Mededeling

Collapse
No announcement yet.

circuit rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• circuit rijden

voor zo'n stage op circuit wat moet je daarvoor kunnen
    ik kan wel een beetje met de moto rijden toch als meer 100000 km gereden hebt met de moto.
    maar er zullen toch altijd beter zijn dan ik he.
    maar als je u zo inschrijft voor een stage wat moet je van kleren aan hebben.
    mag je gore-tex aan hebben of niet. mogen moet het motoschoenen zijn of moet het laarzen zijn. moet je spiegels eraf of niet lichten afplakken?????
    ik heb het nog nie gedaan maar over weeg het wel te doen.
    maar ik rij nu met svke1000s waar ga je daarmee het beste rijden croix, spa of zolder. ik woon wel in hasselt dus zolder is kort bij.
    ik zou is wat uitleg willen van iemand die het heeft gedaan.

hey,de 24é gaan we al met een paar man naar zolder niveau 1 (het begin)kom eens langs hé,dan heeft u al een goed idee,begin was rond de middag

Oorspronkelijk geplaatst door wcf on tour
    ik kan wel een beetje met de moto rijden toch als meer 100000 km gereden hebt met de moto.
    mag je gore-tex aan hebben of niet. mogen moet het motoschoenen zijn of moet het laarzen zijn. moet je spiegels eraf of niet lichten afplakken?????
    maar ik rij nu met svke1000s waar ga je daarmee het beste rijden croix, spa of zolder. ik woon wel in hasselt dus zolder is kort bij.

Comment

vanaf volgend jaar: is een apparte rugprotector VERPLICHT.

degelijke textielkledij is toegestaan, 'k raad toch aan om laarzen te dragen, 't zou kunnen dat ze je anders niet doorlaten(denk ik)

verder moet je inderdaad je spiegels afplekken of eraf halen, omdat je anders te veel achter je zou kijken terwijl je daar totaal niks te zoeken hebt, en op de baan moet letten.

je krijgt 's morgendsvroeg een technische controle(gewoon zorgen dat remmen banden, enzo goed zijn, en dat je er geen enorm luide knalpot hebt ondersteken(MAX. 95 DB!!!!)

daarna moet je je inloggen en daar krij je alle verder instructies en in welke groep je rijd, je krijgt ook een tijdschema van de dag.

't is natuurlij altijd het fijnste als je met een deel mensen gaat van het forum, die ken je of kan je leren kennen.
      Oprichter 2fast4u 2004
      #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
      hoe gekker hoe liever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wcf on tour
        Hi,

Goede raad neem een cursus niveau1 op zolder, en dan zie je direct uit welk hout je gesneden bent. Ga je direct naar croix zonder iet of wa circuit ervaring is de kans groter dat je wat overmoedig wordt, met de grindbak tot gevolg. Ikzelf heb ook niveau1 gedaan met m'n 125cc , en heb me reuze geamuseerd . Voor niveau1 volstaat goede beschermende kledij, geen dure lederen combi verplicht, dat is voor later :biggrin: .
        Spiegels eraf is goed, omdat je dan niet achteruit kunt zien, het enige wat telt is voor u kijken en gaaaas geven!!

mvg

Comment

Zijn er geen verschillen in niveau afhankelijk van waar je je inschrijft ? Ik bedoel, als je bv de 1e circuitstage van Motoren en toerisme volgt op Croix, kan je dit dan vergelijken met niveau 1 op Zolder of is het daar gemakkelijker of juist moeilijker ?

Toen ik niveau 1 deed op Zolder (nu meer dan 5 jaar geleden) werd je tijdens het vrij rijden echt door enkelen (ik vermoed dat het echte piloten waren die wat kwamen trainen) compleet met je fietsje van de baan gereden. Misschien had ik dit moeten verwachten, maar dat deed ik nu net niet omdat ik er van uitging dat iedereen niveau 1 was.

Zijn het er nog steeds dezelfde toestanden, of is er nu echt sprake van een onderscheid tussen de klassen (bij het vrij rijden bedoel ik dan he) ?

P
          KTM SM-T 990
          :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter
            Zijn er geen verschillen in niveau afhankelijk van waar je je inschrijft ? Ik bedoel, als je bv de 1e circuitstage van Motoren en toerisme volgt op Croix, kan je dit dan vergelijken met niveau 1 op Zolder of is het daar gemakkelijker of juist moeilijker ?

