, zeg ik neen jonge te weinig druk op uwe voorkant zodat uwe motor kan wegschuiven. lowsider in belgie omdat de motor te plat ligt: het zou kunnen maar zeeeeeerrrrr weinig.
                              nog een belangrijk punt wanneer je je rem loslaat alvorens een bocht in te sturen breng je instabiliteit in de motor nu niet bepaald iets waarop je zit te wachten alvorens een bocht in te sturen.
                              zorg ook steeds dat je reeds in een goede houding zit alvorens je begint te remmen zodat je je niet meer moet verzetten om de bocht in te sturen dit ook weer om instabiliteit van je motor te voorkomen. is niet gemakkelijk hoor toch zeker niet bij een opeenvolging van bochten

het klopt wanneer je zegt: het brein zegt remmen want ik kom er niet, maar je wil niet remmen om je rempunten te verleggen meestal het brein wint.
                              op dat punt onderscheidt men de trage van de snelle naar de snelste jongen op deze aardkloot.

grtz
                              Als uwe moto onstabiel is bij het loslaten van de rem scheelt er iets aan de setup. Je gaat toch akkoord dat je op een bepaald moment je rem moet loslaten?! Ik zeg gewoon laat em iets sneller los dan proberen later te remmen. Probeer maar zelf eens.
                              www.trackdays.be

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