Toen ik niveau 1 deed op Zolder (nu meer dan 5 jaar geleden) werd je tijdens het vrij rijden echt door enkelen (ik vermoed dat het echte piloten waren die wat kwamen trainen) compleet met je fietsje van de baan gereden. Misschien had ik dit moeten verwachten, maar dat deed ik nu net niet omdat ik er van uitging dat iedereen niveau 1 was.

Zijn het er nog steeds dezelfde toestanden, of is er nu echt sprake van een onderscheid tussen de klassen (bij het vrij rijden bedoel ik dan he) ?

P
            Peter,

Toen wij enkele weken geleden geweest zijn, was er geen sprake van vrij rijden. Het waren 5 begeleide sessies, waarbij het tempo stelselmatig omhoog gaat. In de 5de sessie ondervindt je wel wat 'hinder' van trage rijders, maar dat ze u daar om de oren vliegen is niet van de orde. Bij het vrij rijden heb je 2 klassen, nl snel en minder snel. Aan u de keuze.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter

P
              geen idee hoe het zit met een andere circuit, heeft er eigenlijk iemand de plannetjes van alle circuits in belgië en nederland?
              Oprichter 2fast4u 2004
              #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                geen idee hoe het zit met een andere circuit, heeft er eigenlijk iemand de plannetjes van alle circuits in belgië en nederland?
                motorwereld publiceert al enkele maanden circuit, bocht per bocht, als je een scanner hebt moogt ge ze van mij gebruiken en inscannen
                tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Hey,
                  Kzou graag volgend jaar ook op circuit is gaan rijden, niveau1 dan ofzo , leer je heel veel bij denk ik Hopelijk gaan er dan ook weer n paar van op dit forum aan deel nemen Maar da zal ik wel nog zien midden volgnd jaar, khou alvast dit onderwerp in de gaten

En nu weet ik eindelijk ook waarom mn nu die spiegels moest afplakken Kheb gelezen dat de lichten ook afgeplakt dienen te worden? Is dit om eventuele glasscherven op de baan te voorkomen?

*Grtz*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                    motorwereld publiceert al enkele maanden circuit, bocht per bocht, als je een scanner hebt moogt ge ze van mij gebruiken en inscannen
                    Misschien kunnen we die hier op het forum online plaatsen?
                    http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r...derschrift.jpg http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg

A-gang Member

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterke750
                      Hey,
                      Kzou graag volgend jaar ook op circuit is gaan rijden, niveau1 dan ofzo , leer je heel veel bij denk ik Hopelijk gaan er dan ook weer n paar van op dit forum aan deel nemen Maar da zal ik wel nog zien midden volgnd jaar, khou alvast dit onderwerp in de gaten

En nu weet ik eindelijk ook waarom mn nu die spiegels moest afplakken Kheb gelezen dat de lichten ook afgeplakt dienen te worden? Is dit om eventuele glasscherven op de baan te voorkomen?

*Grtz*
                      inderdaad, we gaan volgend jaar weer enkele datum's plannen voor leden:
                      dit onder:
                      -niveau1
                      -Niveau1+
                      -Niveau2
                      -vrij rijden minder snel
                      Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                        inderdaad, we gaan volgend jaar weer enkele datum's plannen voor leden:
                        dit onder:
                        -niveau1
                        -Niveau1+
                        -Niveau2
                        -vrij rijden minder snel
                        Ik heb daarvoor dit jaar al een beetje geïnvesteerd, zal zeker proberen mee te doen, afhankelijk wanneer de sessies doorgaan.
                        Waar ben je voor? --positive thinking--

Comment

ja ga volgend jaar ook mijn best doen op zolder heb dit jaar genoeg steun aan mijn vrienden op zolder gegeven !
                          volgend jaar ikke !

if you can't fuck it or ride it,

it's not worth having it ! :biggrin:

Comment

mijn garagist geeft les op zolder.Heb het er al over gehad om volgend jaar bij hem les te volgen.Of samen met jullie.In ieder geval ga ik volgend seizoen zeker op sircuit rijden.Het liefst ook nog eens op francorshamps,met suzuki day's.
                            [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niekes & Gitte
                              mijn garagist geeft les op zolder.Heb het er al over gehad om volgend jaar bij hem les te volgen.Of samen met jullie.In ieder geval ga ik volgend seizoen zeker op sircuit rijden.Het liefst ook nog eens op francorshamps,met suzuki day's.
                              welk is je garagist?
                              Oprichter 2fast4u 2004

hoe gekker hoe liever

Comment

Working...
                              X